Dersin Adı Dersin Seviyesi Dersin Kodu Dersin Tipi Dersin Dönemi Yerel Kredi AKTS Kredisi Ders Bilgileri
MEMBRAN YAPISI VE FONKSİYONLARI Üçüncü Düzey GEN 609 Seçmeli 1 6.00 6.00 Yazdır
   
Dersin Tanımı
Ön Koşul Dersleri Yalnızca Yüksek Lisans ve doktora öğrencileri bu kursa kabul edilecektir.
Eğitimin Dili Türkçe
Koordinatör
Dersi Veren Öğretim Eleman(lar)ı Doç.Dr. Aslıhan Kiraz
Yardımcı Öğretim Eleman(lar)ı Arş.Gör
Dersin Veriliş Şekli Teorik
Dersin Amacı Bu kursun amacı öğrencilere Membran Yapısı ve Fonksiyonları hakkında bilgi ve beceri kazandırmaktır.
Dersin Tanımı Hücre zarı ya da hücre membranı, hücrenin dış kısmında bulunan, molekülleri özelliklerine göre hücre içine alan veya dışarı bırakan seçici geçirgen katman olup ders, hücre mebran yapı ve fonksiyonlarını ele almaktadır.

Dersin İçeriği
1 Genel zar yapısı ve özellikleri, hücre içi zarların yapısı ve özellikleri,
2 Zar yapısındaki lipitlerin, proteinlerin, gilkoproteinlerin ve glikolipidlerin özellikleri,
3 Glikokaliks, stoiskelet, hücrelerarası bağlantılar, zar reseptörlerin genel özellikleri ve sinyal iletimi
4 Ekzositoz, salgı veziküllerinin özellikleri, endositoz, zar lipit ve proteinlerin sentezi,
5 Zar proteinlerinin çeşitlenmesi ve hedefleri, iyon, katyon ve anyon taşıyıcıları,gap junctionlar, zar ATPazların özellikleri, bakteri zarında transport.
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20

Dersin Öğrenme Çıktıları
1 Genel zar yapısı ve özellikleri, hücre içi zarların yapısı ve özellikleri hakkında bilgi sahibi olmak
2 Zar yapısındaki lipitlerin, proteinlerin, gilkoproteinlerin ve glikolipidlerin özellikleri hakkında bilgi sahibi olmak
3 Glikokaliks, stoiskelet, hücrelerarası bağlantılar, zar reseptörlerin genel özellikleri ve sinyal iletimi hakkında bilgi sahibi olmak
4 Ekzositoz, salgı veziküllerinin özellikleri, endositoz, zar lipit ve proteinlerin sentezi hakkında bilgi sahibi olmak
5 Zar proteinlerinin çeşitlenmesi ve hedefleri, iyon, katyon ve anyon taşıyıcıları,gap junctionlar, zar ATPazların özellikleri, bakteri zarında transport hakkında bilgi sahibi olmak
6
7
8
9
10

*Dersin Program Yeterliliklerine Katkı Seviyesi
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan Öğretim Faaliyetleri, Öğretme Metodları ve AKTS İş Yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 2 28
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 14 2 28
Ödevler 0 0 0
Sunum / Seminer hazırlama 14 2 28
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 14 2 28
Ara sınavlar 1 2 2
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 14 2 28
Yarıyıl sonu sınavı 1 2 2
Araştırma 0 0 0
Toplam iş yükü     144
AKTS     6.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 40
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   40
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen Veya Zorunlu Okuma Materyalleri
Ders kitabı 1-N. Başaran,Tıbbi Genetik Ders Kitabı,1999 2-Connor,J.M,Ferguson-Smith,M.A.:Essential Medical Genetics.Blackwell Scientific Publications,Third Ed.,1991 3-Emery,A.E.H.,(Ed),Rimoin,D.L.:Principles and Practice of Medical Genetics.Third edition,Volume 1,Churchill Livingsto,London, 4-Thompson&Thompson,Genetics in Medicine,6.th edition,2001
Yardımcı Kaynaklar 1-Alberts B, Johnson A, Lewis J et al. (2002). Molecular Biology of the Cell (4th ed.). New York: Garland Science. ISBN 0-8153-3218-1. 2-Lodish H, Berk A, Zipursky LS et al. (2004). Molecular Cell Biology (4th ed.). New York: Scientific American Books. ISBN 0-7167-3136-3.

Ders İle İlgili Dosyalar