Dersin Adı Dersin Seviyesi Dersin Kodu Dersin Tipi Dersin Dönemi Yerel Kredi AKTS Kredisi Ders Bilgileri
ALMAN EDEBİYATI I Birinci Düzey AÖP 207 Zorunlu 3 4.00 4.00 Yazdır
   
Dersin Tanımı
Ön Koşul Dersleri Bu dersin ön koşulu ya da eş koşulu bulunmamaktadır.
Eğitimin Dili ALMANCA
Koordinatör
Dersi Veren Öğretim Eleman(lar)ı DOÇ. DR. HÜSEYİN ARAK
Yardımcı Öğretim Eleman(lar)ı -
Dersin Veriliş Şekli Bu ders sadece yüz yüze eğitim şeklinde yürütülmektedir.
Dersin Amacı Edebi dönemler ve akımları Alman edebiyatından seçilmiş eserler aracılığıyla tanıtmak.
Dersin Tanımı -

Dersin İçeriği
1 Einführung: Was ist Literatur?
2 I. Erste Nachrichten über die Germanen
3 II. Die Dichtung der althochdeutschen Zeit (750-1100)
4 III. Die mittelhochdeutsche Dichtung (1100-1500)
5 IV. Renaissance, Humanismus, Reformation (1500-1600)
6 V. Barock (1600-1720)
7 VI. Aufklärung (1720-1785)
8 VII. Sturm und Drang (1767-1785)
9 VIII. Weimarer Klassik (1786-1832)
10 IX. Die Romantik (1798-1835)
11 X. Vormärzliteratur (Biedermeier 1815-1850)
12 XI. Von der Romantik zum Realismus (1830 -1850)
13 XII. Der poetische Realismus (1850-1890)
14 XIII. Naturalismus (1880-1900)
15 FİNAL SINAVI
16 -
17 -
18 -
19 -
20 -

Dersin Öğrenme Çıktıları
1 Bu derste öğrenci Alman edebiyatının dönemlerini adlandırabilir. - Öğrenci Ortaçağdan başlayarak Naturalizme kadar Alman edebiyatındaki dönemleri adlandırır. - Dönemlerin ayrışma nedenlerini sorgular. - Dönemlerin özelliklerini karşılaştırabilir. - Dönemleri tarihsel olarak sıralar.
2 Öğrenci Alman edebiyatındaki önemli dönemlerdeki yazarların ve eserlerin yerini belirler. - Öğrenci Alman Edebiyatındaki önemli yazarları örnekleyebilir. - Öğrenci Alman Edebiyatındaki önemli eserleri örnekleyebilir. - Öğrenci edebi dönemi yazar ve eserle ilişkilendirebilir.
3 Öğrenci Alman kültürünü, kültür tarihini edebi eserler ve dönemlerle birleştirebilir. - Öğrenci Alman kültürünü edebi dönemler içerisinde değerlendirebilir. - Öğrenci yabancı kültür ögelerini yabancı dille yazılmış metinle ilşkilendirebilir.
4 Öğrenci Alman edebiyatındaki edebi dönemleri,eserleri ve yazarları yeniden yapılandırabilir. - Öğrenci Alman edebiyatının dönem, yazar ve eserlerini kendi anlatımına göre yeniden düzenleyebilir. - Öğrenci geçmişte yazılmış edebiyat tarihini okur odaklı edebiyat tarihi yazımı ile karşılaştırıp sorgulayabilir. - Öğrenci öğrendiklerini kendi edebiyatı üzerine uygulayabilir.
5 -
6 -
7 -
8 -
9 -
10 -

*Dersin Program Yeterliliklerine Katkı Seviyesi
1 Lisan derecesi yeterliklerine dayalı olarak Alman Dili Eğitimi alanında bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirme ve derinleştirme
2 Öğrencilere yerinde ve uygun geribildirim sunma becerisi
3 Öğrencilerin öğretmenle ve birbirleriyle öğrenme amaçlı etkileşimlerini geliştiren okul içi ve dışı çoklu öğrenme (multimedia) ortamları düzenleyebilme becerisi
4 Öğrencilerin etkin katılımını sağlayacak ve başarılarını arttıracak ortamları oluşturabilme becerisi
5 Bilimsel bilginin üretimiyle ilgili yöntemleri kavrayabilme becerisi.
6 Almanca dil yetilerini sürekli geliştirme becerisi(Almanca dilbilgisi ve söz dağarcığını doğru ve etkin şekilde kullanmalarına yönelik etkinlikler düzenleyebilme becerisi; okuma, yazma, konuşma ve dinleme becerilerini geliştirecek etkinlikler düzenleyebilme ve uygulayabilme becerisi)
7 Ders planı hazırlarken öğrencilerinin gereksinimlerini, dil gelişim düzeylerini, yaşlarını, zeka türlerini ve öğrenme stillerini dikkate alabilme becerisi
8 Öğretim sürecinde kullandığı materyallerin kullanışlılığı, güncelliği, öğrencilerinin yaş ve dil düzeyine göre etkililiğini değerlendirerek seçebilme becerisi
9 Öğretim sürecinde kullanmak üzere özgün materyaller geliştirebilme becerisi
10 Dil öğretmeye ilişkin kavram ve süreçleri anlamaya ve çözümlemeye yönelik bilgiye sahip olma ve kullanabilme becerisi
11 Mesleki özgüven kazanmış olma (Bir öğretmen olarak kendini yeterli bulma)
12 Sosyal, kültürel ve toplumsal sorumlulukları kavrama, benimseme ve uygulama becerisi
13 Yaşam boyu öğrenme sürecinin gerekliliği bilinci ve bunu gerçekleştirebilme becerisi
14 Toplumsal ve mesleki sorumluluk bilincine sahip olma.
15 Günlük ve mesleki hayatta karşılaşabilecekleri farklı ortamlarda sözel iletişim kurabilme becerisi
16 Dile özgü kavramlar ve kavramlar arasındaki ilişkileri kavrayabilme becerisi
17 İnsan dilinin özellikleri, yapısı ve işleyişini anlamaya ve çözümlemeye yönelik bilgiye sahip olma ve kullanabilme becerisi
18 Dil öğrenmeye ilişkin kavram ve süreçleri anlamaya ve çözümlemeye yönelik bilgiye sahip olma ve kullanabilme becerisi
19 Günlük ve mesleki hayatta karşılaşacakları farklı sözlü ve yazılı metinleri anlama, yorumlama ve değerlendirebilme becerisi
20 Etkili dil öğrenme stratejilerini geliştirmelerine uygun eğitim ortamı düzenleyebilme becerisi
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan Öğretim Faaliyetleri, Öğretme Metodları ve AKTS İş Yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 3 42
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 14 2 28
Ödevler 0 0 0
Sunum / Seminer hazırlama 0 0 0
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 1 15 15
Ara sınavlar 1 2 2
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 1 10 10
Yarıyıl sonu sınavı 1 2 2
Araştırma 5 2 10
Toplam iş yükü     109
AKTS     4.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 100
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   100
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen Veya Zorunlu Okuma Materyalleri
Ders kitabı ARAK Hüseyin (2010). Deutsche Literatur, Von den Anfängen bis zur Gegenwart, Ankara: Gündüz.
Yardımcı Kaynaklar BEST Otto F. (1982). Handbuch literarischer Fachbegriffe, Frankfurt a.M.: Fischer. BEUTIN Wolfgang (1984). Deutsche Literaturgeschichte, Metzler, 2. Auflage, Stuttgart. BORTENSCHLAGER Wilhelm (1981). Deutsche Literaturgeschichte. Von den Anfängen bis zum Beginn des 1. Weltkrieges, 20. Aufl., Wien: Leitner. FISCHER Heinz (1973). Deutsche Kultur, Berlin: Erich Schmidt. GLASER Hermann & Jakob LEHMANN & Arno LUBOS (1975). Wege der deutschen Literatur, 12. Aufl., Frankfurt: Ullstein. KLUGE Manfred & Rudolf Radler (1974). Hauptwerke der Deutschen Literatur, Kindlers Literaturlexikon, München: Kindler. ÜNLÜ Selçuk (1988). Abhandlungen zur deutschen Literatur, Konya: Selçuk.

Ders İle İlgili Dosyalar