Dersin Adı Dersin Seviyesi Dersin Kodu Dersin Tipi Dersin Dönemi Yerel Kredi AKTS Kredisi Ders Bilgileri
ÇEVRE MÜHENDİSLİĞİNDE NANOTEKNOLOJİ UYGULAMALARI İkinci Düzey ÇEM 555 1 7.50 7.50 Yazdır
   
Dersin Tanımı
Ön Koşul Dersleri Ön koşul aranmamaktadır
Eğitimin Dili TÜRKÇE
Koordinatör DR. ÖĞR. ÜYESİ DİLŞAD ÖZTÜRK
Dersi Veren Öğretim Eleman(lar)ı DR. ÖĞR. ÜYESİ MERVE TEMİZYÜREK ARSLAN
Yardımcı Öğretim Eleman(lar)ı ----
Dersin Veriliş Şekli Teorik: Haftada 3 saat sınıfta yüzyüze teorik anlatım. Dönemde bir ara sınav ve bir final sınavı yapılmaktadır. Dönem Ödevi: Ders kapsamı ile ilgili, öğrenciler literatür araştırması ve uygulama ödevi hazırlayarak dönem sonunda sınıf içinde sunumunu yapmaktadır.
Dersin Amacı Çevre Mühendisliğinde Yaşam Döngüsü Değerlendirmesi (YDA) kavramını, YDA metodolojilerinin ve standartlarının tarihçesi ve gelişimini anlatmak ve öğretmek.
Dersin Tanımı Çevre Mühendisliğinde Yaşam Döngüsü Değerlendirmesi (YDA) kavramına giriş; YDA metodolojilerinin ve standartlarının tarihçesi ve gelişimi; YDA analizinin aşamaları: hedef tanımı, kapsam belirleme, envanter değerlendirmesi, etki analizi, iyileştirme analizi, raporlama; Veri kaynakları, sınır seçimi ve belirsizlik.

Dersin İçeriği
1 Sürdürülebilirlik için yaşam döngüsü perspektifinin öneminin anlaşılması
2 Çevresel kirlilik türlerinin tanımlanması
3 Çevresel etki değerlendirmesinde dikkat edilmesi gereken konular
4 Yaşam Döngüsü Analizi (YDA) yaklaşımının tanımı
5 YDA ile ilgili standartların ve veritabanlarının incelenmesi
6 YDA’da amaç ve kapsamın belirlenmesi
7 YDA’da sistem sınırlarını belirlenmesi
8 YDA’da envanter analizi uygulamaları
9 YDA’da etki değerlendirmesi uygulamaları
10 YDA’da elde edilen sonuçların yorumlanması
11 YDA metodolojisinin çevre mühendisliğinde uygulanmasına dair örnek çalışma
12 YDA metodolojisinin çevre mühendisliğinde uygulanmasına dair örnek çalışma
13 YDA metodolojisinin çevre mühendisliğinde uygulanmasına dair örnek çalışma
14 YDA metodolojisinin çevre mühendisliğinde uygulanmasına dair örnek çalışma
15
16
17
18
19
20

Dersin Öğrenme Çıktıları
1 YDA kavramını ve tarihçesini anlamak
2 YDA''da kullanılan standartları öğrenmek
3 YDA''nın çevre mühendisliği alanında kullanımlarını öğrenmek
4 YDA''nın sürdürülebilirlikle ilişkisini kavramak
5 YDA''nın uygulanabilirliğini sağlamak
6
7
8
9
10

*Dersin Program Yeterliliklerine Katkı Seviyesi
1 - Alanında öz güveni yüksek, akademik anlamda etkin ve yetkin olup Rus dili, edebiyatı, tarihi ve kültürü hakkında kuramsal ve uygulamalı bilgiye sahiptir.
2 - Rus edebiyatının türlerini karakteristik özellikleri ile tanımlamak ve bu türleri temsil eden metinleri, tarihi, sosyal, kültürel, ekonomik, siyasi arka planları bağlamında açıklamak ve analiz etmek için gerekli kuramsal ve uygulamalı bilgiye sahiptir.
3 - Farklı metin türlerinde Rusça-Türkçe ve Türkçe-Rusça çeviri yapabilmek için gerekli güncel kuramsal ve uygulamalı bilgiye sahiptir.
4 - Disiplinlerarası bir yaklaşımla, edebi ve kültürel metinleri ilgili kuramları çerçevesinde uygulayarak analiz eder.
5 - Edebiyat ve dilbilim alanlarında uzman seviyesinde araştırma ve akademik yayın yapar.
6 - Kültürler arası farklılıklardan olumlu anlamda faydalanabilme uzmanlığı kazanır ve Rus kültürü hakkında uzman seviyesinde bilgi sahibi olarak edindiği bilgilerle Türk ve Rus kültürlerini sağlıklı bir şekilde karşılaştırma becerisine sahiptir.
7 - Güncel bilgi teknolojilerini ve araştırma yöntem ve tekniklerini kullanarak Rus dili, edebiyatı ve kültürü ile ilgili konularda bireysel olarak ve/veya takım çalışması ile bilgi ve veri toplar, bu bilgi ve verileri ulusal ve uluslararası eğitim-öğretim ortamlarında ve diğer mesleki ortamlarda paylaşır.
8 - Kamu ve özel sektör kurumlarında çalışabilecek nitelikte Rus dili, edebiyatı, tarihi ve kültürü hakkında bilgi donanımına sahiptir.
9 - Rus dili, edebiyatı, tarihi ve kültürü alanlarında gereksinimi duyulan sosyal, kültürel ve sanatsal etkinlikler düzenler.
10 - Temel evrensel değerleri benimseyerek farklı dil, ırk, cinsiyet, din ve sosyal sınıf gruplarına karşı ön yargısız, saygılı, iletişime ve öğrenmeye açık bir tutum geliştirir.
11 - Rus dili ve edebiyatı ile ilgili yazılı ve görsel sunumlar hazırlama ve sunma becerisine sahiptir.
12 - Rus edebiyatının türlerini karakteristik özellikleri ile tanımlamak ve bu türleri temsil eden metinleri, tarihi, sosyal, kültürel, ekonomik, siyasi arka planları bağlamında açıklamak ve analiz etmek için gerekli kuramsal ve uygulamalı bilgiye sahiptir.
13 - Farklı metin türlerinde Rusça-Türkçe ve Türkçe-Rusça çeviri yapabilmek için gerekli güncel kuramsal ve uygulamalı bilgiye sahiptir.
14 - Disiplinlerarası bir yaklaşımla, edebi ve kültürel metinleri ilgili kuramları çerçevesinde uygulayarak analiz eder.
15 - Eleştirel, yaratıcı ve analitik düşünme yetisiyle bağımsız araştırma yapar, kendi alanında uzmanlaşır, problem çözer ve kendini her ortamda ifade eder.
16 - Kültürler arası farklılıklardan olumlu anlamda faydalanabilme uzmanlığı kazanır ve Rus kültürü hakkında uzman seviyesinde bilgi sahibi olarak edindiği bilgilerle Türk ve Rus kültürlerini sağlıklı bir şekilde karşılaştırma becerisine sahiptir.
17 - Güncel bilgi teknolojilerini ve araştırma yöntem ve tekniklerini kullanarak Rus dili, edebiyatı ve kültürü ile ilgili konularda bireysel olarak ve/veya takım çalışması ile bilgi ve veri toplar, bu bilgi ve verileri ulusal ve uluslararası eğitim-öğretim ortamlarında ve diğer mesleki ortamlarda paylaşır.
18 - Kamu ve özel sektör kurumlarında çalışabilecek nitelikte Rus dili, edebiyatı, tarihi ve kültürü hakkında bilgi donanımına sahiptir.
19 - Rus dili, edebiyatı, tarihi ve kültürü alanlarında gereksinimi duyulan sosyal, kültürel ve sanatsal etkinlikler düzenler.
20 - Temel evrensel değerleri benimseyerek farklı dil, ırk, cinsiyet, din ve sosyal sınıf gruplarına karşı ön yargısız, saygılı, iletişime ve öğrenmeye açık bir tutum geliştirir.
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan Öğretim Faaliyetleri, Öğretme Metodları ve AKTS İş Yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 3 42
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 14 5 70
Ödevler 0 0 0
Sunum / Seminer hazırlama 2 16 32
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 1 10 10
Ara sınavlar 1 2 2
Proje (Yarıyıl ödevi) 1 1 1
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 1 10 10
Yarıyıl sonu sınavı 1 2 2
Araştırma 2 10 20
Toplam iş yükü     189
AKTS     7.50

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 20
Kısa sınav 0 0
Ödev 1 20
Yarıyıl içi toplam   40
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen Veya Zorunlu Okuma Materyalleri
Ders kitabı Heijungs, R., Guinée, J. B., Huppes, G., Lankreijer, R. M., Udo de Haes, H. A., Wegener Sleeswijk, A., Ansems, A. M. M., Eggels, P. G., Van Duin, R., & De Goede, H. P. (1992). Environmental life cycle assessment of products.
Yardımcı Kaynaklar Nemecek, T., & Kagi, T. (2007). Life cycle inventories of agricultural production systems (Ecoinvent Report No. 15). Final Report of Ecoinvent V2.0, 15, pp. 1–360. Agroscope Reckenholz‐Taenikon Research Station ART.

Ders İle İlgili Dosyalar