Dersin Adı Dersin Seviyesi Dersin Kodu Dersin Tipi Dersin Dönemi Yerel Kredi AKTS Kredisi Ders Bilgileri
ARAKNOLOJİ İkinci Düzey BİY 469 7 3.00 3.00 Yazdır
   
Dersin Tanımı
Ön Koşul Dersleri Yok
Eğitimin Dili Türkçe
Koordinatör
Dersi Veren Öğretim Eleman(lar)ı PROF. DR. AYŞE TOLUK
Yardımcı Öğretim Eleman(lar)ı Yok
Dersin Veriliş Şekli Yüz yüze
Dersin Amacı Bu dersin amacı; öğrencilere ekosistemdeki hastalık taşıyıcı ve vektör olan örümcek, akar ve kenelerin biyolojisi ve önemleri hakkında temel bilgi sağlamaktır.
Dersin Tanımı Bu ders aşağıdaki konuları içerir: Arachnida sınıfının sınıflandırılması, örümceklerin morfolojisi ve biyolojisi, kene ve akarların morfolojisi ve biyolojisi, araknidlerin fizyolojisi, anatomisi, gelişimi, büyümesi, genel şekilleri ve davranışı; insanlara, çiftlik hayvanlarına ve yabani hayvanlara hastalıkların geçişinde, ziraatta ve çevrede araknidlerin oynadığı roller; araknidlerin toplanması, saklanması, teşhisi ve üretimi; akar ve kenelerin ekolojisi, ekonomik önemleri ve kontrolleri

Dersin İçeriği
1 Araknidler ( Örümcekgiller) - Genel Bilgiler
2 Arachnida sınıfının sınıflandırılması
3 Örümceklerin morfolojisi ve biyolojisi
4 Kene ve akarların morfolojisi ve biyolojisi
5 Araknidlerin fizyolojisi
6 Araknidlerin anatomisi
7 Araknidlerin gelişimi ve büyümesi
8 Araknidlerin genel şekilleri ve davranışı
9 - İnsanlara, çiftlik hayvanlarına ve yabani hayvanlara hastalıkların geçişinde, ziraatte ve çevrede Araknidlerin oynadığı roller
10 Araknidlerin toplanması, saklanması, teşhisi ve üretimi
11 Araknidlerin toplanması, saklanması, teşhisi ve üretimi
12 Akar ve kenelerin ekolojisi
13 Akar ve kenelerin ekonomik önemleri ve kontrolleri
14 Akar ve kenelerin ekonomik önemleri ve kontrolleri
15
16
17
18
19
20

Dersin Öğrenme Çıktıları
1 Arachnida sınıfının sınıflandırılması ve örümceklerin morfolojisi hakkında bilgi sahibi olur.
2 Arachnidlerin biyolojisi, kene ve akarların morfolojisi ve biyolojisi ve araknidlerin fizyolojisi hakkında bilgi sahibi olur.
3 Arachnidlerin anatomisi,gelişimi ve büyümesi hakkında bilgi sahibi olur.
4 Arachnidlerin insanlara, çiftlik hayvanlarına ve yabani hayvanlara hastalıkların geçişinde, ziraatta ve çevrede araknidlerin oynadığı rolleri tanımlar.
5 Arachnidlerin insanlara, çiftlik hayvanlarına ve yabani hayvanlara hastalıkların geçişi hakkında bilgi sağlar.
6 Arachnidlerin ziraatta ve çevrede araknidlerin oynadığı roller hakkında bilgi sahibi olur.
7
8
9
10

*Dersin Program Yeterliliklerine Katkı Seviyesi
1 Besin Hijyeni ve Teknolojisi alanında temel ve yeterli bilgi birikimine sahip olur, öğrendiği bilgileri etkin olarak kullanabilir
2 Mesleğini uygularken bilimsel ve mesleki etik kurallarını ve hayvan haklarını gözetir
3 Yeterli bilgi birikimi ve deneyimiyle karşılaştığı problemler ile ilgili çözüm üretebilir ve uygulayabilir
4 Birey ve halk sağlığı açısından koruyucu hekimliğin temel kurallarını bilir ve uygulayabilir
5 Veteriner hekimlik alanındaki halk sağlığı çiftlikten sofraya gıda güvenliği ve teknolojisi konularında yeterli bilgi ve beceri kazanır
6 Besin Hijyeni ve Teknolojisi ile ilgili mevzuatı bilir ve mesleki problemleri farklı bakış açılarından analiz edebilir
7 Meslektaşları, diğer meslek mensupları ve gıda endüstris çalışanları ile iyi iletişim kurabilir
8 Yazılı ve sözlü olarak kendisini iyi ifade edebilir, Yabancı dil ve bilişim teknolojilerini yeterince bilir ve kullanır
9 Kendi kendine öğrenme araştırma ve uygulama yeteneğini kazanır ve hayat boyu öğrenmeyi ilke edinir
10 Genel kültüre sahip, ülkenin sosyal ve ekonomik yapısı konusunda bilgili ve duyarlı olmayı ilke edinir
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan Öğretim Faaliyetleri, Öğretme Metodları ve AKTS İş Yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 2 28
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 0 0 0
Ödevler 1 10 10
Sunum / Seminer hazırlama 0 0 0
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 1 10 10
Ara sınavlar 1 2 2
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 1 20 20
Yarıyıl sonu sınavı 1 2 2
Araştırma 0 0 0
Toplam iş yükü     72
AKTS     3.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 90
Kısa sınav 0 0
Ödev 1 10
Yarıyıl içi toplam   100
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen Veya Zorunlu Okuma Materyalleri
Ders kitabı 1. Babaşoğlu, A. 1999. Örümcekgiller (Arachnida), Kültür Kitapevi, Niğde. 2. Krantz, G.W., Walter, D.E. 2009. A Manual of Acarology, Texas Tech University Press, USA. 3. Demirsoy , A.2003.Yaşamın Temel Kuralları /Cilt2 / Kısım 2/ Omurgasızlar / Böcekler – Entomoloji, METEKSAN A.Ş., Ankara.
Yardımcı Kaynaklar Örümcekgiller ile ilgili görsel ve yazılı yayınlar

Ders İle İlgili Dosyalar