Dersin Adı Dersin Seviyesi Dersin Kodu Dersin Tipi Dersin Dönemi Yerel Kredi AKTS Kredisi Ders Bilgileri
ARAKNOLOJİ Birinci Düzey BİY 469 Seçmeli 7 3.00 3.00 Yazdır
   
Dersin Tanımı
Ön Koşul Dersleri Yok
Eğitimin Dili Türkçe
Koordinatör
Dersi Veren Öğretim Eleman(lar)ı PROF. DR. AYŞE TOLUK
Yardımcı Öğretim Eleman(lar)ı Yok
Dersin Veriliş Şekli Yüz yüze
Dersin Amacı Bu dersin amacı; öğrencilere ekosistemdeki hastalık taşıyıcı ve vektör olan örümcek, akar ve kenelerin biyolojisi ve önemleri hakkında temel bilgi sağlamaktır.
Dersin Tanımı Bu ders aşağıdaki konuları içerir: Arachnida sınıfının sınıflandırılması, örümceklerin morfolojisi ve biyolojisi, kene ve akarların morfolojisi ve biyolojisi, araknidlerin fizyolojisi, anatomisi, gelişimi, büyümesi, genel şekilleri ve davranışı; insanlara, çiftlik hayvanlarına ve yabani hayvanlara hastalıkların geçişinde, ziraatta ve çevrede araknidlerin oynadığı roller; araknidlerin toplanması, saklanması, teşhisi ve üretimi; akar ve kenelerin ekolojisi, ekonomik önemleri ve kontrolleri

Dersin İçeriği
1 Araknidler ( Örümcekgiller) - Genel Bilgiler
2 Arachnida sınıfının sınıflandırılması
3 Örümceklerin morfolojisi ve biyolojisi
4 Kene ve akarların morfolojisi ve biyolojisi
5 Araknidlerin fizyolojisi
6 Araknidlerin anatomisi
7 Araknidlerin gelişimi ve büyümesi
8 Araknidlerin genel şekilleri ve davranışı
9 - İnsanlara, çiftlik hayvanlarına ve yabani hayvanlara hastalıkların geçişinde, ziraatte ve çevrede Araknidlerin oynadığı roller
10 Araknidlerin toplanması, saklanması, teşhisi ve üretimi
11 Araknidlerin toplanması, saklanması, teşhisi ve üretimi
12 Akar ve kenelerin ekolojisi
13 Akar ve kenelerin ekonomik önemleri ve kontrolleri
14 Akar ve kenelerin ekonomik önemleri ve kontrolleri
15
16
17
18
19
20

Dersin Öğrenme Çıktıları
1 Arachnida sınıfının sınıflandırılması ve örümceklerin morfolojisi hakkında bilgi sahibi olur.
2 Arachnidlerin biyolojisi, kene ve akarların morfolojisi ve biyolojisi ve araknidlerin fizyolojisi hakkında bilgi sahibi olur.
3 Arachnidlerin anatomisi,gelişimi ve büyümesi hakkında bilgi sahibi olur.
4 Arachnidlerin insanlara, çiftlik hayvanlarına ve yabani hayvanlara hastalıkların geçişinde, ziraatta ve çevrede araknidlerin oynadığı rolleri tanımlar.
5 Arachnidlerin insanlara, çiftlik hayvanlarına ve yabani hayvanlara hastalıkların geçişi hakkında bilgi sağlar.
6 Arachnidlerin ziraatta ve çevrede araknidlerin oynadığı roller hakkında bilgi sahibi olur.
7
8
9
10

*Dersin Program Yeterliliklerine Katkı Seviyesi
1 Biyoloji alanındaki en güncel uygulama, araç-gereç ve diğer bilimsel kaynaklarla desteklenen ileri düzeyde bilgi ve kavrayışa sahip olur, bunları kullanabilir.
2 Biyoloji alanındaki kavramları, fikirleri ve verileri bilimsel yöntemlerle değerlendirebilme, karmaşık problem ve konuları analiz edebilme, tartışmalar yapabilme, kanıta ve araştırmalara dayalı öneriler geliştirebilme gibi yetkinlikler kazanır.
3 Alanı ile ilgili uzmanlık gerektiren bir çalışmayı bağımsız olarak yürütebilir.
4 Biyoloji alanındaki uygulamalarda karşılaşabileceği öngörülemeyen karmaşık durumlarda çözüm üretebilir.
5 Deney tasarlama, deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi kazanır.
6 Biyoloji ile ilgili sektörlerde sorumluluğu altında çalışanların mesleki gelişimine yönelik etkinlikleri planlayabilir.
7 Bilgiye erişebilme ve bu amaçla kaynak ve veri tabanları gibi bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanmayı öğrenir.
8 Bireysel olarak ve çok disiplinli takımlarda etkin çalışma ve sorumluluk alma özgüvenini kazanır.
9 Biyoloji alanındaki bilgi ve uygulamaları takip edebilecek ve meslektaşları ile iletişim kurabilecek düzeyde yabancı dil bilgisine sahip olur.
10 Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilincini; bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisini kazanır.
11 Sürdürülebilir kalkınma ve çevre koruma konularında yeterli bilgi ve bilince sahip olur.
12 Proje yönetimi, iş güvenliği, işçi sağlığı, sosyal güvenlik hakları, kalite kontrol ve yönetimi konularında yeterli bilgi ve bilinci kazanır.
13 Biyoloji alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözetme yeterliliğine sahip olur.
14 Biyolojik teknolojileri eğitime, endüstriye, tarıma, sağlık ve çevre problemlerine uygulayabilme konularında yeterli bilince sahip olur.
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan Öğretim Faaliyetleri, Öğretme Metodları ve AKTS İş Yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 2 28
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 0 0 0
Ödevler 1 10 10
Sunum / Seminer hazırlama 0 0 0
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 1 10 10
Ara sınavlar 1 2 2
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 1 20 20
Yarıyıl sonu sınavı 1 2 2
Araştırma 0 0 0
Toplam iş yükü     72
AKTS     3.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 90
Kısa sınav 0 0
Ödev 1 10
Yarıyıl içi toplam   100
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen Veya Zorunlu Okuma Materyalleri
Ders kitabı 1. Babaşoğlu, A. 1999. Örümcekgiller (Arachnida), Kültür Kitapevi, Niğde. 2. Krantz, G.W., Walter, D.E. 2009. A Manual of Acarology, Texas Tech University Press, USA. 3. Demirsoy , A.2003.Yaşamın Temel Kuralları /Cilt2 / Kısım 2/ Omurgasızlar / Böcekler – Entomoloji, METEKSAN A.Ş., Ankara.
Yardımcı Kaynaklar Örümcekgiller ile ilgili görsel ve yazılı yayınlar

Ders İle İlgili Dosyalar