Dersin Adı Dersin Seviyesi Dersin Kodu Dersin Tipi Dersin Dönemi Yerel Kredi AKTS Kredisi Ders Bilgileri
FOTOBİYOFİZİK Birinci Düzey BFZ 513 1 8.00 8.00 Yazdır
   
Dersin Tanımı
Ön Koşul Dersleri Yalnızca yüksek lisans öğrencileri bu kursa kabul edilecektir.
Eğitimin Dili Türkçe
Koordinatör
Dersi Veren Öğretim Eleman(lar)ı ÖĞRETİM GÖREVLİSİ DR. FAZİLE CANTÜRK TAN
Yardımcı Öğretim Eleman(lar)ı Araştırma görevlileri
Dersin Veriliş Şekli Sınıf dersi
Dersin Amacı Bu kursun amacı öğrencilere fotobiyofizik hakkında bilgi ve beceri kazandırmaktır.
Dersin Tanımı Ders, yüksek lisans döneminde her yarıyılda açılan ve tüm yüksek lisans öğrencilerinin alabileceği, haftada 3 saatlik seçmeli bir derstir.

Dersin İçeriği
1 Işık optiği
2 Işık hızının ölçümü; interferanz
3 Holografi; Polarizasyon
4 Ara sınav
5 Işıma ve fotometri
6 Renk duyusu
7 Quantenoptik
8 Final sınavı
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20

Dersin Öğrenme Çıktıları
1 Öğrenciler ışık optiğini tanımlayabilecek
2 Öğrenciler ışık hızının ölçümü; interferanz tanımlayabilecek
3 Öğrenciler holografi; Polarizasyon tanımlayabilecek
4 Öğrenciler ışıma ve fotometriyi bilecek
5 Öğrenciler renk duyusunu bilecek
6 Öğrenciler quantenoptik bilecek
7
8
9
10

*Dersin Program Yeterliliklerine Katkı Seviyesi
1 Toprak Bilimi ve Bitki Besleme konularında temel kuramsal bilgileri öğrenebilme
2 Temel Bilim ve Mühendislik bilgilerini kullanma becerisi kazanma
3 Toprak Bilimi ve Bitki Besleme konularında temel kuramsal bilgileri uygulayabilme becerisi kazanma
4 Toprak Bilimi ve Bitki Besleme temelinde toprak, bitki, gübre, su ve çevresel atıkların analiz tekniklerini öğrenebilmek ve bu teknikleri toprak verimliliği ile ilgili sorunların çözümüne yönelik olarak kullanabilme becerisi kazanma
5 Doğal kaynakların izlenmesi ve planlanmasında Uzaktan Algılama ve Coğrafi Bilgi Sistemleri tekniklerini anlama ve kullanma becerisi kazanma
6 Arazi yönetimi ve kullanım planlaması konusunda temel kavramları ve kuramları anlama ve kullanma becerisi kazanma
7 Ülkemizde ve Dünyada Toprak Bilimi ve Bitki Besleme alanındaki sorunları görebilme, analiz etme, çözüm üretme ve çözüm önerilerini yazılı ve sözlü olarak topluma aktarma becerisi kazanma
8 Toprak Bilimi ve Bitki Besleme alanındaki ulusal ve uluslararası yenilikleri takip etmek ve kendisini sürekli yenileme ve geliştirme becerisi kazanma
9 Mesleki uygulamalar sırasında elde ettiği bulguları ülke çıkarları ile tarım ve çevre korumayı gözeterek uygulayabilme becerisi kazanma
10 Toprak Bilimi ve Bitki Besleme alanındaki sorunlara çözüm üretebilmeye yönelik araştırma - geliştirme projelerinde yer alabilecek bilgi ve beceriye sahip olma
11 Toprak, su ve diğer doğal kaynakların tanınması, planlanması, korunması ve sürdürülebilir kullanımı ile iş sağlığı ve güvenliği konularında bilgi sahibi olma
12 Ziraat Mühendisliği Mesleğinin etik değerlerine ve gerekli bilimsel formasyona sahip bireyler olarak takım çalışması içerisinde yer alabilmek ve gerektiğinde sorumluluk üstlenebilme
13 Yazılı ve sözlü iletişimde Türk dilini etkin kullanabilmek; alanıyla ilgili uluslararası literatürü izleyebilme ve iletişim kurabilme açısından yabancı dil ve bilgisayar bilgisine sahip olma
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan Öğretim Faaliyetleri, Öğretme Metodları ve AKTS İş Yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 56 3 168
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 0 0 0
Ödevler 5 2 10
Sunum / Seminer hazırlama 0 0 0
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 0 0 0
Ara sınavlar 0 0 0
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 10 2 20
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavı 0 0 0
Araştırma 0 0 0
Toplam iş yükü     198
AKTS     8.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 0 0
Kısa sınav 0 0
Ödev 4 100
Yarıyıl içi toplam   100
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen Veya Zorunlu Okuma Materyalleri
Ders kitabı 1. CANER Yusuf ( Prof. Dr.) BİYOMEDİKAL FİZİĞİN TEMELLERİ, Ders Kitabı, Biyofizik Anabilim Dalı Yayınları, Yayın No 3, Kardeşler Matbaası Mustafa İçer Yenidoğan Mah. Matbaacılar Sitesi 7. Blok No: 76 569 sayfa, ISBN 978-605-61221-3-2 Kayseri 2010 2. CANER Yusuf ( Prof. Dr.) BiYOFiZiK, Ders Kitabı, Biyofizik Anabilim Dalı Yayınları, Yayın No 3, Akın Matbaacılık ve Ofset Tesisleri, 341 sayfa, ISBN: 975 - 95945 - 0 - 1, Kayseri. 1996, 3. CANER Yusuf ( Prof. Dr. ) ELEKTRiK VE ELEKTRODiNAMiK, Ders Kitabı, Biyofizik Anabilim Dalı Yayınları, Yayın No 2, Erciyes Üniversites Tıp Fakültesi Matbaası, 170 sayfa. , ISBN: 975 - 7598 - 97 - 6, Kayseri. 1995, 4. CANER Yusuf ( Prof. Dr.) FiZiK-I, Ders Kitabı, Biyofizik Anabilim Dalı Yayınları, Yayın No 1, Erciyes Üniversitesi Tıp Fakültesi Matbaası, 191 sayfa, ISBN: 975 - 7598 - 68 - 2, Kayseri. 1993, 1998 3. baskı Kayseri. 5. diğerleri.
Yardımcı Kaynaklar

Ders İle İlgili Dosyalar