Dersin Adı Dersin Seviyesi Dersin Kodu Dersin Tipi Dersin Dönemi Yerel Kredi AKTS Kredisi Ders Bilgileri
PROFESYONEL İNŞAAT YÖNETİMİ Birinci Düzey İNŞ 642 1 7.50 7.50 Yazdır
   
Dersin Tanımı
Ön Koşul Dersleri Lisansüstü öğrencileri ve özel öğrenciler
Eğitimin Dili Türkçe
Koordinatör DOÇ. DR. SAVAŞ BAYRAM
Dersi Veren Öğretim Eleman(lar)ı DOÇ. DR. SAVAŞ BAYRAM
Yardımcı Öğretim Eleman(lar)ı
Dersin Veriliş Şekli Haftada üç saat teorik anlatım.
Dersin Amacı Dersin amacı; inşaat sektöründe planlama ve programlama kavramları, inşaat projelerinde üretim aşamalarının programlanması, programlama araçları, kaynak tahsisi, kaynak dengelenmesi ve maliyet optimizasyonu hakkında öğrencileri bilgilendirmektir.
Dersin Tanımı İnşaat sektöründe planlama ve programlama kavramları. İnşaat projelerinde üretim aşamalarının programlanması. Programlama araçları. Kaynak tahsisi. Kaynak dengelenmesi. Maliyet optimizasyonu.

Dersin İçeriği
1 İnşaat sektöründe planlama ve programlama kavramları.
2 İnşaat sektöründe planlama ve programlama kavramları.
3 İnşaat projelerinde üretim aşamalarının programlanması.
4 İnşaat projelerinde üretim aşamalarının programlanması.
5 İnşaat projelerinde üretim aşamalarının programlanması.
6 İnşaat projelerinde üretim aşamalarının programlanması.
7 Programlama araçları.
8 Programlama araçları.
9 Programlama araçları.
10 Ara sınav.
11 Kaynak tahsisi.
12 Kaynak dengelenmesi.
13 Maliyet optimizasyonu.
14 Maliyet optimizasyonu.
15
16
17
18
19
20

Dersin Öğrenme Çıktıları
1 Bu dersi alan öğrenciler; inşaat projelerinde üretim aşamalarının programlanması hakkında bilgi sahibi olurlar.
2 Bu dersi alan öğrenciler; iş programlama araçları hakkında bilgi sahibi olurlar.
3 Bu dersi alan öğrenciler; kaynak tahsisi hakkında bilgi sahibi olurlar.
4 Bu dersi alan öğrenciler; kaynak dengelenmesi hakkında bilgi sahibi olurlar.
5 Bu dersi alan öğrenciler; gelişmiş maliyet tahmin metotları hakkında bilgi sahibi olurlar.
6 Bu dersi alan öğrenciler; maliyet optimizasyonu hakkında bilgi sahibi olurlar.
7
8
9
10

*Dersin Program Yeterliliklerine Katkı Seviyesi
1 İngilizce okuma-yazma, dinleme-konuşma becerilerini ileri düzeyde geliştirebilmek.
2 Ulusal ve uluslararası platformlarda, kendisini etkili bir şekilde yazılı ve sözlü olarak ifade edebilecek İngilizce dil yeterliğini kazanmak.
3 İngiliz edebiyatına ait farklı türden eserleri; bu eserlerin tarihi, kültürel ve sosyal bağlamını kavramak
4 İngiliz dilinin yapısını, özelliklerini ve gelişimine ait bilgiye sahip olmak.
5 Dilbilgisi, ses bilgisi, söz-dizim, anlambilim, biçembilim, söylembilim ve derlembilim konularında yetkinlik kazanmak.
6 İngilizceden Türkçeye, Türkçeden İngilizceye farklı alanlardan her seviyede metinleri tercüme edebilecek bilgi ve yetkinliğe sahip olmak.
7 Alanıyla ilgili en son bilgi ve teknolojileri bilerek kullanmak.
8 Türkiye ve dünyanın farklı ülkelerinde İngilizce alanında mesleğini icra edecek bilgi, beceri ve yetkinliğe sahip olmak.
9 Dilbilim, yabancı dil öğretimi, edebiyat eleştirisi ve metin çevirisi gibi alanlarda yeterli bilgi ve birikime sahip olmak.
10 Edindiği kuramsal ve uygulamalı bilgileri ilgili alanlarda da kullanabilecek yetkinliğe sahip olmak.
11 Mesleği ile ilgili alanlarda karşılaşılan problemleri tanımlayıp bu konuda beklentileri karşılayacak çözümler geliştirebilmek.
12 Karşılaşılan problemlerin çözümü için ilgili kurumlar ile iş birliği yapma ve çözüm geliştirme becerisine sahip olmak.
13 Mesleki etik ve sorumluluk bilinci geliştirmek.
14 Disiplinlerarası bilgi birikimi ve bakış açısı kazanıp programda yer alan disiplinlerarası dersler sayesinde dil ve edebiyat çalışmalarının farklı diğer disiplinler ile ilişkisini çözümleyebilmek.
15 Edebiyat ve Dil Kuramlarına hâkim olmak.
16 Eleştirel ve analitik düşünme becerisi geliştirmiş olmak.
17 Mesleği ile ilgili proje, inovasyon ve ARGE çalışmaları geliştirme ve uygulama becerisine sahip olmak.
18 Mesleğine özgün birikimi kullanarak kültürel farklılıkları dikkate alan, evrensel standartlara uygun karşılaştırmalı bir araştırma, eğitim ve öğretim anlayışında olmak.
19 Mesleki ve bireysel alanlarda yaşam boyu öğrenme becerisine ve yetkinliğine sahip olmak.
20 Edebiyat kültürü içinde çevre, ırk, cinsiyet, din ve ekonomik konularda bilgi ve anlayış sahibi bir birey olarak topluma katkı sağlayabilecek farkındalık geliştirmek.
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan Öğretim Faaliyetleri, Öğretme Metodları ve AKTS İş Yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 3 42
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 14 3 42
Ödevler 6 16 96
Sunum / Seminer hazırlama 0 0 0
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 1 2 2
Ara sınavlar 1 2 2
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 1 2 2
Yarıyıl sonu sınavı 1 2 2
Araştırma 0 0 0
Toplam iş yükü     188
AKTS     7.50

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 0 0
Kısa sınav 0 0
Ödev 6 100
Yarıyıl içi toplam   100
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen Veya Zorunlu Okuma Materyalleri
Ders kitabı Rıfat Akbıyıklı. İnşaat Yönetimi Metraj ve Maliyet Hesapları, BİRSEN YAYINEVİ.
Yardımcı Kaynaklar Ders Notları

Ders İle İlgili Dosyalar