Dersin Adı Dersin Seviyesi Dersin Kodu Dersin Tipi Dersin Dönemi Yerel Kredi AKTS Kredisi Ders Bilgileri
UYGULAMALI YÖNEYLEM ARAŞTIRMASI İkinci Düzey İŞLT 549 Seçmeli 1 7.00 7.00 Yazdır
   
Dersin Tanımı
Ön Koşul Dersleri
Eğitimin Dili Türkçe
Koordinatör
Dersi Veren Öğretim Eleman(lar)ı Doç. Dr. BANU SUNGUR
Yardımcı Öğretim Eleman(lar)ı
Dersin Veriliş Şekli
Dersin Amacı
Dersin Tanımı Doğrusal Programlama, Tamsayılı Programlama, Amaç Programlama, paket programlar ile optimum çözümün elde edilmesi, Dualite, Duyarlılık analizi.

Dersin İçeriği
1 Yöneylem Araştırması Temel Kavramları ve Tarihçesi
2 Doğrusal Programlama Modelleri ve Uygulamaları
3 Doğrusal Programlama Modelleri ve Uygulamaları
4 Doğrusal Programlam Modelleri Çözüm Yöntemleri
5 Doğrusal Programlam Modelleri Çözüm Yöntemleri
6 Tamsayılı Programlama Modelleri ve Uygulamaları
7 Tamsayılı Programlama Modelleri ve Uygulamaları
8 Tamsayılı Programlama Modelleri Çözüm Yöntemleri
9 Tamsayılı Programlama Modelleri Çözüm Yöntemleri
10 Amaç Programlama Modelleri ve Uygulamaları
11 Dualite
12 Duyarlılık Analizi
13 Duyarlılık Analizi
14
15
16
17
18
19
20

Dersin Öğrenme Çıktıları
1 Yöneylem araştırması ile ilgili temel kavramları öğrenmek
2 Doğrusal Programlama Modelleri kurabilmek
3 Tamsayılı Programlama Modelleri kurabilmek
4 Gerçek hayat problemlerini doğrusal programlamada modellemek
5 Doğrusal programlama modellerini çözmek için bilgisayar programlarını kullanmak
6
7
8
9
10

*Dersin Program Yeterliliklerine Katkı Seviyesi
1 İşletmecilikle ilgili temel kavramları açıklar.
2 İşletmenin temel fonksiyonlarını ve bunların birbirleri ile ilişkilerini bütüncül bir şekilde açıklar.
3 İşletmelerin çevresel koşullarında meydana gelen değişimleri analiz ederek, tüm işletme fonksiyonlarına yönelik stratejik alternatifler tasarlar.
4 İşletmelerdeki temel değer zinciri faaliyetlerini açıklar.
5 Analitik düşünme yetisi kazanarak, temel işletmecilik problemlerini çözer.
6 Bilgi, düşünce ve önerilerini yazılı ve sözlü olarak aktarır.
7 İşletmeciliğe ilişkin geleneksel ve çağdaş yaklaşımları karşılaştırır ve bunların işletmelerde nasıl uygulanacağını gösterir.
8 İşletmelerde insan kaynaklarının nasıl etkin ve verimli bir şekilde yönetileceğini açıklar.
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan Öğretim Faaliyetleri, Öğretme Metodları ve AKTS İş Yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 0 0 0
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 0 0 0
Ödevler 0 0 0
Sunum / Seminer hazırlama 0 0 0
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 0 0 0
Ara sınavlar 0 0 0
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavı 0 0 0
Araştırma 0 0 0
Toplam iş yükü     0
AKTS     0.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 0 0
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   0
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   0
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   0
Genel toplam   0

Önerilen Veya Zorunlu Okuma Materyalleri
Ders kitabı
Yardımcı Kaynaklar

Ders İle İlgili Dosyalar