Dersin Adı Dersin Seviyesi Dersin Kodu Dersin Tipi Dersin Dönemi Yerel Kredi AKTS Kredisi Ders Bilgileri
SİLAJ YAPIM TEKNİKLERİ Üçüncü Düzey ZT 535 1 7.50 7.50 Yazdır
   
Dersin Tanımı
Ön Koşul Dersleri YOK
Eğitimin Dili TÜRKÇE
Koordinatör DOÇ. DR. SELMA BÜYÜKKILIÇ BEYZİ
Dersi Veren Öğretim Eleman(lar)ı DOÇ. DR. SELMA BÜYÜKKILIÇ BEYZİ
Yardımcı Öğretim Eleman(lar)ı -
Dersin Veriliş Şekli YÜZYÜZE
Dersin Amacı Yemlerin silolanma şekillerinin öğrenilmesi
Dersin Tanımı Silajlık yem bitkilerinin tanımı, silolama teknikleri ve silaj kalitesinin belirlenmesi

Dersin İçeriği
1 Silajlık bitkilerin tanımı, belirlenmesi
2 Silo yapımında kullanılacak bitkilerin sınıflandırılması ve yetiştiriciliğinde yapılacak uygulamalar
3 Silajlık bitkilerin hasat zamanının belirlenmesi ve yapılacak işler
4 Silo tipleri nelerdir, nasıl hazırlanır
5 Silaj yapımı
6 Silaj yapımında kullanılabilecek katkı maddeleri
7 Ölçme ve değerlendirme
8 Silajın fermente edilmesi, bu esnada meydana gelen değişiklikler
9 Silaj kalitesinin belirlenmesi
10 Silaj kullanımının hayvan beslemedeki önemi
11 Hayvancılık faaliyetine göre silaj ihtiyacının hesaplanması
12 Silajın fiziksel olarak değerlendirilmesi
13 Silajın kimyasal olarak değerlendirilmesi
14 Ölçme ve değerlendirme
15
16
17
18
19
20

Dersin Öğrenme Çıktıları
1 Silajlık yemlerin nasıl değerlendirileceği öğrenilecektir
2 Yemlerin hasat zamanları nasıl belirlenir öğrenilecektir
3 Silaj kalitesi nasıl belirlenir öğrenilecektir
4
5
6
7
8
9
10

*Dersin Program Yeterliliklerine Katkı Seviyesi
1 Preklinik ilaç Ar-Ge faaliyetlerini, metodlarını öğrenmek ve süreci yönetebilmek,
2 İlaç Ar-Ge faaliyetlerinde yer alan cihazları kullanabilmek,
3 İlaç uygulama ve araştırma tekniklerini kullanarak yeni ilaç araştırma geliştirme çalışmaları yapabilmek,
4 İlaç Ar-Ge faaliyetinden ürüne dönük sonuçlar elde etmek,
5 Beşeri, veteriner, zirai ve çevre sağlığı ilaç sanayisi ihtiyaçlarına yönelik çalışmak,
6 Kimyasal sentez metodlarını öğrenmek ve sentez aracılığıyla ürün geliştirmek,
7 Biyoinformatik temel prensiplerini öğrenmek ve istatistiksel analizleri yapabilmek,
8 Bitkisel ve diğer kaynaklardan ilaç hammaddesi elde etmek ve bunları formülasyona dönüştürmek,
9 Farmakogenetik ve farmakokinetik analizlerle beraber terapötik ilaç izlemi yapabilmek,
10 Yasaklı maddeler konusunda analiz yöntemlerini ve metod validasyonlarını öğrenmek,
11 Nöropsikiyatrik hastalıklarda kullanılan in vivo ve in vitro metodları öğrenmek,
12 İlaç Ar-Ge ile ilişkili makaleleri ve çalışmaları analiz edebilmek,
13 Bilimsel proje, sunum ve yayın yapabilmek,
14 İlaç Ar-Ge sürecinde yer alan kalite sistemlerin tanımak,
15 Bilimsel çalışmalarda ekip çalışması kültürü edinmek ve insan ilişkilerinde tutarlı olabilmek,
16 Etik değerler çerçevesinde çalışma yürütmek ve etik kurul başvuru süreçlerini yönetmek,
17 Özgün ve disiplinler arası sorunların çözümlenmesini gerektiren ortamlarda liderlik yapabilme
18 İlaç Ar-Ge sürecinde yenilikleri takip edebilmek ve yaşam boyu öğrenme alışkanlığı kazanmak,
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan Öğretim Faaliyetleri, Öğretme Metodları ve AKTS İş Yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 3 42
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 2 5 10
Ödevler 2 2 4
Sunum / Seminer hazırlama 1 1 1
Kısa sınavlar 2 1 2
Ara sınavlara hazırlık 1 3 3
Ara sınavlar 1 1 1
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 2 2 4
Arazi çalışması 1 1 1
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 1 3 3
Yarıyıl sonu sınavı 1 1 1
Araştırma 1 1 1
Toplam iş yükü     73
AKTS     3.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 40
Kısa sınav 0 0
Ödev 1 60
Yarıyıl içi toplam   100
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen Veya Zorunlu Okuma Materyalleri
Ders kitabı SİLAJ YAPIM TEKNİKLERİ
Yardımcı Kaynaklar MEB yayınları

Ders İle İlgili Dosyalar