Dersin Adı Dersin Seviyesi Dersin Kodu Dersin Tipi Dersin Dönemi Yerel Kredi AKTS Kredisi Ders Bilgileri
MİKRO İKTİSAT II Üçüncü Düzey B-İKT202 4 5.00 5.00 Yazdır
   
Dersin Tanımı
Ön Koşul Dersleri İKT.101 İktisada Giriş I veya İKT.103 Introduction to Economics I
Eğitimin Dili Türkçe
Koordinatör
Dersi Veren Öğretim Eleman(lar)ı Prof. Dr. Faik BİLGİLİ, DOÇ. DR. EYYUP ECEVİT
Yardımcı Öğretim Eleman(lar)ı Yok
Dersin Veriliş Şekli Teorik, yüz yüze anlatım
Dersin Amacı Bu ders öğrencilere, piyasalar, fiyat sistemi, kaynak tahsisi ve rekabetçi ve aksak rekabet piyasalarında fiyat belirlemeye vurgu yaparak, mikroekonomik teoriyi tanıtmaktadır
Dersin Tanımı Bu ders, farklı piyasa yapılarını kapsamaktadır. Mikroekonomi I dersinin temel unsurları gözden geçirildikten sonra, Mikroekonomi II dersi temel olarak, rekabetçi ve aksak rekabetçi mal ve emek piyasaları modellerini geliştirecektir.

Dersin İçeriği
1 Kısa Dönem Üretim Maliyetleri
2 Uzun Dönem Üretim Maliyetleri
3 Rekabetçi Piyasalar: Tam rekabet varsayımları, kısa dönem arz eğrisi ve endüstri dengesi
4 Rekabetçi Piyasalar: Uzun dönem arz eğrisi ve endüstri dengesi
5 Tekel Piyasası: Kısa dönem maliyet ve gelir kavramları
6 Tekel Piyasası: Kısa ve Uzun dönem denge
7 Tekel Piyasası: Fiyat farklılaştırması ve Monopolcü Rekabet
8 Vize Sınavı
9 Oligopoller: Anlaşmasız oligopoller I
10 Oligopoller: Anlaşmasız oligopoller II
11 Oligopoller: Anlaşmalı oligopoller I
12 Oligopoller: Anlaşmalı oligopoller II
13 Oyun Teorisi Örnekleri
14 Gelir Dağılımı
15 Hükümet müdahelesinin fayda ve maliyetleri
16 Dönem Sonu Sınavları
17 Dönem Sonu Sınavları
18
19
20

Dersin Öğrenme Çıktıları
1 Tam rekabet mal ve emek piyasalarını ve davranışlarını anlatır.
2 Eksik rekabet mal ve emek piyasalarını ve davranışlarını anlatır
3 Oyun teorisi ve Monopolcü rekabeti teorik olarak anlatır.
4 Oligopol piyasalarını ileri düzey analiz eder.
5 Oligopol piyasalarının gerçek hayattaki örneklerini bulabilmede yol gösterir.
6 Gelir dağılımını belirleyen unsurları çözümler.
7
8
9
10

*Dersin Program Yeterliliklerine Katkı Seviyesi
1 Etik değerler ve kalite bilinci çerçevesinde ulusal ve uluslararası taleplere cevap verecek nitelikte mühendisler yetiştirmek.
2 Endüstride ve araştırma kuruluşlarında, uygulama ve araştırma alanında kariyer hedeflerine uygun planlama yeteneğine sahip mühendisler yetiştirmek.
3 Teknik, ekonomik ve sosyolojik faktörleri dikkate alarak, mühendislik tasarım ve uygulamalarında özgün fikirler geliştirebilen, farklı disiplinlerle ortak çalışabilen, girişimci/yenilikçi mühendisler yetiştirmek.
4 Küresel boyutta bilimsel ve teknolojik gelişmelere uyum sağlayabilen, etkin iletişim kurma becerisi kazanmış mühendisler yetiştirmektir.
5 Matematik, fen ve mühendislik bilgilerini uygulama becerisi
6 Deney tasarımlama ve yapma ile deney sonuçlarını analiz etme ve yorumlama becerisi
7 İstenen gereksinimleri karşılayacak biçimde bir sistemi, parçayı ya da süreci tasarlama becerisi
8 Disiplinler arası takımlarda çalışabilme becerisi
9 Mühendislik problemlerini tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi
10 Mesleki ve etik sorumluluk bilinci
11 Etkin iletişim kurma becerisi
12 Mühendislik çözümlerinin, evrensel ve toplumsal boyutlarda etkilerini anlamak için gerekli genişlikte eğitim
13 Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci ve bunu gerçekleştirebilme becerisi
14 Çağın sorunları hakkında bilgi
15 Mühendislik uygulamaları için gerekli olan teknikleri ve modern araçları kullanma becerisi
16 Bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleyebilecek temel alt yapıya sahip mühendis
17 Ulusal ve uluslararası taleplere uygun olarak uygulanabilir teknolojiler geliştiren mühendislik yeteneği
18 Mevcut ürün ve teknolojilerin her türlü verimliliğini geliştirici özgün fikirler geliştirme ve uygulama
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan Öğretim Faaliyetleri, Öğretme Metodları ve AKTS İş Yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 3 42
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 14 3 42
Ödevler 5 3 15
Sunum / Seminer hazırlama 0 0 0
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 1 6 6
Ara sınavlar 1 1 1
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 1 8 8
Yarıyıl sonu sınavı 1 1 1
Araştırma 5 3 15
Toplam iş yükü     130
AKTS     5.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 100
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   100
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen Veya Zorunlu Okuma Materyalleri
Ders kitabı Ünsal, M. Erdal, Makro İktisat, 10. Baskı, İmaj Yayıncılık, Ankara, 2013.
Yardımcı Kaynaklar Parkin, Michael, Macroeconomics, Third Edition, Addison-Wesley Publishing Company, New York, 1996. Schiller, R. Bradley, The Macro Economy Today, Sixth Edition, McGraw Hill, Inc., New York, 1994.

Ders İle İlgili Dosyalar