Dersin Adı Dersin Seviyesi Dersin Kodu Dersin Tipi Dersin Dönemi Yerel Kredi AKTS Kredisi Ders Bilgileri
TUTUNDURMA İkinci Düzey İŞL 536 2 7.00 7.00 Yazdır
   
Dersin Tanımı
Ön Koşul Dersleri Yok
Eğitimin Dili Türkçe
Koordinatör
Dersi Veren Öğretim Eleman(lar)ı YRD.DOÇ. DR. İLHAMİ VURAL
Yardımcı Öğretim Eleman(lar)ı yok
Dersin Veriliş Şekli Haftalık ders planında belirtilen konular, projeksiyonda hazırlanan ders sunumları yoluyla anlatılacaktır. Ayrıca,konuyla ilgili örnek olay tartışmaları yapılacaktır.
Dersin Amacı Pazarlama iletişim unsurlarının bütünleşik bir yaklaşımla ele alınarak incelenmesi.
Dersin Tanımı Pazarlama iletişim kavramı, Pazarlama iletişim süreci, pazarlama iletişim sürecinin unsurları(kişisel satış-reklam-haslkla ilişkiler-satış tutundurma ve diğer iletişim unsurları

Dersin İçeriği
1 Tutundurma Kavramı ve tanışma
2 Pazarlama ileşim tanımı ve özellikleri, pazarlama iletişiminde mesaj türleri
3 Bütünleşik pazarlama iletişimi, iletişimin gelişme nedenleri, iletişimde karşılaşılan engeller
4 Tutundurma Karması-Reklam
5 Tutundurma Karması-Halkla İlişkiler
6 Tutundurma Karması-Kişisel satış
7 Tutundurma Karması-Diğer Satış artırıcı Faaliyetler ve Etkinlik Pazarlaması
8 Ara sınav
9 Tutundurma Karması-Doğrudan Pazarlama
10 internette pazarlama
11 Pazarlama karması unsurları (ürün-dağıtım-fiyat) ve tutundurma,
12 Marka yönetimi tutundurma
13 Tüketici Davranışı ve Satış Tutundurma
14 Tutundurma ve Etik
15 Final sınavı
16
17
18
19
20

Dersin Öğrenme Çıktıları
1 bütünleşik pazarlama iletişiminin tanımı ve işletmeler için niçin önemli olduğunun anlaşılması
2 Tüketici iletişim kurmanın tutundurma kararlarında öneminin anlaşılması
3 İletişimin bütün pazarlama faaliyetleri ve kararlarındeki öneminin öğretilmesi
4 Çeşitli iletişim araçlarının sinerjik etki yaratmadaki rollerinin anlaşılması
5 Uygun tutundurma stratejilerini planlama, uygulama ve kontrol becerilerinin ve yeteneğinin kazandırılması ve geliştirilmesi
6 Pazarlama karması elemanlarının pazarlama iletişiminde nasıl kullanılacağının öğrenilmesi
7
8
9
10

*Dersin Program Yeterliliklerine Katkı Seviyesi
1 Avrasya coğrafyasını ve bu coğrafyada yaşayan toplumları tanır.
2 Türk Dünyasının tarihini bilir, Türk Dünyasında meydana gelen gelişmeleri takip eder ve varsa sorunlara çözüm üretir.
3 Avrasya bölgesi toplumlarının iktisat, uluslararası ilişkiler, dil, edebiyat, tarih, sanat tarihi, sosyoloji, coğrafya vb. alanlarda ortaya çıkan teorik ve pratik yenilikleri takip edebilmek, bu alanlarda yorum, analiz ve değerlendirme yapar.
4 Türk Dünyasının etkileşimde bulunduğu kültürler üzerine araştırmalar yapar ve bu hususta bilgi ve donanıma sahip olur.
5 Avrasya coğrafyasındaki dil, edebiyat, tarih, sanat, sanat tarihi, sosyoloji, iktisat, işletme, uluslararası ilişkiler, antropoloji vd. alanlarda gelişmiş bir duyarlılık ve birikime sahip olur.
6 Avrasya coğrafyasındaki siyasi, ekonomik ve sosyokültürel sorunlara dair temel bilgilere sahip olur ve bunlara çözüm önerileri sunabilme becerisi kazanır.
7 Avrasya coğrafyasındaki devletlerin birbirleri ile olan çok yönlü ve çok boyutlu ilişkilerini analiz eder.
8 Çağdaş Türk lehçe ve şivelerinden en az birini ileri düzeyde bilir. Rus, Çin, Fars ve Arap dillerinden birini de orta seviyede bilir.
9 Türk dünyasının siyasi ve ekonomik anlamda etkileşimde bulunduğu devletleri tanır ve onlar hakkında yeterli bilgi ve beceriye sahip olur.
10 Türk dünyası başta olmak üzere öteki komşu halkların dil, din, kültür, çevre, etnik ve sosyal sorunlarını tespit ve analiz edecek, çözümler sunacak seviyede bilgi ve becerisine sahip olur.
11 Alanla ilgili bilimsel araştırma projeleri yapabilecek bilgi ve donanıma sahip olmak, problem ve sorunlara çözüm üretecek şekilde model kurma ve hipotez geliştirebilme becerisi kazanır.
12 Bilimsel etik hususunda sorumluluk bilinci kazanır.
13 Avrasya coğrafyasında meydana gelen siyasi ve sosyal olaylara farklı perspektiflerden bakabilme becerisi geliştirir.
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan Öğretim Faaliyetleri, Öğretme Metodları ve AKTS İş Yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 3 42
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 14 3 42
Ödevler 1 28 28
Sunum / Seminer hazırlama 1 8 8
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 1 8 8
Ara sınavlar 1 2 2
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 1 12 12
Yarıyıl sonu sınavı 1 2 2
Araştırma 0 0 0
Toplam iş yükü     144
AKTS     6.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 40
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   40
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen Veya Zorunlu Okuma Materyalleri
Ders kitabı Pazarlama İletişimi Yönetimi, Yavuz Odabaşı-Mine Oyman, MediaCat Yayınları 2. Baskı
Yardımcı Kaynaklar KOTLER, Philip; Pazarlama Yönetimi, 2. Basım, Beta Basım/Yayım Dağıtım, İstanbul, 1984.

Ders İle İlgili Dosyalar