Dersin Adı Dersin Seviyesi Dersin Kodu Dersin Tipi Dersin Dönemi Yerel Kredi AKTS Kredisi Ders Bilgileri
TUTUNDURMA İkinci Düzey İŞL 536 Seçmeli 2 7.00 7.00 Yazdır
   
Dersin Tanımı
Ön Koşul Dersleri Yok
Eğitimin Dili Türkçe
Koordinatör
Dersi Veren Öğretim Eleman(lar)ı YRD.DOÇ. DR. İLHAMİ VURAL
Yardımcı Öğretim Eleman(lar)ı yok
Dersin Veriliş Şekli Haftalık ders planında belirtilen konular, projeksiyonda hazırlanan ders sunumları yoluyla anlatılacaktır. Ayrıca,konuyla ilgili örnek olay tartışmaları yapılacaktır.
Dersin Amacı Pazarlama iletişim unsurlarının bütünleşik bir yaklaşımla ele alınarak incelenmesi.
Dersin Tanımı Pazarlama iletişim kavramı, Pazarlama iletişim süreci, pazarlama iletişim sürecinin unsurları(kişisel satış-reklam-haslkla ilişkiler-satış tutundurma ve diğer iletişim unsurları

Dersin İçeriği
1 Tutundurma Kavramı ve tanışma
2 Pazarlama ileşim tanımı ve özellikleri, pazarlama iletişiminde mesaj türleri
3 Bütünleşik pazarlama iletişimi, iletişimin gelişme nedenleri, iletişimde karşılaşılan engeller
4 Tutundurma Karması-Reklam
5 Tutundurma Karması-Halkla İlişkiler
6 Tutundurma Karması-Kişisel satış
7 Tutundurma Karması-Diğer Satış artırıcı Faaliyetler ve Etkinlik Pazarlaması
8 Ara sınav
9 Tutundurma Karması-Doğrudan Pazarlama
10 internette pazarlama
11 Pazarlama karması unsurları (ürün-dağıtım-fiyat) ve tutundurma,
12 Marka yönetimi tutundurma
13 Tüketici Davranışı ve Satış Tutundurma
14 Tutundurma ve Etik
15 Final sınavı
16
17
18
19
20

Dersin Öğrenme Çıktıları
1 bütünleşik pazarlama iletişiminin tanımı ve işletmeler için niçin önemli olduğunun anlaşılması
2 Tüketici iletişim kurmanın tutundurma kararlarında öneminin anlaşılması
3 İletişimin bütün pazarlama faaliyetleri ve kararlarındeki öneminin öğretilmesi
4 Çeşitli iletişim araçlarının sinerjik etki yaratmadaki rollerinin anlaşılması
5 Uygun tutundurma stratejilerini planlama, uygulama ve kontrol becerilerinin ve yeteneğinin kazandırılması ve geliştirilmesi
6 Pazarlama karması elemanlarının pazarlama iletişiminde nasıl kullanılacağının öğrenilmesi
7
8
9
10

*Dersin Program Yeterliliklerine Katkı Seviyesi
1 Alanındaki bilgileri uzmanlık düzeyinde kullanır.
2 Alanında elde ettiği bilgileri farklı disiplinlerle bütünleştirerek yorumlar.
3 Verilerin toplanması, analiz edilmesi, yorumlanması ve duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerleri dikkate alarak bilimsel çalışma yapar.
4 Yaptığı bilimsel araştırmaların sonuçlarını sözlü ve yazılı olarak aktarır.
5 Analitik düşünme yeteneğini geliştirerek gerçek hayat problemlerini çözer.
6 Etkin bir yönetim için kullanılabilecek çeşitli karar-destek tekniklerini uygular.
7 İşletme paydaşlarının davranışlarının nedenlerini, oluşum süreçlerini ve sonuçlarını açıklar.
8 Günümüz işletmelerinde uygulanabilecek çağdaş yönetim tekniklerini ve bunların uygulanma gerekçelerini teorik alt yapılarını ve bağlamsal koşulları dikkate alarak listeler ve açıklar.
9 İşletmelerin iç ve dış unsurlarıyla uyumlu, esnekliğini ve rekabet gücünü artıracak stratejik yönetim süreçlerini tasarlar ve uygular.
10 Pazarlama alanında farklı konuları algılar ve disiplinlerarası çalışmalarda kullanır.
11 Muhasebe ve finansman alanında işletmenin karşılaşabileceği tüm sorunları tespit eder ve çözer.
12 Finansal verileri analiz edecek programları kullanır.
13 Alanındaki ulusal ve uluslararası gelişmeleri takip eder ve tartışır.
14 Üretim ve hizmet işletmelerinin lojistik ve stoklama faaliyetlerini etkin yönetir.
15 İşletmelerin kaynaklarını verimli kullanması için gereken düzenlemeleri listeler.
16 İşletmenin herhangi bir alanında karşılaştığı problemi matematiksel bir model ile ifade eder ve farklı yöntemlerle çözer.
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan Öğretim Faaliyetleri, Öğretme Metodları ve AKTS İş Yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 3 42
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 14 3 42
Ödevler 1 28 28
Sunum / Seminer hazırlama 1 8 8
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 1 8 8
Ara sınavlar 1 2 2
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 1 12 12
Yarıyıl sonu sınavı 1 2 2
Araştırma 0 0 0
Toplam iş yükü     144
AKTS     6.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 40
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   40
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen Veya Zorunlu Okuma Materyalleri
Ders kitabı Pazarlama İletişimi Yönetimi, Yavuz Odabaşı-Mine Oyman, MediaCat Yayınları 2. Baskı
Yardımcı Kaynaklar KOTLER, Philip; Pazarlama Yönetimi, 2. Basım, Beta Basım/Yayım Dağıtım, İstanbul, 1984.

Ders İle İlgili Dosyalar