Dersin Adı Dersin Seviyesi Dersin Kodu Dersin Tipi Dersin Dönemi Yerel Kredi AKTS Kredisi Ders Bilgileri
ESER ÇÖZÜMLEME I Birinci Düzey MÜZ441 7 3.00 3.00 Yazdır
   
Dersin Tanımı
Ön Koşul Dersleri Yok
Eğitimin Dili Türkçe
Koordinatör PROF. NIGAR ASGAROVA
Dersi Veren Öğretim Eleman(lar)ı Doç. Afak JAFAROVA
Yardımcı Öğretim Eleman(lar)ı Yok
Dersin Veriliş Şekli Teori ve pratik analiz çalışmaları.
Dersin Amacı Araştırma prensipleri müzik eserleri üzerinde anlatılıp, tahlil edilmelidir. Sonucta her bir öğrenci müstakil olarak istediği müzik eserinin formunu, armoni alt yapısını, melodik gelişim prensiplerini ve diğer özelliklerini araştırarak eserin analizini yapabilmelidir.
Dersin Tanımı Eser çözümleme dersi ön senede geçilen Müzik Formları ve diğer nazari derslerin bilgilerine dayanarak, müzik eserinin oluşum ve gelişim sürecinin benimsenmesini, araştırmasını kapsar.

Dersin İçeriği
1 Period ve çeşitleri. Çalışmalar: müzik eserlerinin tahlili.
2 Tekrar. Pratik analiz çalışmaları
3 Basit iki ve üç hisseli form. Çalışmalar: müzik eserlerinin tahlili
4 Rondo formu, Rondo formunun kaynakları ve gelişimi. Çalışmalar: müzik eserlerinin tahlili. Kaynakça: Ramo ve Couperen’in piyesleri, klasik sonatalardan final bölümleri.
5 Tekrar. Pratik analiz çalışmaları.
6 Varyasyon formu ve gelişim tarihi hakkında bilgi. Çalışmalar: müzik eserlerinin tahlili.
7 Pratik analiz çalışmaları.
8 Genel tekrar.
9 Vize Haftası: Sınavda verilen müzik eserinin sözlü olarak genel analizi not ile değerlendirilmelidir.
10 Barok dönemde formlaşan Eski Sonat Formu ve biçimi hakkında bilgi. Çalışmalar: müzik eserlerinin tahlili. (Bachın bazi fügleri, Skarlattinin Sonatlarının analızi).
11 Klasik dönem Sonat Formu ve Sonat Allegrosu biçimi hakkında bilgi. Çalışmalar: müzik eserlerinin tahlili. (Vyana klassikleri Sonatlarının analizi).
12 Klasik dönem Sonat Formu ve Sonat Allegrosu biçimi hakkında bilgi. Çalışmalar: müzik eserlerinin tahlili. (Beethovenin Sonatları, Senfonileri, Kuartetleri ve Koncertoları kaynakça olarak kullanılar).
13 omantik dönem Sonat Formu ve Sonat Allegrosu biçimi özellikleri. Çalışmalar: müzik eserlerinin tahlili.(Chopin'in, Brahms'ın Schubert'in Sonatları kaynakça olarak kullanılar).
14 Final Haftası: Sınavda verilen müzik eserinin sözlü olarak genel analizi not ile değerlendirilmelidir.
15
16
17
18
19
20

Dersin Öğrenme Çıktıları
1 Bütün nazari bilgiler esasında müzik eseri analizi
2
3
4
5
6
7
8
9
10

*Dersin Program Yeterliliklerine Katkı Seviyesi
1 İktisadi konular ile ilgili temel kavramları ve ekonomik göstergeleri açıklar.
2 İktisadi olayları, kavram ve teorileri kullanarak açıklar.
3 İktisadi teorilerin ve modellerin işleyişini açıklar ve uygun analiz araçları ile test eder.
4 İktisadi düşüncenin gelişimi ve modern düşünce sistemi içindeki yerini karşılaştırmalı olarak analiz eder ve açıklar.
5 Nitel ve nicel analiz yöntemleri ve araçları veri toplama, analiz etme ve yorumlamada kullanır.
6 Sayısal, sözel ve grafik halinde sunulan iktisadi bilgileri açıklar.
7 İktisadi konularda edindiği bilgi ve becerileri yazılı, sözlü ve görsel araçları kullanarak aktarır.
8 İktisat alanında bir yabancı dili kullanır ve yabancı literatürü takip eder.
9 Karşılaşılması öngörülmeyen karmaşık iktisadi durumlarda, yeni yaklaşımlar geliştirir ve çözüm üretebilir.
10 Bölgesel, ulusal ve küresel ölçekte karşılaşılan iktisadi sorunları analiz eder ve çözüm önerileri geliştirir.
11 İktisat alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini ileri düzeyde kullanır.
12 Bağımsız ve özgün araştırma yapar ve alanındaki temel birincil kaynaklara ulaşır.
13 İktisat ile ilgili alt dallarda uzmanlaşır ve diğer sosyal bilimler alanları ile ilişki kurarak disiplinler arası analiz yapar.
14 Demokrasi, insan hakları, toplumsal ve bilimsel değerler ile mesleki etik ilkelerine uygun davranır.
15 İş hayatında karşılaşılan hukuksal sorunları çözer.
16 Sermaye piyasaları ile finansal teknikler konusunda sahip olduğu bilgileri kullanarak piyasalardaki gelişmeleri takip eder.
17 Ekonomideki karar birimlerinin davranışlarını bütüncül bir yaklaşımla analiz eder.
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan Öğretim Faaliyetleri, Öğretme Metodları ve AKTS İş Yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 2 28
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 14 3 42
Ödevler 0 0 0
Sunum / Seminer hazırlama 0 0 0
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 0 0 0
Ara sınavlar 0 0 0
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavı 0 0 0
Araştırma 0 0 0
Toplam iş yükü     70
AKTS     3.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 100
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   100
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen Veya Zorunlu Okuma Materyalleri
Ders kitabı Andre Hodeir, (1992) Müzik türleri ve Biçimleri. (Çev:İlhami Uzmanbaş) İletişim Yay. İstanbul. L.Mazel, Müzik Eserlerinin Kuruluşu. “Muzıka”. Moskova.
Yardımcı Kaynaklar Müzik eserleri: Haydn, Mozart, Bethovenin Sonatları, Mendelsonun-Sözsüz şarkıları, Chopinin –Prelüdleri, Grigin – Lirik pyesleri v.s.

Ders İle İlgili Dosyalar