Dersin Adı Dersin Seviyesi Dersin Kodu Dersin Tipi Dersin Dönemi Yerel Kredi AKTS Kredisi Ders Bilgileri
TEZ ÇALIŞMASI 2 İkinci Düzey HKO 812 3 25.00 25.00 Yazdır
   
Dersin Tanımı
Ön Koşul Dersleri Ders Döneminin Tamamlanması
Eğitimin Dili Türkçe
Koordinatör
Dersi Veren Öğretim Eleman(lar)ı Her bir tez danışmanı
Yardımcı Öğretim Eleman(lar)ı Yok
Dersin Veriliş Şekli Sözel anlatım, öğrenciyle görüşme
Dersin Amacı Tez yazım sürecinde, öğrencinin ilerleme sürecinin izlenmesi ve öğrencinin yönlendirilmesi
Dersin Tanımı Tez yazım sürecinde, öğrencinin tez yazımı sırasında karşılaştığı sorunların çözümünü ve öğrenciye yol göstermeyi (danışmanlığı) hedefleyen bir derstir

Dersin İçeriği
1 Tez konusunun belirlenmesi
2 Tezin kapsamının belirlenmesi
3 Tezin bölümlerinin belirlenmesi
4 Birinci bölümün alt başlıklarının belirlenmesi
5 Birinci bölümün yazımının denetlenmesi
6 İkinci bölümün alt başlıklarının belirlenmesi
7 İkinci bölümün yazımının denetlenmesi
8 Üçüncü bölümün alt başlıklarının belirlenmesi
9 Üçüncü bölümün yazımının denetlenmesi
10 Ulaşılan sonuçların tartışılması
11 Savunmaya hazırlık
12
13
14
15
16
17
18
19
20

Dersin Öğrenme Çıktıları
1 Kaynak araştırması öğrenilir
2 Literatür bilgisi kazanılır
3 Belli bir konuya hakimiyet kazanılır
4 Tez konusu üzerinde orjinal ve yeni fikirler ortaya çıkar
5 Bir konu hakkında özgün fikir üretir
6
7
8
9
10

*Dersin Program Yeterliliklerine Katkı Seviyesi
1 Veteriner Hekimliğin her alanında temel ve yeterli bilgi birikimine sahip olur, öğrendiği bilgileri etkin olarak kullanabilir,
2 Mesleğini uygularken bilimsel ve mesleki etik kurallarını ve hayvan haklarını gözetir,
3 Doğru bir tanı için yeterli klinik ve laboratuar bilgi birikimi ve becerisi kazanır, elde ettiği verileri değerlendirebilir,
4 Yeterli bilgi birikimi ve deneyimiyle çözüm üretebilir ve uygun sağaltım yöntemlerini kullanabilir,
5 Birey ve sürü sağlığı açısından koruyucu hekimliğin temel kurallarını bilir ve uygulayabilir,
6 Hayvan yetiştirme ve beslenme ilkeleri ile hayvan ıslahı konularında yeterli bilgi ve deneyim kazanır,
7 Veteriner hekimlik alanındaki halk sağlığı çiftlikten sofraya gıda güvenliği ve teknolojisi konularında yeterli bilgi ve beceri kazanır,
8 Veteriner hekimlik ile ilgili mevzuatı bilir ve mesleki problemleri farklı bakış açılarından analiz edebilir,
9 Meslektaşları, diğer meslek mensupları hasta sahibi ve işverenler ile iyi iletişim kurabilir,
10 Yazılı ve sözlü olarak kendisini iyi ifade edebilir, Yabancı dil ve bilişim teknolojilerini yeterince bilir ve kullanır,
11 Kendi kendine öğrenme araştırma ve uygulama yeteneğini kazanır ve hayat boyu öğrenmeyi ilke edinir,
12 Genel kültüre sahip, ülkenin sosyal ve ekonomik yapısı konusunda bilgili ve duyarlı olmayı ilke edinir,
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan Öğretim Faaliyetleri, Öğretme Metodları ve AKTS İş Yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 10 140
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 10 8 80
Ödevler 3 10 30
Sunum / Seminer hazırlama 5 10 50
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 0 0 0
Ara sınavlar 1 10 10
Proje (Yarıyıl ödevi) 1 10 10
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 2 10 20
Yarıyıl sonu sınavı 1 5 5
Araştırma 28 10 280
Toplam iş yükü     625
AKTS     25.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 0 0
Kısa sınav 0 0
Ödev 1 40
Yarıyıl içi toplam   40
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen Veya Zorunlu Okuma Materyalleri
Ders kitabı Yok
Yardımcı Kaynaklar Tez konusu ile ilgili bütün kaynaklar, literatür taraması, Yargıtay Kararları

Ders İle İlgili Dosyalar