Dersin Adı Dersin Seviyesi Dersin Kodu Dersin Tipi Dersin Dönemi Yerel Kredi AKTS Kredisi Ders Bilgileri
TEMEL İNGİLİZCE II İkinci Düzey İNG 124 2 2.00 2.00 Yazdır
   
Dersin Tanımı
Ön Koşul Dersleri Yok
Eğitimin Dili Türkçe-İngilizce
Koordinatör
Dersi Veren Öğretim Eleman(lar)ı ÖĞR. GÖR. GÖKTUĞ YÜCEL ÖĞR. GÖR. ERKAN ÖZDOĞAN ÖĞR.GÖR. ÖMER YILDIZ ÖĞR. GÖR. AHMET EREN ÖĞR. GÖR. ERHAN TAN ÖĞR. GÖR. EDA YILMAZ
Yardımcı Öğretim Eleman(lar)ı YOK
Dersin Veriliş Şekli Sözel anlatım
Dersin Amacı Okuduğunu anlama becerisini geliştirmek
Dersin Tanımı Öğrencinin yabancı dil kaynaklarından sağlanan okuma parçalarını etkili olarak anlayabilme yeteneğini geliştirmek

Dersin İçeriği
1 Geniş zaman ve soru cümlesinde kelime dizilimi
2 Emir cümlesi, rica, uyarma, tavsiye
3 Nesne zamirleri, serbest vakit ve ilgili fiiller
4 Zevkler ve aktiviteler, isim-fiil kullanımı
5 Film türleri ve ilgili kelimeler ve ifadeler
6 ‘Can’ kipinin yetenek, rica ve yasak bağlamında kullanımı
7 Şimdiki zaman kullanımı
8 Ara sınav
9 Seyahat ve tatil ile ilgili kelimeler
10 Şimdiki zaman ve geniş zaman karşılaştırmalı kullanımı
11 ‘Would like’ yapısı ile istek, kabul etme, teklif anlatma
12 ‘There is/are’ yapısı ve etrafımızdaki eşyaların yerini söyleme
13 Geçmiş zaman isim cümlesi
14 Geçmiş zaman fiil çekimi
15 Gelecek zaman ve gelecek planları anlatma
16 Final Sınavı
17
18
19
20

Dersin Öğrenme Çıktıları
1 Temel seviyede İngilizce dilbilgisi ve sözcük bilgisine sahip olur
2 Temel kişisel bilgiler, aile bilgileri, alışveriş, yakın çevre ve iş gibi doğrudan öncelik alanlarıyla ilgili cümleleri ve sıklıkla kullanılan deyimleri anlayabilir.
3 Basit ve doğrudan bilgi alışverişini gerektiren basit ve bildik etkinlikler çerçevesinde, bilindik ve alışılagelmiş konular üzerinde iletişim kurabilir.
4 Kendi öz geçmiş ve yakın çevresini basit bir şekilde betimleyebilir, temel gereksinimlerine denk düşen konuları anlatabilir.
5 Geçmişinin, bulunduğu ortamın ve anlık ihtiyaç gerektiren alanların tasvirini basit terimlerle açıklayabilir.
6 -
7
8
9
10

*Dersin Program Yeterliliklerine Katkı Seviyesi
1 mesleki rol ve işlevlerini yerine getirmek için gerekli kuramsal ve uygulama bilgilerine sahiptir.
2 Mesleki etik ilke ve değerlere uygun davranır
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan Öğretim Faaliyetleri, Öğretme Metodları ve AKTS İş Yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 15 2 30
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 0 0 0
Ödevler 1 2 2
Sunum / Seminer hazırlama 1 1 1
Kısa sınavlar 1 2 2
Ara sınavlara hazırlık 1 1 1
Ara sınavlar 0 0 0
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 1 3 3
Yarıyıl sonu sınavı 1 1 1
Araştırma 0 0 0
Toplam iş yükü     40
AKTS     2.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 40
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   40
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen Veya Zorunlu Okuma Materyalleri
Ders kitabı Betty Schrampfer Azar.Fundamentals of English Grammar, 1992
Yardımcı Kaynaklar G.De Devitiis,L. Mariani and K. O’ Malley. Englih Grammar for Communication,1989

Ders İle İlgili Dosyalar