Dersin Adı Dersin Seviyesi Dersin Kodu Dersin Tipi Dersin Dönemi Yerel Kredi AKTS Kredisi Ders Bilgileri
VERGİ HUKUKU I Birinci Düzey F-MLY301 7 4.00 4.00 Yazdır
   
Dersin Tanımı
Ön Koşul Dersleri Yok
Eğitimin Dili Türkçe
Koordinatör PROF. DR. MİRAÇ FATİH İLGÜN
Dersi Veren Öğretim Eleman(lar)ı PROF. DR. MİRAÇ FATİH İLGÜN
Yardımcı Öğretim Eleman(lar)ı -
Dersin Veriliş Şekli Yüz yüze
Dersin Amacı Dersin temel amacı Vergi Hukukunun genel (usul) kısmının hukuki ve uygulama boyutları ile öğrenilmesidir
Dersin Tanımı Vergi hukukunun temel kaynakları, vergilendirme işlemleri, vergi denetimi, vergi suç ve cezaları ile vergi yargılama süreçlerinin ayrıntılı ele alındığı lisans düzeyinde derstir.

Dersin İçeriği
1 Vergi kavramı, vergi hukukunun tanımı ve kapsamı hukuk sistemi içindeki yeri
2 Vergi hukukunun bağlayıcı (asli kaynakları) ve bağlayıcı olmayan (yardımcı) kaynakları
3 Vergi kanunlarının yer, zaman ve anlam bakımından uygulanması
4 Vergi hukukunda yorum, nitelendirme ve ispat kuralları
5 Vergilemenin tarafları: Vergi idaresi, vergi yükümlüsü ve sorumlusu, Kanuni ve iradi temsil
6 Mükellefin ödevleri (I): bildirme, defter tutma
7 Mükellefin ödevleri (II); belge düzenine uyma, muhafaza ve ibraz, diğer ödevler.
8 Vergi Hukukunda Süreler
9 Ara sınav
10 Vergilendirme süreci (I): Temel Kavramlar, Tarhiyat
11 Vergilendirme süreci (I): Tebliğ, Tahakkuk ve Tahsil
12 Vergi Alacağının Sona Ermesi
13 Vergi idaresinin mükellefi denetleme yolları: Yoklama, inceleme, arama, bilgi toplama
14 Vergi kabahatleri ve vergi suçları, cezalarının tanımı, kapsamı, uygulanışı
15 Vergi uyuşmazlıklarının idari çözüm yolları (Hata düzeltme, uzlaşma, izaha davet)
16 Vergi uyuşmazlıklarının yargı yoluyla çözümü.
17 Final Sınavları
18
19
20

Dersin Öğrenme Çıktıları
1 Vergi Hukukunun kapsamı, dayandığı mevzuat, kaynakları, kamu hukuku içerisindeki yerini öğrenmek
2 Vergilemeye ilişkin temel kavramları açıklayabilmek
3 Mükellefin hak ve ödevlerini değerlendirebilmek
4 Vergilendirme süreci ve bu süreçte yapılan işlemleri açıklayabilmek
5 Vergi denetim usul ve esasları hakkında tartışma ve değerlendirme yetkinliği kazanmak
6 Vergi suç ve cezaları hakkında analiz kapasiteleri genişletmek
7 Vergi yargılama süreçleri konusunda bilgi seviyesini artırmak
8
9
10

*Dersin Program Yeterliliklerine Katkı Seviyesi
1 İngilizce okuma-yazma, dinleme-konuşma becerilerini ileri düzeyde geliştirebilmek.
2 Ulusal ve uluslararası platformlarda, kendisini etkili bir şekilde yazılı ve sözlü olarak ifade edebilecek İngilizce dil yeterliğini kazanmak.
3 İngiliz edebiyatına ait farklı türden eserleri; bu eserlerin tarihi, kültürel ve sosyal bağlamını kavramak
4 İngiliz dilinin yapısını, özelliklerini ve gelişimine ait bilgiye sahip olmak.
5 Dilbilgisi, ses bilgisi, söz-dizim, anlambilim, biçembilim, söylembilim ve derlembilim konularında yetkinlik kazanmak.
6 İngilizceden Türkçeye, Türkçeden İngilizceye farklı alanlardan her seviyede metinleri tercüme edebilecek bilgi ve yetkinliğe sahip olmak.
7 Alanıyla ilgili en son bilgi ve teknolojileri bilerek kullanmak.
8 Türkiye ve dünyanın farklı ülkelerinde İngilizce alanında mesleğini icra edecek bilgi, beceri ve yetkinliğe sahip olmak.
9 Dilbilim, yabancı dil öğretimi, edebiyat eleştirisi ve metin çevirisi gibi alanlarda yeterli bilgi ve birikime sahip olmak.
10 Edindiği kuramsal ve uygulamalı bilgileri ilgili alanlarda da kullanabilecek yetkinliğe sahip olmak.
11 Mesleği ile ilgili alanlarda karşılaşılan problemleri tanımlayıp bu konuda beklentileri karşılayacak çözümler geliştirebilmek.
12 Karşılaşılan problemlerin çözümü için ilgili kurumlar ile iş birliği yapma ve çözüm geliştirme becerisine sahip olmak.
13 Mesleki etik ve sorumluluk bilinci geliştirmek.
14 Disiplinlerarası bilgi birikimi ve bakış açısı kazanıp programda yer alan disiplinlerarası dersler sayesinde dil ve edebiyat çalışmalarının farklı diğer disiplinler ile ilişkisini çözümleyebilmek.
15 Edebiyat ve Dil Kuramlarına hâkim olmak.
16 Eleştirel ve analitik düşünme becerisi geliştirmiş olmak.
17 Mesleği ile ilgili proje, inovasyon ve ARGE çalışmaları geliştirme ve uygulama becerisine sahip olmak.
18 Mesleğine özgün birikimi kullanarak kültürel farklılıkları dikkate alan, evrensel standartlara uygun karşılaştırmalı bir araştırma, eğitim ve öğretim anlayışında olmak.
19 Mesleki ve bireysel alanlarda yaşam boyu öğrenme becerisine ve yetkinliğine sahip olmak.
20 Edebiyat kültürü içinde çevre, ırk, cinsiyet, din ve ekonomik konularda bilgi ve anlayış sahibi bir birey olarak topluma katkı sağlayabilecek farkındalık geliştirmek.
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan Öğretim Faaliyetleri, Öğretme Metodları ve AKTS İş Yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 15 3 45
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 15 2 30
Ödevler 2 5 10
Sunum / Seminer hazırlama 1 5 5
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 1 10 10
Ara sınavlar 1 1 1
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 1 10 10
Yarıyıl sonu sınavı 1 1 1
Araştırma 0 0 0
Toplam iş yükü     112
AKTS     4.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 0 0
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   0
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   0
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   0
Genel toplam   0

Önerilen Veya Zorunlu Okuma Materyalleri
Ders kitabı
Yardımcı Kaynaklar

Ders İle İlgili Dosyalar