Dersin Adı Dersin Seviyesi Dersin Kodu Dersin Tipi Dersin Dönemi Yerel Kredi AKTS Kredisi Ders Bilgileri
FARABI VE IBN-I SINA İkinci Düzey FEL 541 Seçmeli 1 7.00 7.00 Yazdır
   
Dersin Tanımı
Ön Koşul Dersleri -
Eğitimin Dili Türkçe
Koordinatör
Dersi Veren Öğretim Eleman(lar)ı Doç. Dr. Mustafa Yıldız
Yardımcı Öğretim Eleman(lar)ı -
Dersin Veriliş Şekli Yüzyüze
Dersin Amacı Farabi ve İbn Sina'nın varlık ve bilgi felsefelerini tanımak
Dersin Tanımı Farabi ve İbn Sina'nın varlı ve bilgi felsefesi üzerine görüşleri

Dersin İçeriği
1 İlk Varlık ve nitelikleri
2 İlk varlıktan var olanların sudûru
3 Tabiiyyat
4 Nefsin Bilme Yetileri
5 İlk başkanlık
6 Erdemli Devlet düzeni
7 Erdemsiz devlet düzenleri
8 Vize sınavı
9 İbn Sina'nın eserlerinin düzeni
10 İbn Sina metafiziği
11 İbn Sina'da Varlık mahiyet ayrımı
12 İbn Sina'nın akıl Öğretisi
13 Farabi ve İbn Sina karşılaştırması
14 Fiznal Sınavı
15
16
17
18
19
20

Dersin Öğrenme Çıktıları
1 Farabi ve İbn Sina'nın ontolojisini tanımak
2 Farabi ve İbn Sina'nın epistemolojisini tanımak
3 Farabi ve İbn Sina'nın felsefe tarihindeki yerini ve önemini kavramak
4 Farabi ve İbn Sina'nın felsefelerindeki benzerlik ve farklılıkları kavramak
5 Siyaset felsefesi açısından Farabi ve İbn Sina'nın önemini kavramak
6
7
8
9
10

*Dersin Program Yeterliliklerine Katkı Seviyesi
1 Felsefe tarihi ve disiplinleri ile ilgili yeterli bilgiye sahiptir
2 Felsefe eğitiminin evrensel ve toplumsal boyutlardaki etkileri konusunda farkındalığa sahiptir
3 Çağdaş felsefe konuları ve çağın kültürel sorunları hakkında bilgi sahibidir
4 Felsefedeki problemleri saptama, tanımlama, tartışma ve çözüm üretme becerisine sahiptir
5 Türkçe ve yabancı kaynakları etkin bir biçimde kullanma becerisine sahiptir
6 Literatür tarama, metin okuma, yazma ve yorumlama becerisine sahiptir
7 Disiplinlerarası okuma ve bu okuduklarını çözümleme becerisine sahiptir
8 Eleştirel düşünme ve sorgulama becerisine sahiptir
9 Felsefe alanında edindiği bilgileri eğitim-öğretim, araştırma ve topluma hizmet alanlarında kullanır
10 Felsefe alanında edindiği bilgi ve becerileri güncel olayları ele alırken değerlendirir
11 Yaşam boyu öğrenme bilinciyle, felsefe, sanat, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme alışkanlığı edinir
12 Bireysel olarak ve bir grup içerisinde etkin biçimde çalışır
13 Kültürel, sosyal, etik, estetik ve politik problemlerin ortaya konmasına ilişkin uygun kavramlaştırma yollarını bulur
14 Etik değerleri gözeterek sorumluluk bilinci geliştirir
15 Felsefi literatüre katkıda bulunur
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan Öğretim Faaliyetleri, Öğretme Metodları ve AKTS İş Yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 3 42
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 14 3 42
Ödevler 0 0 0
Sunum / Seminer hazırlama 3 6 18
Kısa sınavlar 1 1 1
Ara sınavlara hazırlık 3 6 18
Ara sınavlar 1 3 3
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 3 6 18
Yarıyıl sonu sınavı 1 3 3
Araştırma 0 6 0
Toplam iş yükü     145
AKTS     6.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 0 0
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   0
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen Veya Zorunlu Okuma Materyalleri
Ders kitabı Farabi, el-Medinetü'l-Fazıla, (çev. Ahmet Arslan) İbn Sina, en-Necat, (çev. Kübra Şenel)
Yardımcı Kaynaklar Farabi, es-Siyasetü'l-Medine, (çev Hanefi Özcan) İbn Sina İşaretler ve Tenbihler, (çev. Ali Durusoy, Muhittin Macid)

Ders İle İlgili Dosyalar