Dersin Adı Dersin Seviyesi Dersin Kodu Dersin Tipi Dersin Dönemi Yerel Kredi AKTS Kredisi Ders Bilgileri
MÜZİKTE AVRUPA KÜLTÜRÜ VE RÖNESANS İkinci Düzey MÜZ610 1 7.50 7.50 Yazdır
   
Dersin Tanımı
Ön Koşul Dersleri Yok
Eğitimin Dili Türkçe
Koordinatör
Dersi Veren Öğretim Eleman(lar)ı DOÇ. DR. GANİRE HÜSEYNOVA
Yardımcı Öğretim Eleman(lar)ı Yok
Dersin Veriliş Şekli Teorik
Dersin Amacı Müzik Tarihinin gelişim sürecinin sesli ve teorik örneklerle araştırılmasını amaçlar. Avrupa müzik kültürünün kademeli şekilde gelişim dönemini kapsayan araştırmadır.
Dersin Tanımı Müzikte genel olarak belli ölçütlerle Rönesans Donemi kültürünün günümüze kadar varmış yapıtların özelliklerine ayrıntılı şekilde eğitebilmek. Rönesans’ta sanat akımının anlatımı, onun çağdaş kültüre kattığı renk ve önemini tahlil edebilme. Farklı kültürleri kapsayan müzik eserlerini dinleme yolu ile hangi tarz, zaman ve kültür yapılarına sahip olduğunu ayırt etme.

Dersin İçeriği
1 Dersin işlenişi hakkında genel bilgiler.
2 Müzikte Avrupa Kültürü.
3 Müzikte Avrupa Kültürü.
4 Antik Yunan.
5 Antik Roma.
6 SINAV HAFTASI İşlenen konuları kapsayan yazılı ve sözlü değerlendirme
7 SINAV HAFTASI İşlenen konuları kapsayan yazılı ve sözlü değerlendirme
8 Homeros’a kadar Yunan müzik kültürü.
9 Homeros Dönemi Müzik Kültürü.
10 Satirik Dram ve Korolu Komedi.
11 Helenistik Donem Müzik Kültürü.
12 Roma Müzik Kültürü.
13 İslenilen konularla tartışma
14 FİNAL HAFTASI İşlenen konuları kapsayan yazılı ve sözlü değerlendirme.
15 FİNAL HAFTASI İşlenen konuları kapsayan yazılı ve sözlü değerlendirme.
16
17
18
19
20

Dersin Öğrenme Çıktıları
1 Avrupa’da müzik kültürünün yapılanmasını araştırabilme ve değerlendirme.
2 Avrupa kültürünün müzik yapıtlarının araştırılması ve eleştirisi.
3 Müzik Tarihi, Estetik ve Uygulamadan oluşan sanat eğitiminde eski kültürlerin önemini kavrayabilme.
4 Araştırma yapma ve tahlil yöntemlerini kavrayabilme.
5
6
7
8
9
10

*Dersin Program Yeterliliklerine Katkı Seviyesi
1 veteriner fizyoloji alanındaki güncel bilgilere sahip olmak ve uzmanlık eğitimine hazır olabilmek
2 veteriner fizyoloji alanındaki güncel uygulamaları yapabilmek
3 Bağımsız olarak ve ayrıca çalışma ekibinin lideri ve bir üyesi olarak sorumluluk alabilmek, planlama yapabilmek, çalışabilmek, karşılaşılan sorunları çözebilmek
4 Yaşam boyu öğrenme ile ilişkili olarak sağlık alanındaki yeni bilgilere ulaşabilmek, değerlendirebilmek ve uygulayabilmek
5 Yabancı dili de kullanarak sağlık alanında yurt içinde ve yurt dışındaki meslektaşları ile iletişim kurabilmek
6 Sağlık alanındaki verileri toplayabilmek, değerlendirebilmek ve kalite yönetimi sürecine uygun hareket edebilmek
7 veteriner fizyoloji alanındaki spesifik bilgilere sahip olmak
8 veteriner fizyoloji alanındaki deneysel uygulamaları yapabilmek
9 veteriner fizyoloji alanındaki edinilen bilgileri sentezleyip, yeni fikirler oluşturabilmek
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan Öğretim Faaliyetleri, Öğretme Metodları ve AKTS İş Yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 3 42
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 14 6 84
Ödevler 1 18 18
Sunum / Seminer hazırlama 2 4 8
Kısa sınavlar 1 2 2
Ara sınavlara hazırlık 1 2 2
Ara sınavlar 1 2 2
Proje (Yarıyıl ödevi) 1 4 4
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 1 2 2
Yarıyıl sonu sınavı 1 2 2
Araştırma 10 2 20
Toplam iş yükü     186
AKTS     7.50

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 50
Kısa sınav 1 40
Ödev 1 10
Yarıyıl içi toplam   100
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   60
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   40
Genel toplam   100

Önerilen Veya Zorunlu Okuma Materyalleri
Ders kitabı Say, Ahmet; Müzik Tarihi, Müzik Ansiklopedisi Yayınları, 1994, Ankara. İlyasoğlu, Evin; Cemal Reşit Rey – Müzikten İbaret Bir Dünyada Gezintiler; YKY. İst, 1997. İlyasoğlu, Evin; Zaman İçinde Müzik, YKY.İst, 2001. ???????????, ?. , ????? ?? ???? ???????? ?????? ???????????; ????, ??????, 1996. ????????, ?. , ????????? ????? ??????; ????, ????????, 1993. ???????, ?. , ?????? ??????????? ??????????; ????, ???????? ??????????, 2003. ????????, ?. ?. , ??????? ?? ?? ??? ????? ???????????; GENUG or not GENUG, ?????? ?? ??????? ????. ?., ??????????, 1994, ?. 173-186. ??????? ????????? ????????????. II ?. ?., 1970. ?????????, ?., ?????????????? ?????????????? ????????; ?., ??????, 1952.
Yardımcı Kaynaklar

Ders İle İlgili Dosyalar