Dersin Adı Dersin Seviyesi Dersin Kodu Dersin Tipi Dersin Dönemi Yerel Kredi AKTS Kredisi Ders Bilgileri
PARA VE BANKA Birinci Düzey ENM 460 Seçmeli 7 3.00 3.00 Yazdır
   
Dersin Tanımı
Ön Koşul Dersleri Dersin ön koşulu yoktur.
Eğitimin Dili Türkçe
Koordinatör
Dersi Veren Öğretim Eleman(lar)ı YRD. DOÇ. DR. CÜNEYT DUMRUL
Yardımcı Öğretim Eleman(lar)ı Arş. Gör. Savaş Savaş
Dersin Veriliş Şekli Ders sınıf ortamında yüz yüze eğitim şeklinde teorik olarak işlenmektedir.
Dersin Amacı Lisans düzeyinde genel ekonomi alanında para ve bankacılık konularının teorik çerçevede anlaşılması amaçlanmaktadır.
Dersin Tanımı Bu ders para, bankacılık finansal sistem, finansal riskler ve krizler bankacılık sektörünün finansal analizi ve Türk bankacılık sisteminin sorunları konularında temel düzeyde bilgi sağlamaktadır.

Dersin İçeriği
1 PARANIN TANIMI VE ÖZELLİKLERİ PARANIN YAKIN İKAMESİ KONUMUNDAKİ KAVRAMLAR
2 PARANIN İŞLEVLERİ PARA İKAMESİ
3 PARA ARZI BÜYÜKLÜKLERİ PARA SİSTEMLERİ
4 FİNANSAL SİSTEMİN İŞLEYİŞİ FİNANSAL SİSTEMİN SUNDUĞU HİZMETLER
5 FİNANSAL PİYASALAR FİNANSAL ARACILAR
6 PARA PİYASASI ARAÇLARI SERMAYE PİYASASI ARAÇLARI
7 FİNANSAL MATEMATİK UYGULAMALARI I
8 FİNANSAL MATEMATİK UYGULAMALARI II
9 FİNANSAL PİYASALARDA ASİMETRİK BİLGİ FİNANSAL PİYASALARDA TERS SEÇİM’ SORUNU
10 FİNANSAL KRİZLER VE BU KRİZLERİN NEDENLERİ
11 2008 KÜRESEL FİNANSAL KRİZ
12 BANKA BLANÇOSU
13 MERKEZ BANKACILIĞI TİCARET BANKALARI
14 KATILIM BANKALARI KALKINMA VE YATIRIM BANKALARI
15
16
17
18
19
20

Dersin Öğrenme Çıktıları
1 Öğrenciler finansal piyasaları, paraya ilişkin konuları anlayabilecek ve bankacılık sistemini analiz edebileceklerdir.
2 Öğrenciler finansal sistemin temel yapısını anlayacaklardır.
3 Öğrenciler finansal sistemin temel yapısı hakkında daha fazla farkındalık kazanacaklar ve farklı finansal varlıkların ekonomideki rolleri konusunda bilgi sahibi olacaklardır.
4 Bu ders finansal ve parasal ekonomi konusunda öğrenciye daha ileri bir bakış açısı sağlayacaktır.
5 -
6 -
7
8
9
10

*Dersin Program Yeterliliklerine Katkı Seviyesi
1 Matematik, fen bilimleri ve ilgili mühendislik disiplinine özgü konularda yeterli bilgi birikimi; bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri, karmaşık mühendislik problemlerinde kullanabilme becerisi.
2 Karmaşık mühendislik problemlerini saptama, tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi; bu amaçla uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçme ve uygulama becerisi.
3 Karmaşık bir sistemi, süreci, cihazı veya ürünü gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında, belirli gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlama becerisi; bu amaçla modern tasarım yöntemlerini uygulama becerisi.
4 Mühendislik uygulamalarında karşılaşılan karmaşık problemlerin analizi ve çözümü için gerekli olan modern teknik ve araçları geliştirme, seçme ve kullanma becerisi; bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanma becerisi.
5 Karmaşık mühendislik problemlerinin veya disipline özgü araştırma konularının incelenmesi için deney tasarlama, deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi.
6 Disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışabilme becerisi; bireysel çalışma becerisi.
7 Türkçe sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisi; en az bir yabancı dil bilgisi; etkin rapor yazma ve yazılı raporları anlama, tasarım ve üretim raporları hazırlayabilme, etkin sunum yapabilme, açık ve anlaşılır talimat verme ve alma becerisi.
8 Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci; bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisi.
9 Etik ilkelerine uygun davranma, mesleki ve etik sorumluluk bilinci; mühendislik uygulamalarında kullanılan standartlar hakkında bilgi.
10 Proje yönetimi, risk yönetimi ve değişiklik yönetimi gibi, iş hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi; girişimcilik, yenilikçilik hakkında farkındalık; sürdürülebilir kalkınma hakkında bilgi.
11 Mühendislik uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlarda sağlık, çevre ve güvenlik üzerindeki etkileri ve çağın mühendislik alanına yansıyan sorunları hakkında bilgi; mühendislik çözümlerinin hukuksal sonuçları konusunda farkındalık.
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan Öğretim Faaliyetleri, Öğretme Metodları ve AKTS İş Yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 2 28
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 14 2 28
Ödevler 4 1 4
Sunum / Seminer hazırlama 0 0 0
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 1 10 10
Ara sınavlar 1 1 1
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 1 8 8
Yarıyıl sonu sınavı 1 1 1
Araştırma 0 0 0
Toplam iş yükü     80
AKTS     3.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 40
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   40
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen Veya Zorunlu Okuma Materyalleri
Ders kitabı Ekrem Erdem, Para Banka ve Finansal Sistem, Detay Yayıncılık, Genişletilmiş 5. Baskı, Ankara, (2013)
Yardımcı Kaynaklar -

Ders İle İlgili Dosyalar