Dersin Adı Dersin Seviyesi Dersin Kodu Dersin Tipi Dersin Dönemi Yerel Kredi AKTS Kredisi Ders Bilgileri
İSLAM AHLAK ESASLARI VE FELSEFESİ Birinci Düzey İLH325 3 2.00 2.00 Yazdır
   
Dersin Tanımı
Ön Koşul Dersleri Yok
Eğitimin Dili Türkçe
Koordinatör ARAŞTIRMA GÖREVLİSİ ESRANUR ORAL
Dersi Veren Öğretim Eleman(lar)ı Doç. Dr. Salih YALIN
Yardımcı Öğretim Eleman(lar)ı Araş. Gör. Dr. Esranur ORAL
Dersin Veriliş Şekli Yüz Yüze
Dersin Amacı İslam Ahlak Felsefesi Dersi, öğrencilerimizi ahlaki konularda bilgilendirmeyi, böylece ahlaklı olma, iyi insan olma yönündeki insani eğilimlerin açılıp gelişmesine katkıda bulunmayı ve kılavuzluk etmeyi amaçlar.
Dersin Tanımı İslam dini ve İslam filozoflarının teorik ve pratik boyutlarıyla ahlaki kavram ve sorunlara ilişkin düşüncelerinin ele alınıp, yorumlandığı ve tartışıldığı bir derstir.

Dersin İçeriği
1 Ahlak, Ahlak İlmi, Ahlak Terimleri
2 Başlıca Ahlak Öğretileri
3 Vazife Ahlakı
4 Felsefedeki Ahlak İlkeleri ve Bunların İslam’daki Yeri.
5 Sorumluluk ve İslam’daki Yeri
6 Sorumluluğun Dereceleri
7 Vazife ve İslam’daki Yeri
8 Ahlakın Yaptırım Gücü
9 Ahlaki Vazifelerin Kısımları: Şahsi Vazifeler
10 Fazilet ve Reziletin Tarifi, Temel Faziletler
11 Ailevi vazifeler
12 Toplumsal ve Medeni Vazifeler
13 Hürriyet ve Haklar
14 İhsan ve Adalet Vazifeleri, Marifet ve Kulluk Vazifeleri
15
16
17
18
19
20

Dersin Öğrenme Çıktıları
1 Felsefe ve Ahlak ilişkisini kavrar.
2 Ahlak ile din arasındaki ilişkiyi kavrar ve karşılaştırmalar yapabilir.
3 Ahlaka ilişkin teorik bir bilgi temeline sahip olur.
4 Ahlaki vazifeler, erdem ve erdemsizlik konularını kavrar.
5 Dini, şahsi, ailevi, medeni ve toplumsal vazifelerin neler olduğunu kavrar.
6 İnsanın ahlaken nasıl eğitilmesi gerektiğini kavrar.
7
8
9
10

*Dersin Program Yeterliliklerine Katkı Seviyesi
1 Turizm sektörünün yapısı, işleyişi ve ülke kalkınmasındaki önemi konusunda bilgi sahibi olur,
2 Turizm işletmeciliği alanındaki ve yakın disiplinlerdeki kavramlar, kuramlar, ilkeler ve olgular ile ilgili kapsamlı ve sistemli bilgiye sahip olur,
3 İngilizcede en az Avrupa Dil Portföyü C1 genel düzeyinde okuma, anlama, konuşma ve yazma becerileri gösterir,
4 İkinci bir yabancı dilde en az Avrupa Dil Portföyü B2 genel düzeyinde okuma, anlama, konuşma ve yazma becerileri gösterir,
5 Yazılı, sözlü ve sözsüz olarak etkili iletişim kurar ve sunum becerileri gösterir,
6 Bilgi ve verileri mesleki anlamda tanımlar, sentezler, analiz eder, yorumlar ve değerlendirir,
7 Sahip olduğu bilgiyi bilinen ve yeni sorunların çözümünde kullanır,
8 Toplumsal ve mesleki etik değerleri bilir, bunları eleştirel bir bakış açısıyla değerlendirir ve uygun davranışları geliştirir,
9 Hem temel hem de alanıyla ilgili bilgi ve iletişim teknolojilerini ve yazılımlarını ileri düzeyde kullanır,
10 İşletme ve iktisat alanındaki temel kavramlar, kuramlar, ilkeler ve olgular hakkında bilgi sahibi olur,
11 Turizm işletmelerini (otel işletmesi, seyahat işletmesi, yiyecek içecek işletmesi vb) etkin bir şekilde yönetebilecek yönetim teorilerini ve uygulamalarını bilir ve uygular,
12 Turizm alanı ile ilgili ulusal ve uluslararası hukuki düzenlemeleri ve mesleki standartları bilir ve uygular,
13 Başkalarıyla ve bağımsız olarak etkin bir şekilde çalışır,
14 Kendini kişisel ve mesleki anlamda sürekli geliştirir, kendi kendine öğrenme için sorumluluk alır ve bunu gösterir,
15 Kişisel bakıma, hijyene, giyime ve görünüme turizm işletmeciliğinin gerektirdiği şekilde özen gösterir,
16 Hizmet alanı ile ilgili fiziksel ortamı, araç gereçleri ve teknolojileri tanır, kullanır ve bakımını yaparak korur,
17 Farklı kültürleri tanır, anlar ve farklı kültürlerle iletişim kurar,
18 Atatürk ilkeleri ve inkılâpları konusunda bilgiye sahip olur ve Cumhuriyet’in temel değerlerini benimser,
19 Dünya ve Türkiye kültür ve coğrafyası hakkında ayrıntılı bilgiye sahip olur,
20 Turizm işletmelerinde hizmet verme süreçlerini bilir ve misafir memnuniyeti sağlayacak şekilde yerine getirir.
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan Öğretim Faaliyetleri, Öğretme Metodları ve AKTS İş Yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 2 28
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 0 0 0
Ödevler 0 0 0
Sunum / Seminer hazırlama 0 0 0
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 1 10 10
Ara sınavlar 1 2 2
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 1 10 10
Yarıyıl sonu sınavı 1 2 2
Araştırma 1 10 10
Toplam iş yükü     62
AKTS     2.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 40
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   40
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen Veya Zorunlu Okuma Materyalleri
Ders kitabı Ahmed Hamdi Akseki, Ahlak Dersleri, Nur Yay., Ankara 1991.
Yardımcı Kaynaklar 1. İslam Ahlak Esasları ve Felsefesi, Grafiker yayınları, Ankara 2013.

Ders İle İlgili Dosyalar