Dersin Adı Dersin Seviyesi Dersin Kodu Dersin Tipi Dersin Dönemi Yerel Kredi AKTS Kredisi Ders Bilgileri
İNSAN KAYNAKLARI YÖNETİMİ Birinci Düzey İŞLT 508 1 7.00 7.00 Yazdır
   
Dersin Tanımı
Ön Koşul Dersleri ---
Eğitimin Dili Türkçe
Koordinatör
Dersi Veren Öğretim Eleman(lar)ı PROF. DR. AYŞEGÜL ASUMAN AKDOĞAN
Yardımcı Öğretim Eleman(lar)ı yok
Dersin Veriliş Şekli Yüzyüze
Dersin Amacı İşletmede insan kaynağının etkili, verimli ve çalışma hayatının kalitesine dikkat ederek nasıl yönetilmesi gerektiğinin ortaya konulmasıdır.
Dersin Tanımı İKY'''' ne giriş, İKY ve Küreselleşme, İnsan Kaynaklarının Planlanması, İş Analizi, İnsan Kaynaklarının Temini, Seçimi ve Yerleştirilmesi, İK'''' nın Eğitimi, Performans Değerlemesi, Kariyer yönetimi, Ücret Yönetimi, İş Güvenliği ve İşgören Sağlığı, Endüstriyel İlişkier.

Dersin İçeriği
1 İnsan Kaynakları Yönetimine Giriş: İnsan Kaynaklarının Önemi,İK Yönetiminin Gelişimi, İK Departmanının Organizasyonu
2 Küreselleşme ve İKY
3 İnsan Kaynakları Planlaması
4 İş analizi
5 İnsan Kaynakları Temini
6 İnsan Kaynakları Seçim ve Yerleştirilmesi 7-
7 İK Eğitimi
8 Sınav
9 Performans Değerleme
10 Kariyer Yönetimi
11 Ücret Yönetimi
12 İş Güvenliği ve Sağlığı+ Makale tartışması
13 Endüstriyel İlişkiler
14 Ödevler
15 Ödevler
16 Final Sınavı
17 Final Sınavı
18
19
20

Dersin Öğrenme Çıktıları
1 Öğrencinin birey olarak kendisini ve çalışan olarak iş ortamındaki insanı yönetme ile ilgili bilgi ve becerileri elde etmesi
2 İnsan Kaynakları alanındaki temel kavramları açıklar
3 İnsan Kaynakları Yönetimi Fonksiyonlarını ve sürecini açıklar
4 İKY alanında fonksiyonlara ilişkin uygulama becerisi kazanır.
5 İKY konusunda etik ilkeler çerçevesinde araştırma yapama becerisi kazanır.
6 İletişim yetenekleri gelişir.
7
8
9
10

*Dersin Program Yeterliliklerine Katkı Seviyesi
1 Temel ve mühendislik bilimlerini kullanabilme yeteneğini kazanır.
2 Biyosistem Mühendisliği alanında sistem denetlemesi, problem analiz etme, sentezleme yapma ve çözümleme becerisi kazanır.
3 Ekonomik, teknik ve sürdürülebilir çerçevede proje üretir.
4 Biyosistem Mühendisliği problemlerinin çözümünde disiplinler arası iş birliği yapar.
5 Biyosistem Mühendisliği alanında mevcut mevzuata hâkim olur ve sorumlulukları kavrar.
6 Etkin iletişim kurabilme becerisi kazanır.
7 Biyosistem Mühendisliği alanında geliştirilmiş sistemleri yönetir.
8 Alanındaki gelişmeleri takip eder ve kendini geliştirme bilincini kazanır.
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan Öğretim Faaliyetleri, Öğretme Metodları ve AKTS İş Yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 3 42
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 14 2 28
Ödevler 14 2 28
Sunum / Seminer hazırlama 14 1 14
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 1 7 7
Ara sınavlar 1 2 2
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 1 18 18
Yarıyıl sonu sınavı 1 2 2
Araştırma 1 12 12
Toplam iş yükü     153
AKTS     6.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 0
Kısa sınav 0 0
Ödev 1 0
Yarıyıl içi toplam   0
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   0
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   0
Genel toplam   0

Önerilen Veya Zorunlu Okuma Materyalleri
Ders kitabı İnsan Kaynakları Yönetimi.İÜ İKY Anabilim Dalı Öğr. Üyeleri. Beta, İstanbul 2013 Dursun Bingöl, İnsan Kaynakları Yönetimi,2013.
Yardımcı Kaynaklar Garry Dessler, Human Resource Management, 2005.

Ders İle İlgili Dosyalar