Dersin Adı Dersin Seviyesi Dersin Kodu Dersin Tipi Dersin Dönemi Yerel Kredi AKTS Kredisi Ders Bilgileri
DENEYSEL BİR ÇALIŞMANIN PLANLANMASI VE YAYINLANMASI İkinci Düzey BFZ 522 1 5.00 5.00 Yazdır
   
Dersin Tanımı
Ön Koşul Dersleri Yalnızca Yüksek Lisans öğrencileri bu kursa kabul edilecektir.
Eğitimin Dili Türkçe
Koordinatör
Dersi Veren Öğretim Eleman(lar)ı ÖĞRETİM GÖREVLİSİ DR. FAZİLE CANTÜRK TAN
Yardımcı Öğretim Eleman(lar)ı Araştırma görevlileri
Dersin Veriliş Şekli Sınıf dersi
Dersin Amacı Bu kursun amacı öğrencilere deneysel bir çalışmanın planlanması ve yayınlanması hakkında bilgi ve beceri kazandırmaktır.
Dersin Tanımı Ders, yüksek lisans döneminde her yarıyılda açılan ve tüm yüksek lisans öğrencilerinin alabileceği, haftada 2 saatlik seçmeli bir derstir.

Dersin İçeriği
1 Literatür taraması
2 Araştırılacak konu belirlenmesi
3 Çalışmanın planlanması
4 Planlanan çalışmanın deneysel aşamalarının gerçekleştirilmesi
5 Çalışma sonuçlarının yayınlanması
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20

Dersin Öğrenme Çıktıları
1 Öğrenciler literatür taraması yapabilecek
2 Öğrenciler araştırılacak bir konu belirleyebilecek
3 Öğrenciler bilimsel bir çalışmayı planlayabilecek
4 Öğrenciler planlanan çalışmanın deneysel aşamalarının gerçekleştirebilecek
5 Öğrenciler çalışma sonuçlarının yayınlayabilecek
6
7
8
9
10

*Dersin Program Yeterliliklerine Katkı Seviyesi
1 Türk Milli Eğitim Sisteminin amaçlarını ve ilkelerini kavrayabilme. 2- Yönetim biliminin tarihçesi, gelişimi hakkında bilgilenebilme, eğitim örgütü yönetimi ve özelliklerini öğrenebilme 3- Yöneticilerin rollerini ve yönetsel yeteneklerini öğrenebilme. 4- Okul liderliğinin temellerini bilme. 5- Denetimin ne olduğunu, eğitim denetimi ilkeleri ile beceri ve yetenekleri hakkında bilgi sahibi olma. 6- Okul müdürlerinin rolleri ve sorumluluklarının farkına varma. 7- Okullarda personel yönetimi ve rol ve sorumluluklarının farkına varma. 8- Okul programıyla ilgili olarak; ailelerden, yöneticilerden, müfettişlerden ve öğretmenlerden beklentiler hakkında bilgi edinebilme
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan Öğretim Faaliyetleri, Öğretme Metodları ve AKTS İş Yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 56 2 112
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 0 0 0
Ödevler 5 2 10
Sunum / Seminer hazırlama 0 0 0
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 0 0 0
Ara sınavlar 0 0 0
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavı 0 0 0
Araştırma 0 0 0
Toplam iş yükü     122
AKTS     5.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 0 0
Kısa sınav 0 0
Ödev 40 100
Yarıyıl içi toplam   100
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen Veya Zorunlu Okuma Materyalleri
Ders kitabı Akademik tarama motorları
Yardımcı Kaynaklar

Ders İle İlgili Dosyalar