Dersin Adı Dersin Seviyesi Dersin Kodu Dersin Tipi Dersin Dönemi Yerel Kredi AKTS Kredisi Ders Bilgileri
DİJİTAL OKURYAZARLIK Birinci Düzey ADS 225 3 2.00 2.00 Yazdır
   
Dersin Tanımı
Ön Koşul Dersleri -
Eğitimin Dili Türkçe
Koordinatör ÖĞRETİM GÖREVLİSİ SEYİT HASOĞLU
Dersi Veren Öğretim Eleman(lar)ı ÖĞRETİM GÖREVLİSİ SEYİT HASOĞLU
Yardımcı Öğretim Eleman(lar)ı ÖĞRETİM GÖREVLİSİ SEYİT HASOĞLU
Dersin Veriliş Şekli Sözlü anlatım
Dersin Amacı Okur yazarlık kavramı ile dijital dönüşüm sürecinde mesleki dönüşümün sağlanmasına katkı sağlamak. Bu süreçte doğru ve güvenilir bilgi kaynaklarını okumak ve yine web dünyasına doğru ve güvenilir kaynak yazabilme.
Dersin Tanımı Web Okuryazarlığı adlı bu derste, web üzerinde var olan doğru ve güvenilir bilgiye ulaşıp okuma işlevinden, içeriği yeniden yapılandırmaya ve yaymaya kadar olan süreçte nasıl bir web okuryazarı olmamız gerektiğini;sahip olunması gereken beceriler, bilinmesi gereken mahremiyet, gizlilik ilkeleri ve etik kuralları çerçevesinde açıklamaya çalışılacaktır.

Dersin İçeriği
1 Okuryazarlık Kavramı
2 Web Teknolojilerinin Temelleri ve Yeterlikleri
3 Web Teknolojilerinin Temelleri ve Yeterlikleri
4 Web’te Yazma ve Etkin Katılım
5 Web: Bilgi Erişim
6 Web: Bilgi Erişim
7 Sosyal Medya Okuryazarlığı
8 Sosyal Medya Okuryazarlığı
9 Web Bilgi Okuryazarlığı
10 Web Bilgi Okuryazarlığı
11 Web’te Mahremiyet Gizlilik ve Bilgi Güvenliği
12 Web’te Mahremiyet Gizlilik ve Bilgi Güvenliği
13 Web Etiği
14 Web Etiği
15
16
17
18
19
20

Dersin Öğrenme Çıktıları
1 Okuryazarlık kavramını açıklar ve bu kavramlar yorum yapar.
2 Teknoloji kavramını açıklayıp, teknolojik gelişmeler hakkında yorum yapar.
3 Web teknolojileri hakkında bilgi sahibi olur.
4 Online bilgi paylaşım platformları hakkında bilgi sahibi olur.
5 Dijital güvenlik kavramları hakkında bilgi sahibi olur.
6 Dijital etik kavramı hakkında bilgi sahibi olur.
7
8
9
10

*Dersin Program Yeterliliklerine Katkı Seviyesi
1 Japonca okuma-yazma, dinleme-konuşma becerilerini ileri düzeyde geliştirir. Ulusal ve uluslararası platformlarda, kendisini etkili bir şekilde yazılı ve sözlü olarak ifade edebilecek Japonca dil yeterliğini kazanır.
2 Japon Edebiyatına ait farklı türden eserleri; bu eserlerin tarihi, kültürel ve sosyal bağlamını öğrenir.
3 Japon dilinin yapısını, özelliklerini ve gelişimini öğrenir. Dilbilgisi, ses bilgisi, söz-dizim, anlambilim, konularında yetkinlik kazanır.
4 Japoncadan Türkçeye, Türkçeden Japoncaya farklı alanlardan her seviyede metinleri tercüme edebilecek bilgi ve yetkinliğe sahip olur.
5 Dilbilgisi, edebiyat eleştirisi ve metin çevirisi gibi alanlarda yeterli bilgi ve birikime sahip olur. Edindiği kuramsal ve uygulamalı bilgileri ilgili alanlarda da kullanabilecek yetkinliğe sahiptir.
6 Mesleği ile ilgili alanlarda karşılaşılan problemleri tanımlar ve bu konuda beklentileri karşılayacak çözümler geliştirir. Karşılaşılan problemlerin çözümü için ilgili kurumlar ile iş birliği yapma ve çözüm geliştirme becerisi kazanır.
7 Mesleki etik ve sorumluluk bilinci gelişir.
8 Disiplinler arası bilgi birikim ve bakış açısı kazanır. Dil ve edebiyat çalışmalarının farklı diğer disiplinler ile ilişkisini öğrenir. Disiplinler arası bilgisini ve birikimini kullanabilecek yetkinliğe sahip olur.
9 Edebiyat kuramlarını bilir. Eleştirel ve analitik düşünme becerisi geliştirir. Sahip olduğu kuramsal bilgiyi ve eleştirel birikimi etkili olarak kullanır.
10 Bireysel olarak ve grup içinde uyumlu çalışır. Mesleği ile ilgili proje geliştirme ve uygulama becerisi kazanır.
11 Mesleğine özgün birikimi kullanarak kültürel farklılıkları dikkate alan, evrensel standartlara uygun karşılaştırmalı bir araştırma, eğitim ve öğretim anlayışı geliştirir.
12 Mesleki ve bireysel alanlarda yaşam boyu öğrenme becerisine ve yetkinliğine sahip olur.
13 Edebiyat kültürü içinde çevre, ırk, cinsiyet, din ve ekonomik konularda bilgi ve anlayış sahibi olur. Bu konularda topluma bilgi, birikim ve düşünce olarak katkı sağlayabilecek farkındalık geliştirir.
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan Öğretim Faaliyetleri, Öğretme Metodları ve AKTS İş Yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 2 28
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 0 0 0
Ödevler 0 0 0
Sunum / Seminer hazırlama 0 0 0
Kısa sınavlar 1 8 8
Ara sınavlara hazırlık 1 1 1
Ara sınavlar 0 0 0
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 1 8 8
Yarıyıl sonu sınavı 1 1 1
Araştırma 0 0 0
Toplam iş yükü     46
AKTS     2.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 100
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   100
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen Veya Zorunlu Okuma Materyalleri
Ders kitabı -
Yardımcı Kaynaklar -

Ders İle İlgili Dosyalar