Dersin Adı Dersin Seviyesi Dersin Kodu Dersin Tipi Dersin Dönemi Yerel Kredi AKTS Kredisi Ders Bilgileri
ORTODONTİ KLİNİK UYGULAMA İkinci Düzey ST413 ÖKD 7 4.00 4.00 Yazdır
   
Dersin Tanımı
Ön Koşul Dersleri 3. sınıfta ortodontik hareketli aygıtlarda kullanılan tel ve el aletlerini tanımış ve kullanabilme yeteneğine sahip olmak
Eğitimin Dili Türkçe
Koordinatör DR.ÖĞRETİM ÜYESİ CELAL IRGIN
Dersi Veren Öğretim Eleman(lar)ı DOÇ. DR. AHMET YAĞCI, YRD.DOÇ. DR. NİSA GÜL AMUK, Öğr. Gör. Gökhan Çoban
Yardımcı Öğretim Eleman(lar)ı Arş. Gör. Zeynep Hacıoğlu, Arş. Gör. Serhat Arıkan
Dersin Veriliş Şekli Pratik, Teorik, Klinik
Dersin Amacı DİŞ HEKİMLİĞİ ÖĞRENCİLERİNE KORUYUCU VE ÖNLEYİCİ ORTODONTİK TEDAVİLERİ YAPACAK BİLGİYİ VE KLİNİK BECERİYİ KAZANDIRMAK
Dersin Tanımı ORTODONTİ STAJI BOYUNCA ALDIKLARI HASTALARIN ORTODONTİK KAYITLARINI TOPLAYARAK DEĞERLENDİRMEK, MALOKLUZYONLARINA UYGUN ORTODONTİK APAREYLERİ LABORATUARDA YAPMAK VE KLİNİKTE UYGULAYIP HASTALARIN TEDAVİLERİNE BAŞLAMAK.

Dersin İçeriği
1 ORTODONTİK ÖNLEYİCİ VE DURDURUCU TEDAVİ GEREKLİLİĞİ OLAN HASTALARIN KLİNİK MUAYENESİ
2 ERKEN YAŞLARDAKİ ORTODONTİ HASTALARINA YAKLAŞIMIN ÖĞRENİLMESİ
3 HASTALARIN GENEL SAĞLIK DURUMLARI VE DİŞLERİ İLE İLGİLİ ANAMNEZİN ALINMASI
4 KLİNİK MUAYENE SONRASI TEDAVİ GEREKLİLİĞİ OLAN HASTALARIN TEŞHİS EDİLMESİ
5 ORTODONTİK FOTOĞRAF, RADYOGRAF VE ÖLÇÜLERİN ALINMASI
6 MALOKLUZYONA NEDEN OLAN ETİYOLOJİK FAKTÖRLERİN ARAŞTIRILMASI
7 HASTALARA YAPILAN DİŞ HEKİMİ MUAYENESİ SONRASI GEREKLİ MULTİDİSİPLİNER YAKLAŞIMLARIN KAZANDIRILMASI
8 ORTODONTİ KLİNİĞİNDE KULLANILAN MALZEMELERİN TANINMASI
9 ORTODONTİ PRATİĞİNDE STERİLİZASYON VE DEZENFEKSİYON KURALLARININ ÖĞRENİLMESİ
10 HASTALARDAN ORTODONTİK MODEL ELDE ETME VE MODEL ANALİZLERİNİ GERÇEKLEŞTİRME
11 HASTALARDAN 3 BOYUTLU ORTODONTİK FOTOĞRAF ALINMASI
12 TEŞHİS VE TEDAVİ PLANI İÇİN ORTODONTİK FOTOĞRAFLARIN DEĞERLENDİRİLMESİ
13 TEŞHİS VE TEDAVİ PLANI İÇİN ORTODONTİK RADYOGRAFLARIN DEĞERLENDİRİLMESİ
14 ORTODONTİK MALOKLUZYONA YOL AÇACAK FONKSİYONEL ANOMALİLERİN TEŞHİS EDİLMESİ
15 HASTALARIN MALOKLUZYONLARINA GÖRE UYGUN ORTODONTİK APAREY SEÇİMİNİN YAPILMASI
16 ORTODONTİK APAREYLERİN AKTİF VE PASİF ELEMANLARIN BELİRLENNMESİ
17 ORTODONTİK MODELLER ÜZERİNDE TEL BÜKÜMLERİNİN YAPILMASI
18 ORTODONTİK AYGITLARIN AKRİLİK KISIMLARININ HAZIRLANMASI VE POLİSAJ İŞLEMLERİNİN GERÇEKLEŞTİRİLMESİ
19 HAREKETLİ ORTODONTİK APAREYLERİN HASTALARA UYGULANMASI VE UYUMLANMASI
20 UYGULANAN ORTODONTİK APAREYLERİN KULLANIMI HAKKINDA HASTALARIN BİLGİLENDİRİLMESİ

Dersin Öğrenme Çıktıları
1 ÖNLEYİCİ VE DURDURUCU ORTODONTİK TEDAVİLERİN ENDİKASYONUNU KOYABİLMEK
2 HASTALARIN ORTODONTİK DEĞERLENDİRMESİNDE MULTİDİSPLİNER YAKLAŞIMLARI ÖĞRENMEK
3 ORTODONTİK MALOKLUZYONUN ETİYOLOJİSİNİ BELİRLEYEBİLMEK
4 ORTODONTİ KLİNİĞİ VE LABORATUVARINDA KULLANILAN MALZEMELERİN ÖĞRENİLMESİ
5 ORTODONTİ KLİNİĞİNDE STERİLİZASYON VE DEZENFEKSİYON KURALLARINA UYGUN ÇALIŞMANIN ÖĞRENİLMESİ
6 ORTODONTİDE KULLANILAN ANALİZLERİ BİLMEK
7 HASTA MALOKLUZYONUNA UYGUN APAREYİN ENDİKASYONUNUN VE PLANMASINI ÖĞRENMEK
8 HASTA MALOKLUZYONUNA UYGUN APAREYİN HAZIRLANMASINI ÖĞRENMEK
9 HAREKETLİ ORTODONTİK AYGITLARIN HASTAYA UYGULANMASINI VE UYUMLANMASINI ÖĞRENMEK
10 HAREKETLİ ORTODONTİK AYGITLARIN AKTİVASYONUNU VE KULLANIMI ÖĞRENMEK

*Dersin Program Yeterliliklerine Katkı Seviyesi
1 Bilimsel araştırma yaparak bilgiye erişme, değerlendirme ve yorumlama yeteneği kazanmak ve Senatonun belirlediği tez yazım kriterlerine uygun olarak kalitesi yüksek tezler yapma bilgi ve becerisine sahip olmak.
2 Mesleki alanda derin bilgi kazanmak ve mevcut bilgiyi uygulamada kullanabilmek.
3 Türkçe eğitimi ve öğretimi alanındaki problemlerle ilgili verileri toplama, analiz etme ve yorumlama ile ilgili yeterliliklere sahip olmak.
4 Türkçe öğretimi alanındaki bir araştırmanın altyapısını kurma, araştırma projelerine katılma, ulusal ve uluslar arası seminer ve kongrelere katılma yeterliliklerine sahip olmak
5 Lisans eğitimi sürecinde alınan temel bilgilerin nasıl kullanılacağını kavramak, yeterli olmayan bilgi becerileri tamamlama yeterliliğine sahip olmak.
6 Mesleki yaşamda sürekli gelişmelerden haberdar olmak ve kendini geliştirme yetkinliğine sahip olmak.
7 Türkçenin eğitimi ve öğretimindeki temel sorunları görmek, bunlara çözümler üretebilecek akademik yeterliliğe sahip olmak.
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan Öğretim Faaliyetleri, Öğretme Metodları ve AKTS İş Yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 5 2 10
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 4 2 8
Ödevler 3 2 6
Sunum / Seminer hazırlama 5 5 25
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 0 0 0
Ara sınavlar 0 0 0
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 5 4 20
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 4 4 16
Yarıyıl sonu sınavı 4 4 16
Araştırma 4 4 16
Toplam iş yükü     117
AKTS     4.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 2 2
Kısa sınav 2 2
Ödev 1 1
Yarıyıl içi toplam   5
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   5
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   0
Genel toplam   5

Önerilen Veya Zorunlu Okuma Materyalleri
Ders kitabı William Proffit--> Contemporary in Orthodontics Thomas M. Graber--> Orthodontics: Current Principles and Techniques Martyn T. Cobourne--> Handbook of Orthodontics Mustafa Ülgen--> Ortodonti (Anomoliler, Sefalometri, Etiyoloji, Büyüme ve Gelişim, Tanı)
Yardımcı Kaynaklar Erciyes Üniversitesi Diş Hekimliği Fakültesi Ortodonti Anabilim Dalı Ders Notları

Ders İle İlgili Dosyalar