Dersin Adı Dersin Seviyesi Dersin Kodu Dersin Tipi Dersin Dönemi Yerel Kredi AKTS Kredisi Ders Bilgileri
VİROLOJİ Birinci Düzey BİY459 Seçmeli 7 3.00 3.00 Yazdır
   
Dersin Tanımı
Ön Koşul Dersleri Ön koşul dersleri Yoktur
Eğitimin Dili Türkçe
Koordinatör
Dersi Veren Öğretim Eleman(lar)ı Doç. Dr. Mikail Akbulut
Yardımcı Öğretim Eleman(lar)ı Yok
Dersin Veriliş Şekli Teorik, power point slaydları desteğiyle
Dersin Amacı Bu dersin amacı lisans öğrencilerine virüslerin nasıl oluşturuldukları, moleküler biyolojileri, nasıl yayıldıkları ve hastalık oluşturdukları, nasıl değişim geçirdikleri, viral hastalıklarla nasıl mücadele edilecekleri konusunda detaylı bilgi vermektir.
Dersin Tanımı Viroloji Biyolojide lisans eğitimi alanlar için düzenlenmiş bir ders olup virolojinin temel prensiplerini kapsar. Bu derste viral hastalıklar, virüs hücre interaksiyonları viral replikasyon anlatılacaktır.

Dersin İçeriği
1 Giriş, virüsün fiziksel özellikleri
2 Virüslerin sınıflandırılması
3 Hücreye tutunma/Konukçunun tanınması, penetrasyon, Viral kılıfın soyulması
4 Virionların yapılması
5 Viral genomun ekspresyonu
6 T fajı, Lamda, tek iplikli DNA fajları, çift iplik RNA fajları
7 Pozitif ve negatif iplik ökaryotik RNA virüsleri
8 Çift iplik RNA ökaryotik virüsler
9 Ökaryotik DNA virüsleri, Çift iplik DNA virüsleri, Tek iplik DNA virüsleri
10 Virüs enfeksiyonlarının sitolojik etkileri
11 Konukçu fonksiyonlarının inhibisyonu
12 Konukçu hücrelerinin antiviral savunması
13 Antiviral ilaçlar
14 Virüsler ve Kanser
15
16
17
18
19
20

Dersin Öğrenme Çıktıları
1 Dersin sonunda öğrenciler virüs yapılarını, replikasyonunu ve patogenezi öğreneceklerdir.
2 öğrenciler sınıflandırmaları hakkında bilgi edineceklerdir.
3 öğrenciler replikasyonu hakkında bilgi edineceklerdir.
4 öğrenciler virüs patogenezi hakkında bilgi edineceklerdir.
5 Öğrenciler virüs familyaları hakkında da temel bilgilere sahip olacaklardır
6 Öğrenciler viral hastalıklara karşı savunma ve tedavi hakkında bilgi edineceklerdir
7
8
9
10

*Dersin Program Yeterliliklerine Katkı Seviyesi
1 Biyoloji alanındaki en güncel uygulama, araç-gereç ve diğer bilimsel kaynaklarla desteklenen ileri düzeyde bilgi ve kavrayışa sahip olur, bunları kullanabilir.
2 Biyoloji alanındaki kavramları, fikirleri ve verileri bilimsel yöntemlerle değerlendirebilme, karmaşık problem ve konuları analiz edebilme, tartışmalar yapabilme, kanıta ve araştırmalara dayalı öneriler geliştirebilme gibi yetkinlikler kazanır.
3 Alanı ile ilgili uzmanlık gerektiren bir çalışmayı bağımsız olarak yürütebilir.
4 Biyoloji alanındaki uygulamalarda karşılaşabileceği öngörülemeyen karmaşık durumlarda çözüm üretebilir.
5 Deney tasarlama, deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi kazanır.
6 Biyoloji ile ilgili sektörlerde sorumluluğu altında çalışanların mesleki gelişimine yönelik etkinlikleri planlayabilir.
7 Bilgiye erişebilme ve bu amaçla kaynak ve veri tabanları gibi bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanmayı öğrenir.
8 Bireysel olarak ve çok disiplinli takımlarda etkin çalışma ve sorumluluk alma özgüvenini kazanır.
9 Biyoloji alanındaki bilgi ve uygulamaları takip edebilecek ve meslektaşları ile iletişim kurabilecek düzeyde yabancı dil bilgisine sahip olur.
10 Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilincini; bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisini kazanır.
11 Sürdürülebilir kalkınma ve çevre koruma konularında yeterli bilgi ve bilince sahip olur.
12 Proje yönetimi, iş güvenliği, işçi sağlığı, sosyal güvenlik hakları, kalite kontrol ve yönetimi konularında yeterli bilgi ve bilinci kazanır.
13 Biyoloji alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözetme yeterliliğine sahip olur.
14 Biyolojik teknolojileri eğitime, endüstriye, tarıma, sağlık ve çevre problemlerine uygulayabilme konularında yeterli bilince sahip olur.
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan Öğretim Faaliyetleri, Öğretme Metodları ve AKTS İş Yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 28 1 28
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 14 2 28
Ödevler 1 8 8
Sunum / Seminer hazırlama 0 0 0
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 1 4 4
Ara sınavlar 1 1 1
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 1 6 6
Yarıyıl sonu sınavı 1 1 1
Araştırma 0 0 0
Toplam iş yükü     76
AKTS     3.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 30
Kısa sınav 0 0
Ödev 1 10
Yarıyıl içi toplam   40
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen Veya Zorunlu Okuma Materyalleri
Ders kitabı Özel bir ders kitabı yoktur
Yardımcı Kaynaklar The Biology of Viruses 2nd Edition by Bruce A. Voyles

Ders İle İlgili Dosyalar