Dersin Adı Dersin Seviyesi Dersin Kodu Dersin Tipi Dersin Dönemi Yerel Kredi AKTS Kredisi Ders Bilgileri
BİLİM FELSEFESİ Birinci Düzey HSH 601 1 5.00 5.00 Yazdır
   
Dersin Tanımı
Ön Koşul Dersleri YOK
Eğitimin Dili TÜRKCE
Koordinatör PROF. DR. RAMAZAN ERTÜRK
Dersi Veren Öğretim Eleman(lar)ı PROF. DR. RAMAZAN ERTÜRK
Yardımcı Öğretim Eleman(lar)ı YOK
Dersin Veriliş Şekli AKTİF YÖNTEM
Dersin Amacı İlk çağlardan günümüze kadar bilim dünyasındaki ilerlemeler ve bunun Türkiye’de ve dünyada izlenen politikalara, sağlığa ve hemşireliğe yansıması arasındaki ilişkiyi kavratabilmektir.
Dersin Tanımı Bilimsel düşünce sisteminin tarihsel süreçteki gelişim evreleri ve bunun ekonomiye, politikalara,toplum sağlığına ve hemşireliğe yansımalarını inceler.

Dersin İçeriği
1 Çeşitli düşünce şekilleri arasında bilim ve bilimsel düşünce
2 Mitolojik düşünce, dinsel düşünce, bilimsel düşünce
3 Bilim Mantığının temel varsayımları
4 Nedensellik ilkesinin işlerliği, Kanunluluk fikri
5 Bilimsel düşüncenin tarihsel gelişimi (Antik dönem, ortaçağlar)
6 Bilimsel Düşüncenin Tarihsel Gelişimi (Aydınlanma ve modern dönem, Postmodern dönem)
7 Bilgi - Bilim ilişkisi
8 Bilim kuramları (Doğa Bilimleri)
9 Bilim kuramları (Sosyal Bilimler)
10 Bilginin temel nitelikleri
11 Bilimsel bilginin temel nitelikleri
12 Başlıca bilimsel yöntemler
13 Bilimsel yöntemin temel nitelikleri
14 Genel Değerlendirme
15
16
17
18
19
20

Dersin Öğrenme Çıktıları
1 Bilimsel bilginin niteliğini kavrar
2 Bilimsel perspektifi kendi uzmanlık alanına uygular
3 Sağlık ve bilim ilişkisini farklı boyutlarda analiz eder.
4 Bilimsel gelişmeler ve bunun yansımalarını izler
5 Bilimsel düşüncenin tarihi gelişimini bilir
6 Bilgi - bilim ilişkisini kavrar
7
8
9
10

*Dersin Program Yeterliliklerine Katkı Seviyesi
1 Siyaset Bilimi ve Kamu Yönetimi lisans programını başarı ile tamamlayan öğrencilerin aşağıdakileri yapabilmeleri beklenir: Türkiye’de temel siyasi, hukuki ve idari organların yapıları, örgütlenmeleri ve işleyişi hakkında bilgiye sahip olduğunu gösterir.
2 Siyaset bilimi ve kamu yönetimi ile ilgili temel kavramları, ilkeleri, modelleri, teorileri ve paradigmaları açıklar.
3 Türkiye’de kamu, özel ve kar amacı gütmeyen örgütlerin yönetişimini şekillendiren kanunları ve düzenlemeleri bulur ve yorumlar.
4 Kamu politikası sorunlarını belirlemek, tanımlamak, analiz etmek ve çözmek için çeşitli kavram, model, yaklaşım, çerçeve ve yöntemleri kullanır.
5 Çeşitli perspektiflerden kamu politikalarının önemli sebep ve sonuçlarını tartışır.
6 Etkili ve verimli kamu hizmeti sunumu için gerekli olan planlama, örgütleme, muhasebe ve bütçeleme gibi temel yönetim becerileri hakkında bilgi sahibi olduğunu gösterir.
7 Çağdaş modern devletlerin küreselden yerele kadar günümüzde karşı karşıya olduğu sorunlarla baş etmek için kullandığı karar alma stratejilerini belirler.
8 Siyaset ve kamu yönetimi ile ilgili bilgileri ve düşünceleri sözel sunum ve yazılı rapor aracılığı ile etkili biçimde Türkçe ifade eder.
9 Siyaset ve kamu yönetimi üzerine yaptığı araştırmalarda bilimsel veri toplama ve analiz tekniklerini etkili biçimde kullanır.
10 Bilimsel ve etik standartlara uygun akademik rapor yazar.
11 Veri işleme, yeniden düzenleme, analiz ve değerlendirme için Word, Excel ve PowerPoint gibi temel bilgisayar programlarını kullanır.
12 Evrensel insan hakları ve özgürlüklere, demokrasiye saygı duyar, etik, akademik ve profesyonel standartları gerçekleştirmeye çalışır.
13 Teoride, pratikte ve teknolojide meydana elen gelişmeleri takip ederek hayat boyu öğrenmeyi destekler.
14 Akademik ve profesyonel amaçlar için ikinci bir dilde iletişim becerilerine sahip olduğunu gösterir.
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan Öğretim Faaliyetleri, Öğretme Metodları ve AKTS İş Yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 3 42
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 14 3 42
Ödevler 1 13 13
Sunum / Seminer hazırlama 0 0 0
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 1 10 10
Ara sınavlar 1 1 1
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 1 10 10
Yarıyıl sonu sınavı 1 2 2
Araştırma 0 0 0
Toplam iş yükü     120
AKTS     5.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 40
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   40
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen Veya Zorunlu Okuma Materyalleri
Ders kitabı 1. Ülken H. Ziya, Bilim Felsefesi, İstanbul: Ülken Yayınları, 1988 2.Yıldırım Cemal, Bilim Felsefesi, İstanbul: Remzi Kitabevi, 1996
Yardımcı Kaynaklar 1.Editör Yok, Bilim Felsefesi, İstanbul: Seha Neşriyat, 1993. 2.Reichenbach, Hans, Bilim Felsefesinin Doğuşu (Çev. Cemal Yıldırım), İstanbul: Remzi Kitabevi, 1993 (2. Basım) 3.Wolpert, Lewis,Bilimin Doğal Olmayan Doğası (Çev. Evcimen Perçin), İstanbul: Sarman Yayınevi,1994. 4.Demir Ömer, Bilim Felsefesi, Ankara Vadi Yayınları,2000 5.Bolay S Hayri, Felsefeye Giriş (Iıı. Bölüm), Ankara: Akçağ Yayınlaı,2004. 6.Ertürk Ramazan, Modern Ve Post Modern Düşüncelerde Bilim, Felsefe Dünyası 40(2004/2) 7.Danto, A&Morgenbesser S. Philosophy Of Science, Newyork, Ny: The New American Library, 1974. 8.Feyerabend Pk. Realism, Rationalism&Scientific Method:Philosophical Papers, Vol 1, Cambridge:Cambridge Universty Pres, 1990. 9.Bonjour L. The Structure Of Empirical Knowledge, Cambridge, Mass:Harvard Universıty Pres, 1985

Ders İle İlgili Dosyalar