Dersin Adı Dersin Seviyesi Dersin Kodu Dersin Tipi Dersin Dönemi Yerel Kredi AKTS Kredisi Ders Bilgileri
MEZBAHA YAN ÜRÜNLERİ TEKNOLOJİSİ Üçüncü Düzey VBH 535 1 6.00 6.00 Yazdır
   
Dersin Tanımı
Ön Koşul Dersleri Yok
Eğitimin Dili Türkçe
Koordinatör PROF. DR. NURHAN ERTAŞ ONMAZ
Dersi Veren Öğretim Eleman(lar)ı DOÇ. DR. NURHAN ERTAŞ ONMAZ
Yardımcı Öğretim Eleman(lar)ı Yok
Dersin Veriliş Şekli Yüz yüze
Dersin Amacı Mezhabaha yan ürünleri hakkında temel noktaları aktarmak amaçlanmaktadır.
Dersin Tanımı Et endüstrisinin yan ürünleri ve artıklarının sınıflandırılması, tanımları, kanın, kemiklerin, deri ve başın ve yağların değerlendirilmesi, et suları ve et özlerin çıkarılmasına ilişkin bilgi verilen bir derstir.

Dersin İçeriği
1 Mezbaha ürünleri işleme teknolojisine giriş
2 Mezbaha ürünleri ve yan ürünlerin sınıflandırılması
3 Yan ürünlerin üretiminde kullanılan araç ve gereçler
4 Gıda ve gıda katkı maddesi olarak kullanılan yan ürünler I
5 Gıda ve gıda katkı maddesi olarak kullanılan yan ürünler II
6 Gıda ve gıda katkı maddesi olarak kullanılan yan ürünler III
7 Hayvan yemi olarak kullanılan yan ürünler I
8 Ara sınav
9 Hayvan yemi olarak kullanılan yan ürünler II
10 Hayvan yemi olarak kullanılan yan ürünler III
11 İlaç ve kozmetik sanayinde kullanılan yan ürünler I
12 İlaç ve kozmetik sanayinde kullanılan yan ürünler II
13 Diğer sanayilerde kullanılan yan ürünler
14 Kümes hayvanları mezbahası yan ürünleri işleme teknolojisi I
15 Kümes hayvanları mezbahası yan ürünleri işleme teknolojisi II
16
17
18
19
20

Dersin Öğrenme Çıktıları
1 Et endüstrisi yan ürünleri
2 Et endüstrisi artıklarının sınıflandırılması ve tanımları
3 Kanın, kemik, deri, baş ve yağların değerlendirilmesi
4 Et suları ve et özlerin çıkarılması
5
6
7
8
9
10

*Dersin Program Yeterliliklerine Katkı Seviyesi
1 Nitelikli bilim insanı olur
2 Biyokimya ve klinik biyokimyada temel kavram ve kuramları kullanabilecek bilgi birikimine sahip olur
3 Bilimsel bir çalışmayı planlayıp yürütebilme
4 Bilim, insan ve hayvan etiğine uygun davranışları benimseme
5 Spektrofotometrik çalışmaları yürütebilme
6 Elektroforez çalışmalarını yürütebilme
7 Atomik absorpsiyon çalışmalarını yürütebilme
8 Eğitim ve öğretim becerisine sahip olur
9 Sorgulayıcı, araştırıcı ve gözlemci niteliklere sahip olur
10 Araştırma sonuçlarını yayın haline getirmeyi öğrebilme
11 Karşılaşılan problemlere çözüm üretebilme
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan Öğretim Faaliyetleri, Öğretme Metodları ve AKTS İş Yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 2 28
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 14 1 14
Ödevler 0 0 0
Sunum / Seminer hazırlama 0 0 0
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 10 3 30
Ara sınavlar 1 1 1
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 14 2 28
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 10 3 30
Yarıyıl sonu sınavı 0 0 0
Araştırma 5 5 25
Toplam iş yükü     156
AKTS     6.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 100
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   100
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen Veya Zorunlu Okuma Materyalleri
Ders kitabı Mezbaha Bilgisi, İnal, T., Nazlı, B., Saray Medikal Yayıncılık, 1997
Yardımcı Kaynaklar Mezbaha Bilgisi ve Pratik Et Muayenesi, Gürbuz Ü., Selçuk Üniversitesi Basımevi, Konya, 2009.

Ders İle İlgili Dosyalar