Dersin Adı Dersin Seviyesi Dersin Kodu Dersin Tipi Dersin Dönemi Yerel Kredi AKTS Kredisi Ders Bilgileri
ANABİLİM DALI SEMİNERİ Birinci Düzey ELL 526 1 7.00 7.00 Yazdır
   
Dersin Tanımı
Ön Koşul Dersleri Yok
Eğitimin Dili İngilizce
Koordinatör DR. ÖĞR. ÜYESİ MÜGE KALIPCI
Dersi Veren Öğretim Eleman(lar)ı YRD.DOÇ. LEYLA MASMALIYEVA
Yardımcı Öğretim Eleman(lar)ı YRD.DOÇ. LEYLA MASMALIYEVA
Dersin Veriliş Şekli Yüz yüze
Dersin Amacı Öğrencileri okullarda eylem araştırması yapmaya hazırlamak, Mesleki toplumu yetiştirmek, Güçlü ilişkiler kurmayı öğretmek, Öğrencilerin kendi uzmanlık alanlarını belirlemesini sağlamak.
Dersin Tanımı Bu ders öğrencilerin kendi çalışmalarında katılımcılarla birlikte kendilerini sorgulayarak eylemsel araştırma yapmalarını sağlar. Eylemsel araştırmanın amaçları, uygulamanın geliştirilmesi, o uygulamanın daha iyi anlaşılması ve uygulamanın yapıldığı alanın geliştirilmesidir.

Dersin İçeriği
1 Bu ders öğrencilerin kendi çalışmalarında katılımcılarla birlikte kendilerini sorgulayarak eylemsel araştırma yapmalarını sağlar.
2 Eylemsel araştırmanın amaçları, uygulamanın geliştirilmesi, o uygulamanın daha iyi anlaşılması ve uygulamanın yapıldığı alanın geliştirilmesidir.
3 -
4 -
5 -
6 -
7 -
8 -
9 -
10 -
11 -
12 -
13 -
14 -
15 -
16 -
17 -
18 -
19 -
20 -

Dersin Öğrenme Çıktıları
1 Okullarda eylem araştırması yapmaya hazırlanmış olmak
2 Mesleki toplumun gelişmesi
3 Güçlü ilişkiler kurmayı öğrenmek
4 Kendi uzmanlık alanını belirleyebilemek
5 -
6 -
7 -
8 -
9 -
10 -

*Dersin Program Yeterliliklerine Katkı Seviyesi
1 The student will have the ability to apply an analytical approach, mathematics and science knowledge in software and engineering issues.
2 The student will have the ability to identify, define, formulate and solve a problem in software and computer systems.
3 The student will have gains scientific research skills in software and engineering problems, has the ability to design a system, part or process.
4 The student will have the ability to use the design capability, techniques and tools required for engineering applications.
5 The student will have the ability to design, implement and interpret experimental work and software projects by analyzing the results.
6 The student will have the ability to work between disciplines and teamwork.
7 The student will have the ability to work in international environments and adapt to different cultures.
8 The student will have verbal and written communication skills in Turkish and English.
9 The student will have the awareness of the necessity of lifelong learning and the ability to realize it.
10 The student will gain knowledge of legal issues with the awareness of professional and ethical responsibility.
11 The student will have managerial skills (leadership, organization, time and risk management, quality awareness, efficiency, etc.).
12 The student will have the ability to participate in social activities, to acquire regular sports habits and to use time in the best way.
13 The student will have the ability to find unusual ways and produce projects.
14 The student will have professional self-confidence, being an entrepreneur and taking initiative.
15 It is sensitive about the problems of the age and looks after the national interests.
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan Öğretim Faaliyetleri, Öğretme Metodları ve AKTS İş Yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 2 28
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 14 2 28
Ödevler 14 2 28
Sunum / Seminer hazırlama 4 12 48
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 0 0 0
Ara sınavlar 0 0 0
Proje (Yarıyıl ödevi) 1 10 10
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavı 0 0 0
Araştırma 1 14 14
Toplam iş yükü     156
AKTS     6.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 0 0
Kısa sınav 0 0
Ödev 1 40
Yarıyıl içi toplam   40
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen Veya Zorunlu Okuma Materyalleri
Ders kitabı Koshy, V. (2005) Action Research for Improving Practice – A Practical Guide. London: Paul Chapman.
Yardımcı Kaynaklar -

Ders İle İlgili Dosyalar