Dersin Adı Dersin Seviyesi Dersin Kodu Dersin Tipi Dersin Dönemi Yerel Kredi AKTS Kredisi Ders Bilgileri
FİZİK LABORATUVARI Üçüncü Düzey KFZ104 2 2.00 2.00 Yazdır
   
Dersin Tanımı
Ön Koşul Dersleri Yok.
Eğitimin Dili Türkçe
Koordinatör
Dersi Veren Öğretim Eleman(lar)ı Prof. DR. Mustafa GENÇASLAN
Yardımcı Öğretim Eleman(lar)ı Arş. Gör. Murat BALCI, Arş. Gör. Çağlar PALA, Öğr. Gör. Dr. Osman KAHVECİ, Öğr. Gör. Nejdet PARAN
Dersin Veriliş Şekli Uygulama
Dersin Amacı Mekanik fizik ve elektrik-manyetizma fiziği ile ilgili konularda görsel uygulamalar yaparak teorik olarak öğrenilen konuların kavranmasını sağlamak.
Dersin Tanımı 1-Newton mekaniğinde verilen temel konuların uygulamalı olarak öğrencilere verilmesi. 2- Elektrik ve Manyetizma dersinde verilen temel konuların uygulamalı olarak öğrencilere verilmesi.

Dersin İçeriği
1 Laboratuvarda çalışma şartları ve prensipleri.
2 Fiziksel ölçümler ve hata hesabı, grafik çizme.
3 Ölçme ve hatalar.
4 Eğik Düzlem
5 Merkezcil kuvvet
6 Tork hesabı
7 Basit sarkaç
8 Seri RLC deneyi empedans-akım hesaplamaları
9 Manyetik alanın temel birimler cinsinden tayini
10 Seri RC deneyinde sığanın deneysel yoldan tayini
11 Akım ve Direnç ölçümleri
12 Telafi deneyi
13 Telafi deneyi
14 Final Sınavı
15
16
17
18
19
20

Dersin Öğrenme Çıktıları
1 Konuyla ilgili deney düzeneğini kurar ve deneyi nasıl yapacağını bilir.
2 Sahip olduğu teorik bilgilerle deney sonuçlarını karşılaştırabilir ve yorumlayabilir.
3 Bağımsız uygulama yeteneklerini ortaya koyabilir.
4 Deneysel verileri nasıl değerlendireceğini bilir.
5 Karşılaşılan durumlara, fizik prensiplerinin nasıl uygulandığını açıklayabilir, laboratuvar aletlerini kullanarak ölçüm ve hesaplamalar yapabilir.
6 Problemler ile fiziksel kanun ve prensipler arasında bağlantı kurabilir.
7
8
9
10

*Dersin Program Yeterliliklerine Katkı Seviyesi
1 Pedodonti teorilerini uygulama bilgi ve yeteneği geliştirebilme
2 Tıbbi alanlar başta olmak üzere farklı disiplinlerle çalışarak yeni bilgiler oluşturabilme
3 Pedodonti alanıyla ilgili bilgileri eleştirel bir gözle değerlendirebilme, öğrenmeyi yönlendirebilme ve ileri düzey çalışmaları bağımsız olarak yürütebilme
4 Pedodonti alanındaki bir sorunu, bağımsız olarak kurgulayabilme, çözüm yöntemi geliştirebilme, çözebilme, sonuçları değerlendirebilme ve gerektiğinde uygulayabilme
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan Öğretim Faaliyetleri, Öğretme Metodları ve AKTS İş Yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 10 1 10
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 10 1 10
Ödevler 5 1 5
Sunum / Seminer hazırlama 0 0 0
Kısa sınavlar 10 1 10
Ara sınavlara hazırlık 0 0 0
Ara sınavlar 0 0 0
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 10 1 10
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavı 1 1 1
Araştırma 0 0 0
Toplam iş yükü     46
AKTS     2.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 0 0
Kısa sınav 10 20
Ödev 5 20
Yarıyıl içi toplam   40
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen Veya Zorunlu Okuma Materyalleri
Ders kitabı 1-Mekanik Laboratuvari Deney Kitapçigi, 2-Elektrik ve Manyetizma Laboratuvari Deney Kitapçigi.
Yardımcı Kaynaklar 1-Resnick, ve D. Halliday Fiziğin temelleri, ; Çev.: C.Yalçın, Arkadaş yayınları, 1996. 2- Serway, Fen ve Mühendislik İçin Fizik Palme Yayıncılık, Çev.Edit. Kemal Çolakoğlu, 2002, Ankara. 3- Fishbane,P.M., Gasiorowicz,S., Thornton,S. T.,Temel Fizik, Arkadaş yayıncılık,2003.

Ders İle İlgili Dosyalar