Dersin Adı Dersin Seviyesi Dersin Kodu Dersin Tipi Dersin Dönemi Yerel Kredi AKTS Kredisi Ders Bilgileri
CEZA MUHAKEMESİ HUKUKU Birinci Düzey ADA 227 3 4.00 4.00 Yazdır
   
Dersin Tanımı
Ön Koşul Dersleri -
Eğitimin Dili Türkçe
Koordinatör ÖĞRETİM GÖREVLİSİ DR. BURCU AYDIN
Dersi Veren Öğretim Eleman(lar)ı ÖĞRETİM GÖREVLİSİ DR. BURCU GÖRKEMLİ
Yardımcı Öğretim Eleman(lar)ı -
Dersin Veriliş Şekli Teorik
Dersin Amacı Ceza Usul Hukuku’nun temel ilke, amaçlarını ve işleyişini öğrencilere açıklanmasıdır.
Dersin Tanımı Bu derste Ceza Muhakemesi Hukukunun tanımı, amacı, işlevi, temel ilkeleri, uygulama alanı, Muhakeme sujeleri, koruma tedbirleri, ispat hukuku, delil ve delil türleri, Ceza Muhakemesi işlemleri, Ceza Muhakemesinin yürüyüşü, soruşturma ve kovuşturma evreleri, kanun yolları konuları incelenmektedir.

Dersin İçeriği
1 Dersin tanıtımı, faaliyeti ve işleyişinin açıklanması
2 Ceza Muhakemesi Hukuku Kavramı
3 Türk Ceza Muhakemesi Hukukunun Temel İlkeleri
4 Soruşturma
5 Kovuşturma
6 Mağdur-Şikayetçi
7 Ceza Usul Hukukunda İspat-Deliller
8 ARA SINAV
9 Ceza Muhakemesi Önlemleri
10 Özel Yargılama Usulleri
11 Uzlaşma ve Müsadere
12 Kanun Yolları
13 Olağan Kanun Yolları
14 Olağanüstü Kanun Yolları
15 FİNAL SINAVI
16
17
18
19
20

Dersin Öğrenme Çıktıları
1 Soruşturmadan sonuç çıkarılması ve soruşturma aşamasında alınabilecek kararları bunlarla ilgili denetim yollarını bilir.
2 Ara muhakeme ve iddianamenin değerlendirilmesi ile ilgili tarihi gelişimi ve yasal düzenlemeyi bilir.
3 Ceza muhakemesinin kovuşturma evresi konularını bilir ve bunların özelliklerini listeleyebilir.
4 Muhakeme işlemleri, bunların türleri ve işlemlerdeki sakatlıkların tüm özelliklerini tanımlayabilir
5 Kanun yollarını bilir.
6 Devlet mağdur ilişkisini, özel muhakeme usullerini ve tali ceza davalarını bunlarla ilgili usul işlemlerini bilir.
7
8
9
10

*Dersin Program Yeterliliklerine Katkı Seviyesi
1 Japonca okuma-yazma, dinleme-konuşma becerilerini ileri düzeyde geliştirir. Ulusal ve uluslararası platformlarda, kendisini etkili bir şekilde yazılı ve sözlü olarak ifade edebilecek Japonca dil yeterliğini kazanır.
2 Japon Edebiyatına ait farklı türden eserleri; bu eserlerin tarihi, kültürel ve sosyal bağlamını öğrenir.
3 Japon dilinin yapısını, özelliklerini ve gelişimini öğrenir. Dilbilgisi, ses bilgisi, söz-dizim, anlambilim, konularında yetkinlik kazanır.
4 Japoncadan Türkçeye, Türkçeden Japoncaya farklı alanlardan her seviyede metinleri tercüme edebilecek bilgi ve yetkinliğe sahip olur.
5 Dilbilgisi, edebiyat eleştirisi ve metin çevirisi gibi alanlarda yeterli bilgi ve birikime sahip olur. Edindiği kuramsal ve uygulamalı bilgileri ilgili alanlarda da kullanabilecek yetkinliğe sahiptir.
6 Mesleği ile ilgili alanlarda karşılaşılan problemleri tanımlar ve bu konuda beklentileri karşılayacak çözümler geliştirir. Karşılaşılan problemlerin çözümü için ilgili kurumlar ile iş birliği yapma ve çözüm geliştirme becerisi kazanır.
7 Mesleki etik ve sorumluluk bilinci gelişir.
8 Disiplinler arası bilgi birikim ve bakış açısı kazanır. Dil ve edebiyat çalışmalarının farklı diğer disiplinler ile ilişkisini öğrenir. Disiplinler arası bilgisini ve birikimini kullanabilecek yetkinliğe sahip olur.
9 Edebiyat kuramlarını bilir. Eleştirel ve analitik düşünme becerisi geliştirir. Sahip olduğu kuramsal bilgiyi ve eleştirel birikimi etkili olarak kullanır.
10 Bireysel olarak ve grup içinde uyumlu çalışır. Mesleği ile ilgili proje geliştirme ve uygulama becerisi kazanır.
11 Mesleğine özgün birikimi kullanarak kültürel farklılıkları dikkate alan, evrensel standartlara uygun karşılaştırmalı bir araştırma, eğitim ve öğretim anlayışı geliştirir.
12 Mesleki ve bireysel alanlarda yaşam boyu öğrenme becerisine ve yetkinliğine sahip olur.
13 Edebiyat kültürü içinde çevre, ırk, cinsiyet, din ve ekonomik konularda bilgi ve anlayış sahibi olur. Bu konularda topluma bilgi, birikim ve düşünce olarak katkı sağlayabilecek farkındalık geliştirir.
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan Öğretim Faaliyetleri, Öğretme Metodları ve AKTS İş Yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 3 42
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 14 3 42
Ödevler 0 0 0
Sunum / Seminer hazırlama 0 0 0
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 1 20 20
Ara sınavlar 1 1 1
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 1 24 24
Yarıyıl sonu sınavı 1 1 1
Araştırma 0 0 0
Toplam iş yükü     130
AKTS     5.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 40
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   40
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen Veya Zorunlu Okuma Materyalleri
Ders kitabı Editör: Prof. Dr. Cumhur Şahin, Doç. Dr. Neslihan Göktürk, Ceza Muhakemesi Hukuku, Seçkin Yayınları, 2021.
Yardımcı Kaynaklar 5271 Sayılı Ceza Muhakemesi Kanunu

Ders İle İlgili Dosyalar