Dersin Adı Dersin Seviyesi Dersin Kodu Dersin Tipi Dersin Dönemi Yerel Kredi AKTS Kredisi Ders Bilgileri
TOPLUM BİLİM Birinci Düzey F-SKY207 3 5.00 5.00 Yazdır
   
Dersin Tanımı
Ön Koşul Dersleri Yok
Eğitimin Dili Türkçe
Koordinatör PROF. DR. HAKKI BÜYÜKBAŞ
Dersi Veren Öğretim Eleman(lar)ı ARAŞTIRMA GÖREVLİSİ ALİ KAYA
Yardımcı Öğretim Eleman(lar)ı Yok
Dersin Veriliş Şekli Yüz Yüze
Dersin Amacı Toplumları içinde bulunulan zaman ve kültüre göre anlamak, toplumsal olay ve olguları açıklamak, toplumlar arasındaki benzerlik ve farklılıkları saptamak, toplumların tarihsel gelişim süreci içinde geçirdikleri değişim ve dönüşümleri açıklamak, mevcut toplumsal yapılarda ortaya çıkacak değişmeler ile ilgili öngörülerde bulunmak temel amaçtır.
Dersin Tanımı Sosyo kültürel sistemin unsurları: tabii çevre ve unsurları, kültürel çevre ve unsurları, sosyal çevre ve unsurları, Kültürel sistem, değerler, dil, semboller, normlar, kurumlar, sosyal sistem, kimlik, sosyalleşme, rol, statü, gruplar, yığınlar, kategoriler, kalıpyargılar, topluluk ve toplum. Sosyo kültürel sistemin işleyişi, sosyo kültürel süreçler, kültürel bütünleşme, sosyal bütünleşme, Sosyo-kültürel bütünleşme sosyo kültürel kontrol, sosyal hareketler, sosyo kültürel hareketlilik, , sosyo kültürel sapma ve çözülme, sosyo kültürel değişme, sosyo kültürel çözülme, sosyo kültürel gelişme.

Dersin İçeriği
1 Sosyoloji biliminin ortaya çıkışı ve bazı kavramlar
2 Sosyal ve sosyal olay ve olgu ile kurumların arasındaki denge
3 Sosyal olayın tanımı ve sosyalleşme olayı
4 Toplumbilimin diğer bilimlerle ilişkisi
5 Sosyolojinin bütüncü karakteri ve sosyolojide metot
6 Sosyal kurum olarak aile
7 Eğitim
8 Kültür ve toplum
9 Sosyal ilişkiler ve sosyal yapı
10 Sosyal hareketlilik
11 Sosyal değişme ve gelişme
12 Sosyal bütünleşme ve çözülme
13 Kalkınmada insan gücü sorunu ve beyin göçü
14 Yabancılaşma sanayileşme ilişkisi ve anomi
15
16
17
18
19
20

Dersin Öğrenme Çıktıları
1 Toplumbilimin konusu, tarihçesi, amacı, yöntem ilkeleri ve bölümlerini teorik olarak ifade eder.
2 Sosyo kültürel sistemin unsurlarını ve unsurlar arasındaki ilişkiyi analitik olarak değerlendirir.
3 Kültürel sistem, değerler, dil, semboller, normlar, kurumlar konularını analiz eder.
4 Sosyal sistem, kimlik, sosyalleşme, rol, statü, gruplar, yığınlar, kategoriler, kalıpyargılar, topluluk ve toplum konularını analiz eder
5 Sosyo kültürel sistemin işleyişini analiz eder.
6 Toplumsal olgu ve olayları nasıl inceleyebileceği ile ilgili temel düzeyde kuramsal ve metodolojik kavrayış kazandırır.
7
8
9
10

*Dersin Program Yeterliliklerine Katkı Seviyesi
1 Toprak Bilimi ve Bitki Besleme konularında temel kuramsal bilgileri öğrenebilme
2 Temel Bilim ve Mühendislik bilgilerini kullanma becerisi kazanma
3 Toprak Bilimi ve Bitki Besleme konularında temel kuramsal bilgileri uygulayabilme becerisi kazanma
4 Toprak Bilimi ve Bitki Besleme temelinde toprak, bitki, gübre, su ve çevresel atıkların analiz tekniklerini öğrenebilmek ve bu teknikleri toprak verimliliği ile ilgili sorunların çözümüne yönelik olarak kullanabilme becerisi kazanma
5 Doğal kaynakların izlenmesi ve planlanmasında Uzaktan Algılama ve Coğrafi Bilgi Sistemleri tekniklerini anlama ve kullanma becerisi kazanma
6 Arazi yönetimi ve kullanım planlaması konusunda temel kavramları ve kuramları anlama ve kullanma becerisi kazanma
7 Ülkemizde ve Dünyada Toprak Bilimi ve Bitki Besleme alanındaki sorunları görebilme, analiz etme, çözüm üretme ve çözüm önerilerini yazılı ve sözlü olarak topluma aktarma becerisi kazanma
8 Toprak Bilimi ve Bitki Besleme alanındaki ulusal ve uluslararası yenilikleri takip etmek ve kendisini sürekli yenileme ve geliştirme becerisi kazanma
9 Mesleki uygulamalar sırasında elde ettiği bulguları ülke çıkarları ile tarım ve çevre korumayı gözeterek uygulayabilme becerisi kazanma
10 Toprak Bilimi ve Bitki Besleme alanındaki sorunlara çözüm üretebilmeye yönelik araştırma - geliştirme projelerinde yer alabilecek bilgi ve beceriye sahip olma
11 Toprak, su ve diğer doğal kaynakların tanınması, planlanması, korunması ve sürdürülebilir kullanımı ile iş sağlığı ve güvenliği konularında bilgi sahibi olma
12 Ziraat Mühendisliği Mesleğinin etik değerlerine ve gerekli bilimsel formasyona sahip bireyler olarak takım çalışması içerisinde yer alabilmek ve gerektiğinde sorumluluk üstlenebilme
13 Yazılı ve sözlü iletişimde Türk dilini etkin kullanabilmek; alanıyla ilgili uluslararası literatürü izleyebilme ve iletişim kurabilme açısından yabancı dil ve bilgisayar bilgisine sahip olma
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan Öğretim Faaliyetleri, Öğretme Metodları ve AKTS İş Yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 3 42
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 14 1 14
Ödevler 5 2 10
Sunum / Seminer hazırlama 10 2 20
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 1 12 12
Ara sınavlar 1 1 1
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 1 16 16
Yarıyıl sonu sınavı 1 1 1
Araştırma 0 0 0
Toplam iş yükü     116
AKTS     5.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 40
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   40
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen Veya Zorunlu Okuma Materyalleri
Ders kitabı Doç. Dr. Ramazan Şengül(2013), Yerel Yönetimler, Umuttepe yayınları, Kocaeli.
Yardımcı Kaynaklar Ruşen Keleş (2009), Yerinden Yönetim ve Siyaset, Cem Y., İstanbul Zerrin Toprak (2006), Yerel Yönetimler, Nobel Y., Ankara

Ders İle İlgili Dosyalar