Dersin Adı Dersin Seviyesi Dersin Kodu Dersin Tipi Dersin Dönemi Yerel Kredi AKTS Kredisi Ders Bilgileri
BÜTÜNLEŞİK HEMŞİRELİK UYGULAMALARI MODÜL-VI(KADIN SAĞLIĞI VE HASTALIKLARI Birinci Düzey HEM 416 7 10.00 10.00 Yazdır
   
Dersin Tanımı
Ön Koşul Dersleri Yok
Eğitimin Dili Türkçe
Koordinatör PROF. DR. SALİME MUCUK
Dersi Veren Öğretim Eleman(lar)ı Prof.Dr.Salime Mucuk, Doç. Dr. Tülay Bülbül, Doç. Dr. Evrim Bayraktar, Dr. Öğr. Üyesi Özlem KAPLAN
Yardımcı Öğretim Eleman(lar)ı
Dersin Veriliş Şekli Bu modül 4. sınıf güz ve bahar döneminde, 5’er haftalık rotasyonlar halinde, haftada 3 saat vaka tartışması ve 24 saat klinik uygulama olarak verilir. Modül, Kadın Sağlığı ve Hastalıkları Anabilim Dalı öğretim elemanları tarafından yürütülmektedir.
Dersin Amacı Kadın, fetüs ve yenidoğan sağlığını koruma ve geliştirmeyi ve kadın sağlığı ile ilgili hastalığı olan bireye bütüncül bakım vermeyi ve hemşirelik sürecini kullanabilme yeteneğini geliştirmektir.
Dersin Tanımı Bu ders, Doğum-Kadın Sağlığı ve Hastalıkları hemşireliği intörn uygulamasını içeren bir modüldür. Bu modülde, üreme sistemi, prenatal, natal ve postnatal dönem ve bu dönemle ilgili riskli durumlar, jinekolojik sorunlar, kadın sağlığının korunması ve hemşirenin rolü hakkında bilgi verilir ve ilgili alanlardaki uygulamalarda beceri kazandırılır.

Dersin İçeriği
1 Kliniğe uyum ve veri toplama
2 Pre-eklemsi vakası
3 Normal doğum ve doğum sonu vakası
4 Sezeryan ve doğum sonu vakası
5 Klinik sınav
6 Jinekolojik kanser vakası
7 Gestasyonel Diyabet vakası
8 Abortus vakası
9 Gebelik ve kalp hastalığı vakası
10 Klinik sınav
11 Myom uteri vakası
12 Kanamalı gebelik vakası
13 Pelvik relaksasyon vakası
14 Sezeryan ve doğum sonu vakası
15 Klinik sınav
16
17
18
19
20

Dersin Öğrenme Çıktıları
1 Kadın sağlığı ve hastalıkları ile ilgili kanıta dayalı kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanarak yaşam dönemlerine göre kadına bakım verir.
2 Kadın, fetüs ve yenidoğan sağlığını koruma ve geliştirmeye yönelik kanıt temelli bakım ve eğitim verir.
3 Kadın ve fetüs sağlığında sapma durumunda problem çözme yöntemini kullanarak bütüncül bakım verir.
4 Üreme sağlığı konusunda birey, aile ve topluma eğitim verir.
5 Güncel literatürü takip ederek birey, aile ve topluma aile planlaması danışmanlığı yapar.
6 Kadın ve kadın sağlığına yönelik bilimsel ve sosyal etkinliklerde yer alır.
7 Kadının sağlığının korunması, geliştirilmesi ve sürdürülmesi hizmetlerinde uygun iletişim tekniklerini kullanarak ve diğer disiplinlerle işbirliği içinde çalışarak gerçekleştirir.
8 Kadının sağlığı ve hastalıklarına yönelik uygulamalarda insan hak ve onuruna saygı gösterip; mevzuat, mesleki değerler ve etik ilkelere uygun davranır.
9 Güncel literatürü takip ederek vaka tartışması yapar.
10

*Dersin Program Yeterliliklerine Katkı Seviyesi
1 Temel Bilimler, Ziraat Mühendisliği ve Tarla Bitkileri disiplinine özgü konularda yeterli bilgi birikimi; bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri, karmaşık Ziraat Mühendisliği problemlerinde kullanabilme becerisi
2 Ziraat Mühendisliği Tarla Bitkileri alanında karmaşık problemleri tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi, bu amaçla uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçme ve uygulama becerisi
3 Tarla Bitkileri alanıyla ilgili karmaşık bir sistemi, süreci, cihazı veya ürünü eldeki imkanlar dahilinde ve söz konusu alanın mevcut durumu dikkate alınarak belirli gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlama becerisi ve bu amaçla modern tasarım yöntemlerini kullanma ve uygulama becerisi
4 Ziraat Mühendisliği Tarla Bitkileri uygulamalarında karşılaşılan karmaşık problemlerin analizi ve çözümü için gerekli olan modern araçları seçme, geliştirme ve kullanma becerisi, bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanma becerisi
5 Ziraat Mühendisliği Tarla Bitkileri alanında karşılaşılan karmaşık problemlerinin veya disipline özgü araştırma konularının incelenmesi için deney tasarlama, deney yapma, alan çalışması, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi
6 Disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışabilme becerisi; bireysel çalışma becerisi
7 Alanında etkin rapor yazma ve yazılı olan raporları anlama ve yorumlama, tasarım ve üretim raporları hazırlayabilme, etkin sunum yapabilme, açık ve anlaşılabilir talimat alma ve verme becerisi
8 Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği konusunda farkındalık; bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisi.
9 Etik ilkelerine uygun davranma, mesleki ve etik sorumluluk ve mühendislik uygulamalarında kullanılan standartlar hakkında bilgi.
10 Ziraat Mühendisliği Tarla Bitkileri alanıyla ilgili proje yönetimi, risk yönetimi ve değişiklik yönetimi gibi, iş hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi; girişimcilik, yenilikçilik hakkında farkındalık;
11 Sürdürülebilir kalkınma hakkında farkındalık
12 Ziraat Mühendisliği uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlarda sağlık, çevre ve güvenlik üzerindeki etkileri ve çağın mühendislik alanına yansıyan sorunları hakkında bilgi; mühendislik çözümlerinin hukuksal sonuçları konusunda farkındalık
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan Öğretim Faaliyetleri, Öğretme Metodları ve AKTS İş Yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 5 3 15
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 5 6 30
Ödevler 2 10 20
Sunum / Seminer hazırlama 1 8 8
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 1 8 8
Ara sınavlar 1 1 1
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 5 28 140
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 1 8 8
Yarıyıl sonu sınavı 1 1 1
Araştırma 1 8 8
Toplam iş yükü     239
AKTS     10.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 50
Kısa sınav 0 0
Ödev 1 50
Yarıyıl içi toplam   100
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen Veya Zorunlu Okuma Materyalleri
Ders kitabı 1. Murray SS, McKinney ES, Gorrie TM. Foundations of Maternal – Nevborn Nursing (Third Edition), W.B Saunders Company, Philadelphia, Pennsylvania 2002. 2. Taşkın L. Doğum ve Kadın Sağlığı Hemşireliği. (XVI. Baskı), Akademisyen Matbaacılık, Ankara 2018. 3. Şirin A, Kavlak O. Kadın sağlığı. BEDRAY Basın Yayıncılık, İstanbul 2008. 4. Gilbert ve Harmon. (Çev.Ed. Taşkın L). Yüksek Riskli Gebelik ve Doğum El Kitabı. İkinci Baskıdan Çeviri, Palme Yayıncılık, Ankara,2002. 5. Taşhan St, Yüksekol ÖD, Duman M. (ed.) Riskli Gebelikler ve Bakım.Göktuğ Basın Yayın, Ankara, 2019.
Yardımcı Kaynaklar 1. Guyton AC, Hall JE. Textbook of Medical Physiology (10 th ed). WB.Saunders Company, Philadelphia 2001. 2. Birol L. Hemşirelik Süreci. Etki Matbaacılık, İzmir 2004. 3. Ay F, Ertem Ü, Özcan N, Güneş B ve ark. Temel Hemşirelik-Kavramlar, İlkeler, Uygulamalar. Medikal Yayıncılık, İstanbul 2007.

Ders İle İlgili Dosyalar