Dersin Adı Dersin Seviyesi Dersin Kodu Dersin Tipi Dersin Dönemi Yerel Kredi AKTS Kredisi Ders Bilgileri
BİYOKİMYA PROBLEMLERİ Üçüncü Düzey BİK 601 Seçmeli 1 6.00 6.00 Yazdır
   
Dersin Tanımı
Ön Koşul Dersleri Yok
Eğitimin Dili Türkçe
Koordinatör PROF. DR. GÜLDEN BAŞKOL
Dersi Veren Öğretim Eleman(lar)ı ÖĞRETİM ÜYESİ DİDEM BARLAK KETİ
Yardımcı Öğretim Eleman(lar)ı Bölüm araştırma görevlileri
Dersin Veriliş Şekli Yüz yüze eğitim
Dersin Amacı Laboratuvar çalışmalarında biyokimyasal işlemler ve moleküler çalışmalarda gerekli olan hesaplamaların doğru ve güvenilir bir şekilde yapılabilmesini sağlamak
Dersin Tanımı Bu ders birim sistemleri ve dönüşümleri; konsantrasyon ve dilüsyon hesaplamaları; Doğrudan spektrofotometrik yöntem ile protein, nükleik asit konsantrasyonunu ve enzim aktivitesinin belirlenmesi; pH ve tamponlarla ilgili hesaplamalar; Analitik Kesinlik ve Doğruluk konularını açıklamak için düzenlendi

Dersin İçeriği
1 Birim sistemleri ve dönüşümleri
2 konsantrasyon ve dilüsyon hesaplamaları
3 Doğrudan spektrofotometrik yöntem ile protein konsantrasyonu belirleme
4 Doğrudan spektrofotometrik yöntem ile nükleik asit konsantrasyonu belirleme
5 Doğrudan spektrofotometrik yöntem ile enzim aktivitesi belirleme
6 Rölatif santrifüj kuvvetinin bulunmasında kullanılan eşitliğin hesaplanması
7 Alternatif rotorun rpm ve sedimentasyon süresinin hesaplanması
8 Standart eğrilerden yararlanılarak yapılan konsantrasyon hesaplamaları
9 pH ve tamponlarla ilgili hesaplamalar
10 Genel tanımlamalar
11 Henderson-Hasselbalch esitliginin hesaplanması
12 pH metre ve tamponların hazırlanması
13 Analitik Kesinlik ve Doğruluk
14
15
16
17
18
19
20

Dersin Öğrenme Çıktıları
1 Hesaplamalarla ilgili genel tanımlamaları yapabilmeli
2 Konsantrasyon ve dilüsyon hesaplamalarını yapabilmeli
3 Kendi alanında kullanılacak çözelti hesaplamalarını yapabilmeli ve hazırlayabilmeli
4 Doğrudan spektrofotometrik yöntem ile protein, nükleik asit konsantrasyonunu belirleyebilmeli
5 Doğrudan spektrofotometrik yöntem ile enzim aktivitesinin tayinini yapabilmeli
6 pH ve tamponlarla ilgili hesaplamaları yapabilmeli
7 Santrifüjü amacına uygun olarak kullanabilmeli
8
9
10

*Dersin Program Yeterliliklerine Katkı Seviyesi
1 Nitelikli bilim insanı olur
2 Biyokimya ve klinik biyokimyada temel kavram ve kuramları kullanabilecek bilgi birikimine sahip olur
3 Bilimsel bir çalışmayı planlayıp yürütebilme
4 Bilim, insan ve hayvan etiğine uygun davranışları benimseme
5 Spektrofotometrik çalışmaları yürütebilme
6 Elektroforez çalışmalarını yürütebilme
7 Atomik absorpsiyon çalışmalarını yürütebilme
8 Eğitim ve öğretim becerisine sahip olur
9 Sorgulayıcı, araştırıcı ve gözlemci niteliklere sahip olur
10 Araştırma sonuçlarını yayın haline getirmeyi öğrebilme
11 Karşılaşılan problemlere çözüm üretebilme
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan Öğretim Faaliyetleri, Öğretme Metodları ve AKTS İş Yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 3 42
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 14 3 42
Ödevler 4 10 40
Sunum / Seminer hazırlama 3 5 15
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 2 5 10
Ara sınavlar 1 3 3
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavı 1 3 3
Araştırma 0 0 0
Toplam iş yükü     155
AKTS     6.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 40
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   40
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen Veya Zorunlu Okuma Materyalleri
Ders kitabı -
Yardımcı Kaynaklar -

Ders İle İlgili Dosyalar