Dersin Adı Dersin Seviyesi Dersin Kodu Dersin Tipi Dersin Dönemi Yerel Kredi AKTS Kredisi Ders Bilgileri
HALK SAĞLIĞI HEMŞİRELİĞİ II Üçüncü Düzey NHEM 502 1 8.00 8.00 Yazdır
   
Dersin Tanımı
Ön Koşul Dersleri Yok
Eğitimin Dili TÜRKCE
Koordinatör
Dersi Veren Öğretim Eleman(lar)ı DOÇ. DR. HANDAN ZİNCİR
Yardımcı Öğretim Eleman(lar)ı Yok
Dersin Veriliş Şekli Bu derste seminer konuların hazırlığı ve sunumu öğrenciler tarafından yapılır.Konulara ilişkin yerli ve yabancı en az 5 ( ikisi yabancı ) kaynağın okunması ve derse hazır gelinmesi, derse aktif katılma, etkin sunum yapma, verilen ödevlerle ilgili yeterli literatür tarama ve zamanında teslim etmek gerekmektedir. İki hafta seminer hazırlığı için öğrencilere zaman verilir.
Dersin Amacı Bu ders, lisans mezunu ve halk sağlığı hemşireliği anabilim Dalında yüksek lisans çalışması yapan öğrenciye öğrenci ye halk sağlığı hemşireliği süreci yaklaşımı ve uygulama alanında hizmeti geliştirici çalışmalar yapma, eleştirel düşünme,atılganlık, problem çözme, danışmanlık ve eğitim yetenekleri kazandırır.
Dersin Tanımı Bu ders birey, aile ve toplumun sağlığının korunmasına yönelik stratejileri, aile ve toplum hemşireliği süreci yaklaşımı ile dünyada ve ülkemizdeki sağlık sorunları ve bunu etkileyen faktörleri, kişiye ve çevreye yönelik sağlık hizmetlerinin yönetimi konularını inceler

Dersin İçeriği
1 Dünyada ve Türkiye’ de Ana Sağlığı ve Aile Planlaması
2 Dünyada ve Türkiye’ de Ana Sağlığı ve Aile Planlaması
3 Dünyada ve Türkiye’ de Çocuk Sağlığı ve Bağışıklama
4 Dünyada ve Türkiye’ de Çocuk Sağlığı ve Bağışıklama
5 Türkiye’de Beslenme ve sorunları
6 Ülkemizde Görülen Önemli Kronik Hastalıklar ve evde bakım
7 Ülkemizde Görülen Önemli Bulaşıcı Hastalıklar
8 Yaşlı sağlığı
9 Erişkin sağlığı
10 Okul Sağılığı Hemşireliği
11 İşçi Sağlığı Hemşireliği
12 Toplum Ruh Sağlığı Hemşireliği
13 Evde Bakım
14 Ceza Ve Tutuk evi Hemşireliği
15
16
17
18
19
20

Dersin Öğrenme Çıktıları
1 Dünyada ve Türkiye’ de Ana Sağlığı durumunu açıklayabilme
2 Dünyada ve Türkiye’ de Çocuk Sağlığı durumunu açıklayabilme
3 Türkiye’de Beslenme ve sorunları açıklayabilme
4 Ülkemizde Görülen Önemli Bulaşıcı Hastalıklar açıklayabilme
5 Ülkemizde Görülen Önemli Kronik Hastalıklar ve evde bakımını açıklayabilme
6 Yaşlı sağlığı Hemşireliğini rol ve sorumluluklarını açıklayabilme
7 Okul Sağılığı Hemşireliğini rol ve sorumluluklarını açıklayabilme
8 İşçi Sağlığı Hemşireliğinin rol ve sorumluluklarını açıklayabilme
9 Toplum Ruh Sağlığı Hemşireliğini rollerini açıklayabilme
10 Ceza Ve Tutukevi Hemşireliğini rollerini açıklayabilme

*Dersin Program Yeterliliklerine Katkı Seviyesi
1 Türk Dili ve edebiyatı alanında araştırma ve çalışma için temel bilgi ve becerileri kazanır.
2 Türk Dili ve edebiyatı alanındaki kavram ve teorileri bilimsel yöntemlerle değerlendirir.
3 Türk Dili ve edebiyatının başlangıçtan günümüze kadarki tarihi gelişim ve değişimine vakıf olur.
4 Türk Dili ve edebiyatı konularında ileri düzey araştırma ve çalışmaları bağımsız olarak yürütebilir
5 Osmanlı Türkçesiyle yazılmış edebi metinleri okuma, yazma ve anlama bilgi ve becerisine sahip olur.
6 Türkçeyi doğru, güzel ve etkili bir şekilde kullanır.
7 Türk halk kültürü ve edebiyatının sözlü-yazılı ürünlerini ve kaynaklarını tanır
8 Dil ve edebiyat alanlarındaki duyarlılık ve zevkini geliştirir.
9 Bilimsel düşünmeyi öğrenir.
10 Mesleki terminolojiye hâkim olur.
11 Türk Dili ve edebiyatı alanıyla ilgili bilgi ve dökümanlara internet ve kütüphaneler aracılığıyla ulaşabilir.
12 Disipline ilişkin sorunları görme, eleştirel bakış açısıyla değerlendirme ve çözüm üretme yetisi kazanır.
13 Alanla ilgili karşılaşılan problemleri çözmeye dayalı öneriler geliştirebilir.
14 Türk Dili ve edebiyatının etkilendiği din, düşünce ve sanat hareketlerini ve bunların izlerini tespit eder.
15 Disiplinler arası bakış açısı ve değerlendirmeler yapabilir.
16 Akademik çevreyi tanır.
17 Yaşam boyu öğrenme gerekliliğinin farkına varır.
18 Sistematik düşünme yetenek ve kapasitesine sahip olur
19 Bilimsel ve mesleki etik ve sorumluluk sahibi olur.
20 Yaşadığı dünya, içinde bulunduğu toplum ve kendisi hakkında eleştirel bir anlayışa sahip olur.
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan Öğretim Faaliyetleri, Öğretme Metodları ve AKTS İş Yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 3 42
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 14 4 56
Ödevler 4 6 24
Sunum / Seminer hazırlama 6 5 30
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 1 15 15
Ara sınavlar 1 2 2
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 1 24 24
Yarıyıl sonu sınavı 1 2 2
Araştırma 1 4 4
Toplam iş yükü     199
AKTS     8.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 50
Kısa sınav 0 0
Ödev 4 50
Yarıyıl içi toplam   100
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen Veya Zorunlu Okuma Materyalleri
Ders kitabı
Yardımcı Kaynaklar

Ders İle İlgili Dosyalar