Dersin Adı Dersin Seviyesi Dersin Kodu Dersin Tipi Dersin Dönemi Yerel Kredi AKTS Kredisi Ders Bilgileri
İNSAN İLİŞKİLERİ VE İLETİŞİM İkinci Düzey GK 210 4 3.00 3.00 Yazdır
   
Dersin Tanımı
Ön Koşul Dersleri yok
Eğitimin Dili Türkçe
Koordinatör
Dersi Veren Öğretim Eleman(lar)ı ÖĞR. GÖR. DR. MUSTAFA KAYA
Yardımcı Öğretim Eleman(lar)ı YOK
Dersin Veriliş Şekli YÜZ YÜZE
Dersin Amacı Bu derste, insan ilişkilerinin tanımı, insan ilişkilerinde iletişimin önemi, iletişim süreci ve kişilerarası iletişim, sözlü ve sözsüz iletişim, ikna ve motivasyon, beden dili kullanımı ve etkili konuşma, iletişim engelleri, konuları ele alınacaktır.
Dersin Tanımı İnsan ilişkilerini tanımlama ve beden dili öğrenme.

Dersin İçeriği
1 İnsan İlişkilerinin Tanımı ve Özellikleri
2 İnsan ilişkileri Türleri
3 İnsan İlişkilerinin Amacı
4 İnsan ilişkilerinin tolum hayatındaki fonksiyonu ve önemi
5 İnsan ilişkilerini Düzenleyen Kurallar
6 İnsanlar arası sosyal ilişkiler İletişime Giriş (Temel Kavramlar)
7 Iletişimin amacı ve önemi Iletişimin Temel Özellikleri
8 Iletişim Araçları Temel İletişim Süreçleri
9 İletişim Süreci Öğeleri
10 İletişim Türleri ( Sözlü, Yazılı, Beden Dili ve Sözsüz İletişim)
11 Beden Dili; Beden Dilinin kullanımı, Beden Dili Tipleri, Beden Dili ve İnsan İlişkileri
12 İletişimde Dinleme Becerileri
13 Etkili Konuşma ve Anlatım Teknikleri
14 İletişim Engelleri
15 FİNAL SINAV
16
17
18
19
20

Dersin Öğrenme Çıktıları
1 İnsan ilişkilerinde iletişimi ifade eder.
2 iletişim süreci ve kişilerarası iletişimi sağlar.
3 sözlü ve sözsüz iletişim kurabilir.
4 ikna ve motivasyon, beden dili kullanımı ve etkili konuşma gerçekleştirir.
5 ikna kabiliyeti artar.
6 iletişim araçlarını kullanır.
7
8
9
10

*Dersin Program Yeterliliklerine Katkı Seviyesi
1 Alan ile ilişkili teorik yaklaşımlara dair temel bir bilginin edinilmesi
2 Alan ile ilgili uygulamalara (pratiğe) yönelik temel bir bilginin edinilmesi
3 Teori ve pratikte dünya çapında meydana gelen gelişmelerin takip edilebilmesi
4 Ekip çalışması becerisinin kazanılması
5 İnisiyatif alma, kreatif çözümler geliştirebime ve analitik düşünce yeteneğinin kazanılması
6 Alanda, araştırmalarını ve/veya pratiklerini yürüten kişiler veya gruplarla iletişimde bulunmak için gerekli becerilerin kazanılması
7 Bir yabancı dili kullanarak alanda, araştırmalarını ve/veya pratiklerini yürüten yabancı kişiler veya gruplarla iletişimde bulunmak için gerekli becerilerin kazanılması
8 Alandaki çeşitli yazılımları ve/veya teknik ekipmanları kullanabilme yeteneğinin kazanılması
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan Öğretim Faaliyetleri, Öğretme Metodları ve AKTS İş Yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 2 28
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 14 2 28
Ödevler 2 2 4
Sunum / Seminer hazırlama 0 0 0
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 1 2 2
Ara sınavlar 1 2 2
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 5 2 10
Yarıyıl sonu sınavı 1 2 2
Araştırma 3 2 6
Toplam iş yükü     82
AKTS     3.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 40
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   40
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen Veya Zorunlu Okuma Materyalleri
Ders kitabı Kaya, A. Kişilerarası ilişkiler ve etkili iletişim. 4. baskı
Yardımcı Kaynaklar

Ders İle İlgili Dosyalar