Dersin Adı Dersin Seviyesi Dersin Kodu Dersin Tipi Dersin Dönemi Yerel Kredi AKTS Kredisi Ders Bilgileri
ULAŞTIRMA MÜHENDİSLİĞİNDE PAKET PROGRAM UYGULAMALARI Üçüncü Düzey İNŞ 638 Seçmeli 1 7.50 7.50 Yazdır
   
Dersin Tanımı
Ön Koşul Dersleri
Eğitimin Dili
Koordinatör
Dersi Veren Öğretim Eleman(lar)ı PROF. DR. BEKİR AKTAŞ
Yardımcı Öğretim Eleman(lar)ı
Dersin Veriliş Şekli
Dersin Amacı Simülasyon modellerine ilişkin temel kavramları öğretmek Simülasyon modellerinin; ulaştırma altyapısını geliştirmede kullanabilme olanaklarını ve yöntemlerini öğretmek Simülasyon modellerinin; ulaşım planlama sürecinde kullanabilme olanaklarını ve yöntemlerini öğretmek
Dersin Tanımı

Dersin İçeriği
1 Simülasyonun genel tanımı, ulaştırmada kullanım alanları
2 Simülasyonun Genel Prensipleri
3 Simülasyon Modeli Geliştieme Metodları
4 Simülasyon verilerinin istatistik analizi, genel kabüller
5 Kapasite Analizi simülasyon modelleri(kavramlar ve tanımlar)
6 HCM 2010 ve Syncro Uygulamaları
7 Kavşak Sinyal Zamanlaması Simülasyon Modelleri
8 SIDRA ve Transit7 Uygulamaları
9 Sim Traffic ve SyncroUygulamaları
10 Kavşak Planlaması Simülasyon Modelleri
11 VISIM ile Mikrosimülasyon ve örnek uygulamalar
12 Ulaştırma Planlaması Simülasyon Modelleri, genel prensipler
13 TP+, VISSUM ile Ulaşım Planlaması ve Toplu TaşımaPlanlaması örnekleri
14 Simülasyon Programlarının Karşılaştırılması
15
16
17
18
19
20

Dersin Öğrenme Çıktıları
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10

*Dersin Program Yeterliliklerine Katkı Seviyesi
1 Matematik, fen ve Mühendislik bilgilerini uygulama becerisi
2 Deney tasarlama ve yapma ile deney sonuçlarını yorumlama becerisi
3 İstenen gereksinimleri karşılayacak biçimde bir sistemi, parçayı veya süreci tasarımlama
4 Disiplinler arası takımlarda çalışabilme becerisi
5 Mühendislik problemleri tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi
6 Mesleki ve etik sorumluluk bilinci
7 İngilizce ve Türkçe etkin iletişim kurma becerisi
8 Mühendislik çözümlerinin evrensel ve toplumsal boyutlarda etkinliklerini anlamak için gerekli genişlikte eğitim
9 Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci
10 Çağın sorunları hakkında bilgi
11 Mühendislik uygulamaları için gerekli teknikleri, yetenekleri ve modern araçları kullanma becerisi
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan Öğretim Faaliyetleri, Öğretme Metodları ve AKTS İş Yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 0 0 0
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 0 0 0
Ödevler 0 0 0
Sunum / Seminer hazırlama 0 0 0
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 0 0 0
Ara sınavlar 0 0 0
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavı 0 0 0
Araştırma 0 0 0
Toplam iş yükü     0
AKTS     0.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 0 0
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   0
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   0
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   0
Genel toplam   0

Önerilen Veya Zorunlu Okuma Materyalleri
Ders kitabı
Yardımcı Kaynaklar

Ders İle İlgili Dosyalar