Dersin Adı Dersin Seviyesi Dersin Kodu Dersin Tipi Dersin Dönemi Yerel Kredi AKTS Kredisi Ders Bilgileri
SINIF YÖNETİMİ Birinci Düzey DKA311 Zorunlu 5 4.00 4.00 Yazdır
   
Dersin Tanımı
Ön Koşul Dersleri -
Eğitimin Dili Türkçe
Koordinatör
Dersi Veren Öğretim Eleman(lar)ı YRD.DOÇ. DR. MUHAMMED ESAT ALTINTAŞ
Yardımcı Öğretim Eleman(lar)ı YRD.DOÇ. DR. MUHAMMED ESAT ALTINTAŞ
Dersin Veriliş Şekli Yüzyüze
Dersin Amacı Bu dersin amacı, öğretmen adaylarında kendi sınıf yönetimi anlayışını oluşturmak, uygun öğrenme ortamlarını hazırlamayı bilmelerinin sağlamak, istenmeyen davranışlarla başa geçme stratejileri oluşturmak, öğretmenlik mesleğine ilişkin olumlu tutum geliştirmelerini sağlamak.
Dersin Tanımı Temel kavramları, prensipler ve sınıf yönetiminin doğası ile ilgili bilgileri kavramak ve ilkeleri uygulayabilme yeteneğini geliştirmek.

Dersin İçeriği
1 Sınıf yönetimi ile ilgili temel kavramlar
2 Sınıf yönetiminin alanı ve boyutları
3 Sınıf yönetimi modelleri
4 Sınıf yönetimini yakın ve uzak çevresi
5 Sınıfın fiziksel ortamının düzenlenmesi
6 Öğretim etkinliklerinin planlanması ve uygulanması
7 Sınıf kuralları ve işlemleri
8 Öğrencilerin derse hazırlanması ve güdülenmesi
9 Sınıf iletişimi
10 Zaman yönetimi
11 Farklı özelliklerdeki sınıfların yönetilmesi
12 Olumlu sınıf iklimini oluşturulması
13 İstenmeyen davranışların önlenmesi
14 İstenmeyen davranışların önlenmesi
15
16
17
18
19
20

Dersin Öğrenme Çıktıları
1 Sınıf yönetimi alanını, boyutlarını ve modellerini açıklar.
2 Sınıfın fiziki ve davranış düzenini oluşturmayı ve sürdürmeyi bilir.
3 Uygun sınıf içi iletişim ve etkileşim düzeni oluşturmayı ve sürdürmeyi bilir.
4 Öğretim etkinliklerini uygun biçimde planlamayı ve uygulamayı bilir.
5 Olumlu davranışların devamlılığının sağlanması için uygun koşulları oluşturur.
6 İstenmeyen davranışların çıkış nedenlerini kestirir ve önlemler alır.
7 İstenmeyen davranışları belirlemeyi ve değiştirmeyi bilir.
8 Öğretmenlik mesleğine karşı olumlu tutum geliştirir.
9
10

*Dersin Program Yeterliliklerine Katkı Seviyesi
1 Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi eğitimine ilişkin kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahip olur.
2 Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi alanında bilimsel araştırma yapabilir.
3 Bu alanın öğretimine yönelik strateji, yöntem ve tekniklerini etkili biçimde kullanır.
4 Öğretim süreci içinde ve dışında etkili iletişim becerilerine sahip olur.
5 Din ve değerlerle ilgili temel kavramları tanır.
6 Kuran ve Hz. Muhammed in söz ve öğretileri ile ilgili temel bilgilere sahip olur.
7 Dinler ve dini akımlar hakkında bilgi sahibi olur.
8 Günümüz inanç problemleri ve güncel dini konular hakkında bilgi sahibi olur.
9 Eğitim ve öğretim vereceği yaş grubuna ait gelişimsel ve ruhsal bilgi donanımına sahip olur.
10 Öğrencilerin öğretim sürecindeki gelişimlerini izlemeye yönelik ölçme ve değerlendirme uygulamaları yapabilir.
11 Bilgi ve iletişim teknolojilerini teknik ve pedagojik olarak kullanabilme becerisine sahip olur.
12 Türk eğitim tarihi ve sisteminin yapısı, tarihsel gelişimi hakkında yeterli bilgiye sahip olur.
13 Türk islam sanatları, edebiyatı ve musikisi hakkında bilgi ve beceri sahibi olur.
14 Topluma hizmet bilinci ile görev misyonunu yerine getirme becerisine sahip olur.
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan Öğretim Faaliyetleri, Öğretme Metodları ve AKTS İş Yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 2 28
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 12 1 12
Ödevler 1 1 1
Sunum / Seminer hazırlama 0 0 0
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 1 15 15
Ara sınavlar 1 1 1
Proje (Yarıyıl ödevi) 1 21 21
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 1 20 20
Yarıyıl sonu sınavı 1 2 2
Araştırma 0 0 0
Toplam iş yükü     100
AKTS     4.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 25
Kısa sınav 0 0
Ödev 1 25
Yarıyıl içi toplam   50
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   50
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   50
Genel toplam   100

Önerilen Veya Zorunlu Okuma Materyalleri
Ders kitabı Münire Erden, Sınıf Yönetimi, Arkadaş Yayınevi, 2014.
Yardımcı Kaynaklar

Ders İle İlgili Dosyalar