Dersin Adı Dersin Seviyesi Dersin Kodu Dersin Tipi Dersin Dönemi Yerel Kredi AKTS Kredisi Ders Bilgileri
MESLEK ÇALGISI VII (UD) Birinci Düzey MÜZ405.2 7 4.00 4.00 Yazdır
   
Dersin Tanımı
Ön Koşul Dersleri Bireysel Çalgı VI Ud dersini başarıyla tamamlamış olmak.
Eğitimin Dili Türkçe
Koordinatör
Dersi Veren Öğretim Eleman(lar)ı Prof. Dr. N. Oya Levendoğlu Öner
Yardımcı Öğretim Eleman(lar)ı A. Tolga Özdemir
Dersin Veriliş Şekli Uygulamalı ve bire bir olarak yürütülür.
Dersin Amacı Ud sazını geleneksel Türk müziği icrasında etkili şekilde kullanabilmek.
Dersin Tanımı Bu ders çalgı eğitimi ve öğretimini, Türk ve dünya bestecilerinin eserlerinden örnekleri teknik alıştırma ve etütleri, ud literatürünü aşamalı olarak öğrenme ve öğretme tekniklerini kapsar.

Dersin İçeriği
1 Şehnaz Sazsemaisi, Yıldızlı Yaz Akşamları (Cinuçen Tanrıkorur ).
2 Hüseyni Sazsemaisi, Köyde Sabah, (Cinuçen Tanrıkorur icrasından).
3 Hüseyni Sazsemaisi, Köyde Sabah, (Cinuçen Tanrıkorur icrasından).
4 Hüseyni Sazsemaisi (Lavtacı Andon, Yorgo Bacanos icrasından)
5 Uşşak Sazsemaisi (Ş.M.Targan, kendi icrasından)
6 Taksim Çalışması
7 Kürdilihicazkar Sazsemaisi (Tatyos Efendi, Yorgo Bacanos icrasından)
8 SINAV
9 Rast Taksim (Yorgo Bacanos)
10 Rast Taksim (Yorgo Bacanos)
11 Çocuk Havası (Ş.M. Targan)
12 Çocuk Havası (Ş.M. Targan)
13 Kürdilihicazkar Sazsemaisi (Tatyos Efendi, Yorgo Bacanos icrasından)
14 Kürdilihicazkar Sazsemaisi (Tatyos Efendi, Yorgo Bacanos icrasından)
15
16
17
18
19
20

Dersin Öğrenme Çıktıları
1 Tanrıkorur ekolünde icra yapabilme.
2 Targan ekolünde icra yapabilme.
3 Bacanos ekolünde icra yapabilme.
4
5
6
7
8
9
10

*Dersin Program Yeterliliklerine Katkı Seviyesi
1 Matematik, fen bilimleri ve kendi dalları ile ilgili mühendislik konularında yeterli bilgi birikimi; bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri mühendislik problemlerini modelleme ve çözme için uygulayabilme becerisi.
2 Karmaşık mühendislik problemlerini saptama, tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi; bu amaçla uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçme ve uygulama becerisi.
3 Karmaşık bir sistemi, süreci, cihazı veya ürünü gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında, belirli gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlama becerisi; bu amaçla modern tasarım yöntemlerini uygulama becerisi.
4 Mühendislik uygulamaları için gerekli olan modern teknik ve araçları geliştirme, seçme ve kullanma becerisi; bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanma becerisi.
5 Mühendislik problemlerinin incelenmesi için deney tasarlama, deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi.
6 Disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışabilme becerisi; bireysel çalışma becerisi.
7 Türkçe sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisi; en az bir yabancı dil bilgisi.
8 Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci; bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisi.
9 Mesleki ve etik sorumluluk bilinci.
10 Proje yönetimi ile risk yönetimi ve değişiklik yönetimi gibi iş hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi; girişimcilik, yenilikçilik ve sürdürebilir kalkınma hakkında farkındalık.
11 Mühendislik uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlarda sağlık, çevre ve güvenlik üzerindeki etkileri ile çağın sorunları hakkında bilgi; mühendislik çözümlerinin hukuksal sonuçları konusunda farkındalık.
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan Öğretim Faaliyetleri, Öğretme Metodları ve AKTS İş Yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 2 28
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 14 4 56
Ödevler 0 0 0
Sunum / Seminer hazırlama 0 0 0
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 1 2 2
Ara sınavlar 1 1 1
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 1 2 2
Yarıyıl sonu sınavı 1 1 1
Araştırma 0 0 0
Toplam iş yükü     90
AKTS     4.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 40
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   40
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen Veya Zorunlu Okuma Materyalleri
Ders kitabı Ud Metodu, Cinuçen Tanrıkorur; Ud Metodu, Mutlu Torun; Ud Metodu, Gülçin Yahya; Ud Alıştırmaları, Gülçin Yahya.
Yardımcı Kaynaklar

Ders İle İlgili Dosyalar