Dersin Adı Dersin Seviyesi Dersin Kodu Dersin Tipi Dersin Dönemi Yerel Kredi AKTS Kredisi Ders Bilgileri
ÖĞRENMEYİ ÖĞRENME III Birinci Düzey HEM 200 3 1.00 1.00 Yazdır
   
Dersin Tanımı
Ön Koşul Dersleri
Eğitimin Dili Türkçe
Koordinatör ARAŞTIRMA GÖREVLİSİ İLKER YILMAZ
Dersi Veren Öğretim Eleman(lar)ı DOÇ. DR. SEVDA KORKUT
Yardımcı Öğretim Eleman(lar)ı
Dersin Veriliş Şekli Öğrenci raporları, gezi, okuma ve gözlem yapma.
Dersin Amacı Bu ders ile öğrencinin, kendi kendine öğrenme becerilerini geliştirmesi; sosyal ve entelektüel gelişimini sağlaması; yaptığı etkinliklerle eleştirel düşünme, problem çözme, karar verme ve iletişim gibi becerilerini geliştirmesi amaçlanmaktadır.
Dersin Tanımı Öğrenmeyi öğrenerek öğrencinin bütüncül bir yaklaşımla kendisini geliştirmesi için yapılan etkinlikleri içerir

Dersin İçeriği
1 Derse giriş ve programın açıklanması
2 En az bir akademik etkinliğe katılır ve kanıt sunar.
3 En az bir sosyokültürel etkinliğe katılır ve kanıt sunar.
4 En az bir sportif etkinliğe katılır ve kanıt sunar.
5 Üye olduğu kulübün en az bir faaliyetine katılır ve kanıt sunar.
6 İkinci sınıf yıl sonu öğrenim hedefleri doğrultusunda hazırlanmış kitap listesinde yer alan bir kitabı okur ve kitaba ilişkin özet sunar.
7 İkinci sınıf yıl sonu öğrenim hedefleri doğrultusunda hazırlanmış film listesinde yer alan bir film/belgesel izler ve rapor sunar.
8 Sağlıklı yaşama yönelik (el hijyeni, diş fırçalama, beslenme, aile planlaması vb.) İngilizce bir eğitim hazırlayarak 3-5 dakikalık video çeker. *
9 Birey, toplum ve çevre sağlığını korumaya yönelik aktiviteleri (ağaç dikme, çevre temizliği, hareketli yaşam biçimi kazandırma vb.) planlar ve uygular.
10 Bir haftalık karbon ayak izini çıkarır ve raporlar. *
11 Yaşam bulguları ya da enjeksiyon uygulamalarına yönelik uygulama basamaklarına uygun olarak gerçekleştirilen bir video çeker.
12 İlk çıktığı klinik uygulamasına ilişkin duygu, düşünce ve deneyimlerini içeren en az bir sayfalık kompozisyon yazar. *
13 Sağlık personeli ya da hemşire meslektaşı ile herhangi bir konuda söyleşi/röportaj yaparak kanıt sunar. *
14 Kariyer Kapısı ya da Uzaktan Eğitim Kapısında yer alan eğitimlerden en az birine katılır ve kanıt sunar.
15 Akran yönderliğine katılır ve kanıtını sunar.*
16
17
18
19
20

Dersin Öğrenme Çıktıları
1 Öğrenci kendi öğrenme becerilerini tanır.
2 Kendi kendine öğrenme becerilerini geliştirir.
3 Bilimsel, kültürel, sosyal ve sportif faaliyetlere katılır.
4 Akademik ve entelektüel gelişimini sağlayacak etkinliklere katılır.
5 Bir sosyal sorumluluk projesi veya etkinliğinde yer alır.
6 Çevreci faaliyetlere katılarak duyuşsal gelişimini destekler.
7 Gerçekleştirdiği etkinliklerin yaşamındaki etkisiyle eleştirel düşünme, problem çözme ve karar verme becerileri kazanır.
8 İletişim becerilerini geliştirir.
9 En az bir yabancı dil kullanma becerisini geliştirir.
10 Bir hemşirelik uygulamasını video çekerek basamaklarına uygun olarak yapıp gösterir.

*Dersin Program Yeterliliklerine Katkı Seviyesi
1 Toprak Bilimi ve Bitki Besleme konularında temel kuramsal bilgileri öğrenebilme
2 Temel Bilim ve Mühendislik bilgilerini kullanma becerisi kazanma
3 Toprak Bilimi ve Bitki Besleme konularında temel kuramsal bilgileri uygulayabilme becerisi kazanma
4 Toprak Bilimi ve Bitki Besleme temelinde toprak, bitki, gübre, su ve çevresel atıkların analiz tekniklerini öğrenebilmek ve bu teknikleri toprak verimliliği ile ilgili sorunların çözümüne yönelik olarak kullanabilme becerisi kazanma
5 Doğal kaynakların izlenmesi ve planlanmasında Uzaktan Algılama ve Coğrafi Bilgi Sistemleri tekniklerini anlama ve kullanma becerisi kazanma
6 Arazi yönetimi ve kullanım planlaması konusunda temel kavramları ve kuramları anlama ve kullanma becerisi kazanma
7 Ülkemizde ve Dünyada Toprak Bilimi ve Bitki Besleme alanındaki sorunları görebilme, analiz etme, çözüm üretme ve çözüm önerilerini yazılı ve sözlü olarak topluma aktarma becerisi kazanma
8 Toprak Bilimi ve Bitki Besleme alanındaki ulusal ve uluslararası yenilikleri takip etmek ve kendisini sürekli yenileme ve geliştirme becerisi kazanma
9 Mesleki uygulamalar sırasında elde ettiği bulguları ülke çıkarları ile tarım ve çevre korumayı gözeterek uygulayabilme becerisi kazanma
10 Toprak Bilimi ve Bitki Besleme alanındaki sorunlara çözüm üretebilmeye yönelik araştırma - geliştirme projelerinde yer alabilecek bilgi ve beceriye sahip olma
11 Toprak, su ve diğer doğal kaynakların tanınması, planlanması, korunması ve sürdürülebilir kullanımı ile iş sağlığı ve güvenliği konularında bilgi sahibi olma
12 Ziraat Mühendisliği Mesleğinin etik değerlerine ve gerekli bilimsel formasyona sahip bireyler olarak takım çalışması içerisinde yer alabilmek ve gerektiğinde sorumluluk üstlenebilme
13 Yazılı ve sözlü iletişimde Türk dilini etkin kullanabilmek; alanıyla ilgili uluslararası literatürü izleyebilme ve iletişim kurabilme açısından yabancı dil ve bilgisayar bilgisine sahip olma
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan Öğretim Faaliyetleri, Öğretme Metodları ve AKTS İş Yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 1 1 1
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 14 1 14
Ödevler 1 8 8
Sunum / Seminer hazırlama 0 0 0
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 0 0 0
Ara sınavlar 0 0 0
Proje (Yarıyıl ödevi) 1 2 2
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavı 0 0 0
Araştırma 0 0 0
Toplam iş yükü     25
AKTS     1.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 0 0
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   0
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   100
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   0
Genel toplam   100

Önerilen Veya Zorunlu Okuma Materyalleri
Ders kitabı
Yardımcı Kaynaklar -İkinci sınıf yılsonu öğrenim hedefleri doğrultusunda hazırlanmış kitap listesinde yer alan bir kitaplar -İkinci sınıf yılsonu öğrenim hedefleri doğrultusunda hazırlanmış film listeleri -Sağlığı koruma ve geliştirmeye yönelik makaleler-Temel hemşirelik becerilerini geliştirmeye yönelik öğrenim rehberi, makaleler-İletişim becerilerini geliştirmeye ilişkin kitap, makale

Ders İle İlgili Dosyalar