Dersin Adı Dersin Seviyesi Dersin Kodu Dersin Tipi Dersin Dönemi Yerel Kredi AKTS Kredisi Ders Bilgileri
YAPISAL SORGULAMA Birinci Düzey ENM 392 Seçmeli 5 3.00 3.00 Yazdır
   
Dersin Tanımı
Ön Koşul Dersleri
Eğitimin Dili Türkçe
Koordinatör
Dersi Veren Öğretim Eleman(lar)ı ÖĞRETİM GÖREVLİSİ SEYİT HASOĞLU
Yardımcı Öğretim Eleman(lar)ı -
Dersin Veriliş Şekli Yüz Yüze, Sunum Tekliği ile birlikte Soru Cevap
Dersin Amacı Veri Tabanı sistemlerinin gerçekleştirim tekniklerinin öğrenilmesi
Dersin Tanımı Veri tabanı sistemi, farklı gorevleri olan modüllerden oluşan performans ve maaliyet ve karmaşıklık gibi ölçeklerle ile değerlendirilen karmaşık bir sistemdir. Bu sistemin gerçeklenmesi ve modüllerde kullanılan teknik ve yaklaşımların incelenmesi önemlidir. Bu tekniklerin güncel gelişmelerinin takip edilmesi de araştırma ve yeni tekniklerin keşfine zemin hazırlayacaktır.

Dersin İçeriği
1 İskelet bir VTYS: SimpleDB, Sistemin Amacı ve modüllere genel bir bakış
2 Disk ve Dosya Yönetimi Disk ünitesi ve performans analizi VTYS ve işletim sisteminin bağıntısı
3 Hafıza ve Log yönetimi: Log ve veri tamponlarının yönetimi
4 Hafıza ve Log yönetimi: SimpleDB’de tampon yönetimi
5 Hareket Yönetimine Giriş/Genel Kavramlar
6 Hareket Yönetimi: Hareketin tanımlanması Kurtarma yönetimi
7 Hareket Yönetimi: Eşzamanlılık yönetimi
8 Hareket Yönetimi: SimpleDB’de hareket yönetimi
9 Kayıt organizasyonu: Kayıt organizasyon yöntemleri SimpleDB’de kayıt yönetimi
10 Üstveri yönetimi (Katalog yönetimi): Tablo, görüntü ve indeks yapılarına ait üstveri ve istatistiksel verinin saklanması SimpleDB’de Katalog
11 Sorgu İşleme’ye Giriş
12 Sorgu İşleme: Sorgu cebirsel gösterim ve eşdeğerlik Boru Hattı Sorgu İşleme Tekniği
13 Sorgu İşleme: Sorgu işlemede Maliyet Kestirimi
14 Sorgu En iyileme: Maliyet kestirimine dayalı en iyileme Kapsamlı listeye dayalı en iyileme yöntemleri
15
16
17
18
19
20

Dersin Öğrenme Çıktıları
1 Öğrenci veritabanı sistem modülleri ve görevleri ve çalışma prensipleri hakkında detaylı bilgiye sahip olacaktır.
2 Öğrenci, tampon yönetimi ve sorgu eniyileme gibi bir çok modülden oluşan harekete dayalı bir veritabanı yönetim sisteminin gerçekleştirilmesini anlayabilir.
3 Öğrenci karmaşık veri yapılari ve aralarındaki farki anlayabilir.
4 Öğrenciler yeni veri yapilari tasarımı için fikir yürütebilir.
5 Öğrenci veritabanı sisteminde bazı değişiklikler yapabilir ve etkilerini analiz edebilir.
6 -
7
8
9
10

*Dersin Program Yeterliliklerine Katkı Seviyesi
1 Matematik, fen bilimleri ve ilgili mühendislik disiplinine özgü konularda yeterli bilgi birikimi; bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri, karmaşık mühendislik problemlerinde kullanabilme becerisi.
2 Karmaşık mühendislik problemlerini saptama, tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi; bu amaçla uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçme ve uygulama becerisi.
3 Karmaşık bir sistemi, süreci, cihazı veya ürünü gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında, belirli gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlama becerisi; bu amaçla modern tasarım yöntemlerini uygulama becerisi.
4 Mühendislik uygulamalarında karşılaşılan karmaşık problemlerin analizi ve çözümü için gerekli olan modern teknik ve araçları geliştirme, seçme ve kullanma becerisi; bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanma becerisi.
5 Karmaşık mühendislik problemlerinin veya disipline özgü araştırma konularının incelenmesi için deney tasarlama, deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi.
6 Disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışabilme becerisi; bireysel çalışma becerisi.
7 Türkçe sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisi; en az bir yabancı dil bilgisi; etkin rapor yazma ve yazılı raporları anlama, tasarım ve üretim raporları hazırlayabilme, etkin sunum yapabilme, açık ve anlaşılır talimat verme ve alma becerisi.
8 Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci; bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisi.
9 Etik ilkelerine uygun davranma, mesleki ve etik sorumluluk bilinci; mühendislik uygulamalarında kullanılan standartlar hakkında bilgi.
10 Proje yönetimi, risk yönetimi ve değişiklik yönetimi gibi, iş hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi; girişimcilik, yenilikçilik hakkında farkındalık; sürdürülebilir kalkınma hakkında bilgi.
11 Mühendislik uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlarda sağlık, çevre ve güvenlik üzerindeki etkileri ve çağın mühendislik alanına yansıyan sorunları hakkında bilgi; mühendislik çözümlerinin hukuksal sonuçları konusunda farkındalık.
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan Öğretim Faaliyetleri, Öğretme Metodları ve AKTS İş Yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 3 42
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 14 1 14
Ödevler 5 1 5
Sunum / Seminer hazırlama 1 3 3
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 1 0 0
Ara sınavlar 1 1 1
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavı 1 2 2
Araştırma 1 2 2
Toplam iş yükü     69
AKTS     3.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 100
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   100
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen Veya Zorunlu Okuma Materyalleri
Ders kitabı -
Yardımcı Kaynaklar -

Ders İle İlgili Dosyalar