Dersin Adı Dersin Seviyesi Dersin Kodu Dersin Tipi Dersin Dönemi Yerel Kredi AKTS Kredisi Ders Bilgileri
ANIT RESİM Birinci Düzey RES515.5 1 4.00 4.00 Yazdır
   
Dersin Tanımı
Ön Koşul Dersleri Yok
Eğitimin Dili Türkçe
Koordinatör
Dersi Veren Öğretim Eleman(lar)ı Doç Rahim Mehmedov
Yardımcı Öğretim Eleman(lar)ı yok
Dersin Veriliş Şekli Sanat tarihi boyunca farklı dönemlerde ANıt resmin yeri ve önemini araştırma ve sunma; çağdaş sanat bağlamında anıt resim projesini oluşturma
Dersin Amacı 1. Anıt resmin farklı dönemlerdeki yerini araştırabilme 2. Çağdaş sanat bağlamında anıt duvar resmi projesini oluşturabilme ve sunabilme yetisini kazanma
Dersin Tanımı Tarih boyunca anıt resim sanatın yeri ve önemini tanıtırken, çağdaş sanatın içindeki yerini araştırıp, bu bağlamda bir anıt resim projesini gelişteribilmek çağdaş sanat piyasası açısından son derece önemlidir.

Dersin İçeriği
1 Anıt resim sanatına giriş
2 İlkel sanat
3 Antik sanat
4 Antik sanatta Anıt resim sanatın yeri
5 Antik sanatta Anıt Duvar resmi
6 Orta çağda Anıt resim
7 Orta çağda Anıt resim
8 Ara sınavı
9 Rönesans'ta Anıt duvar resmi
10 Rönesans'ta Anıt duvar resmi
11 ORta ve Batı Avrupa sanatında Anıt duvar resmi
12 ORta ve Batı Avrupa sanatında Anıt duvar resmi
13 Çağdaş sanatta Anıt resim
14 Proje hazırlığı
15 Final
16
17
18
19
20

Dersin Öğrenme Çıktıları
1 Anıt resmin sanat tarihindeki yerini bilme ve araştırabilme
2 Anıt resmin Çağdaş sanat içindeki yerini araştırabilme
3 Anıt resimle ilgili araştırma yapabilme, proje oluşturabilme ve sunabilme
4 *
5 *
6 *
7 *
8 *
9
10

*Dersin Program Yeterliliklerine Katkı Seviyesi
1 Ermenice dilbilgisi, Ermeni Kültürü, Ermeni Tarihi ve Ermeni Edebiyatı alanında bilgi sahibi olur.
2 Ermenice yazma, okuma ve konuşma becerisi kazanır.
3 Alanında edindiği bilgileri; eğitim-öğretim ve araştırma alanlarında kullanır ve uygular.
4 Bireysel olarak özellikle Ermenice– Türkçe, Türkçe –Ermenice çeviri alanında bağımsız çalışır veya ekip üyesi olarak sorumluluk alır.
5 Sorumluluğu altında çalışanların ilgili alandaki gelişimine yönelik etkinlikleri planlar.
6 Alanındaki bilgi ve becerileri kullanarak, kişisel ve kurumsal gelişimi planlar.
7 Alanında edindiği bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir.
8 Sorumluluğu altında çalışanların öğrenme gereksinimlerini belirler ve öğrenme süreçlerini yönetir.
9 Yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirir.
10 Alanı ile ilgili sorunlara yönelik olarak çözüm önerilerini verilerle destekler ve bu verileri ilgili alanda bulunan uzman olan ve olmayan kişi ve kurumlarla çeşitli iletişim araçlarıyla paylaşır.
11 Özellikle Ermeni Kültürü alanındaki çeşitli sosyal, kültürel ve sanatsal etkinliklere katılır.
12 Ermenice´yi kullanarak alanındaki bilgileri izler ve ilgili alandaki uzman ve uzman olmayan kişi ve kuruluşlarla iletişim halinde olur.
13 Alanının gerektirdiği bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve bilgi teknolojilerini ileri düzeyde kullanır.
14 Ermeni dili, edebiyatı ve kültürü alanındaki bilgileri kullanarak kendi ulusuna objektif bakmayı öğrenerek evrensel bilinç kazanır. Aynı zamanda her türlü kültüre saygı duyar, sosyal adalet bilinci kazanır, tarihi ve kültürel mirasa sahip çıkar.
15 Ermeni dili, edebiyatı, kültürü ve tarihi alanında araştırma ve inceleme yapar.
16 Edebi konulara ilişkin bireysel yeteneklerini geliştirir.
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan Öğretim Faaliyetleri, Öğretme Metodları ve AKTS İş Yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 7 16 112
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 1 1 1
Ödevler 0 0 0
Sunum / Seminer hazırlama 0 0 0
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 1 1 1
Ara sınavlar 1 1 1
Proje (Yarıyıl ödevi) 1 1 1
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 1 1 1
Yarıyıl sonu sınavı 1 1 1
Araştırma 1 1 1
Toplam iş yükü     119
AKTS     5.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 30
Kısa sınav 0 0
Ödev 1 10
Yarıyıl içi toplam   40
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen Veya Zorunlu Okuma Materyalleri
Ders kitabı ALPATOV, N.V., dANTE VE GİOTTO DÖNEMİ RÖNESANS SANATI, 1939
Yardımcı Kaynaklar ALPATOV, N.V., dANTE VE GİOTTO DÖNEMİ RÖNESANS SANATI, 1939 çeşitli internet kaynakları

Ders İle İlgili Dosyalar