Dersin Adı Dersin Seviyesi Dersin Kodu Dersin Tipi Dersin Dönemi Yerel Kredi AKTS Kredisi Ders Bilgileri
ANIT RESİM İkinci Düzey RES515.5 1 4.00 4.00 Yazdır
   
Dersin Tanımı
Ön Koşul Dersleri Yok
Eğitimin Dili Türkçe
Koordinatör
Dersi Veren Öğretim Eleman(lar)ı Doç Rahim Mehmedov
Yardımcı Öğretim Eleman(lar)ı yok
Dersin Veriliş Şekli Sanat tarihi boyunca farklı dönemlerde ANıt resmin yeri ve önemini araştırma ve sunma; çağdaş sanat bağlamında anıt resim projesini oluşturma
Dersin Amacı 1. Anıt resmin farklı dönemlerdeki yerini araştırabilme 2. Çağdaş sanat bağlamında anıt duvar resmi projesini oluşturabilme ve sunabilme yetisini kazanma
Dersin Tanımı Tarih boyunca anıt resim sanatın yeri ve önemini tanıtırken, çağdaş sanatın içindeki yerini araştırıp, bu bağlamda bir anıt resim projesini gelişteribilmek çağdaş sanat piyasası açısından son derece önemlidir.

Dersin İçeriği
1 Anıt resim sanatına giriş
2 İlkel sanat
3 Antik sanat
4 Antik sanatta Anıt resim sanatın yeri
5 Antik sanatta Anıt Duvar resmi
6 Orta çağda Anıt resim
7 Orta çağda Anıt resim
8 Ara sınavı
9 Rönesans'ta Anıt duvar resmi
10 Rönesans'ta Anıt duvar resmi
11 ORta ve Batı Avrupa sanatında Anıt duvar resmi
12 ORta ve Batı Avrupa sanatında Anıt duvar resmi
13 Çağdaş sanatta Anıt resim
14 Proje hazırlığı
15 Final
16
17
18
19
20

Dersin Öğrenme Çıktıları
1 Anıt resmin sanat tarihindeki yerini bilme ve araştırabilme
2 Anıt resmin Çağdaş sanat içindeki yerini araştırabilme
3 Anıt resimle ilgili araştırma yapabilme, proje oluşturabilme ve sunabilme
4 *
5 *
6 *
7 *
8 *
9
10

*Dersin Program Yeterliliklerine Katkı Seviyesi
1 Kuran ayetlerinin manalarını anlayıp kavrar, yorum yapma kabiliyetini geliştirir.
2 Kuran meallerini ve tefsirlerini yakından tanır, aralarında mukayese yapabilir.
3 İlahiyat alanındaki ortaya çıkacak yeni problemleri Kur’an, Sünnet ve bunlara bağlı diğer delillerden yararlanarak bilimsel anlamda ifade etme ve topluma objektif veriler üretmek.
4 Temel İslam ilimleriyle ilgili konuları tasavvufi açıdan yorumlar.
5 Kuran ve yorumuyla ilgilenenelerle uluslararası düzeyde görüş alışverişinde bulunabilme becerisi kazanır.
6 Hadis ve sünnet kavramlarının anlam alanlarını bilir. Kur’an’ın anlaşılmasında sünnetin önemini bilir. Kur’an-sünnet ilişkisini bilir.
7 Tarihi süreçte ve günümüzde hadis ve sünnet konularıyla ilgili tartışılmış ve tartışılmakta olan konuları bilir. Üzerlerinde tartışmalar süren konuları değerlendirir. Problemlerle ilgili çözüm önerileri sunar.
8 Hadis ilminde kavramsal olarak tenkidin nasıl gerçekleştiğini bilir. İslam kültür tarihindeki tenkid zihniyetini örneklerle inceleme ve tartışma imkanı bularak bu konuda perspektif kazanır. Batıda uygulanan tenkid yöntemlerini öğrenir ve yöntemler arasında karşılaştırma yapar.
9 İslâm Mezhepleri Tarihi’ni konuları ve amaçları bakımından, ayrıca diğer din bilimleriyle ilişkisi açısından tanır.
10 Klasik hadis ve tarih kaynaklarını, zihniyet yapılarını objekitif bir bakış açısıyla değerlendirir.
11 İslam düşüncesinin oluşum ve gelişim sürecini anlar, değerlendirir ve yorumlar.
12 İslam Mezhepleri Tarihinin temel kaynakları, metodolojisi ile erken dönemlerden itibaren ortaya çıkmış olan ana dini akımları/mezhepleri tanır.
13 İslam inanç esaslarını tarihsel süreç ışığında kavrar ve analiz eder.
14 Mezhepler arası teolojik farklılıkların siyasal ve sosyal arka planını anlar ve değerlendirir.
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan Öğretim Faaliyetleri, Öğretme Metodları ve AKTS İş Yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 7 16 112
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 1 1 1
Ödevler 0 0 0
Sunum / Seminer hazırlama 0 0 0
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 1 1 1
Ara sınavlar 1 1 1
Proje (Yarıyıl ödevi) 1 1 1
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 1 1 1
Yarıyıl sonu sınavı 1 1 1
Araştırma 1 1 1
Toplam iş yükü     119
AKTS     5.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 30
Kısa sınav 0 0
Ödev 1 10
Yarıyıl içi toplam   40
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen Veya Zorunlu Okuma Materyalleri
Ders kitabı ALPATOV, N.V., dANTE VE GİOTTO DÖNEMİ RÖNESANS SANATI, 1939
Yardımcı Kaynaklar ALPATOV, N.V., dANTE VE GİOTTO DÖNEMİ RÖNESANS SANATI, 1939 çeşitli internet kaynakları

Ders İle İlgili Dosyalar