Dersin Adı Dersin Seviyesi Dersin Kodu Dersin Tipi Dersin Dönemi Yerel Kredi AKTS Kredisi Ders Bilgileri
ANIT RESİM İkinci Düzey RES515.5 Seçmeli 1 4.00 4.00 Yazdır
   
Dersin Tanımı
Ön Koşul Dersleri Yok
Eğitimin Dili Türkçe
Koordinatör
Dersi Veren Öğretim Eleman(lar)ı Doç Rahim Mehmedov
Yardımcı Öğretim Eleman(lar)ı yok
Dersin Veriliş Şekli Sanat tarihi boyunca farklı dönemlerde ANıt resmin yeri ve önemini araştırma ve sunma; çağdaş sanat bağlamında anıt resim projesini oluşturma
Dersin Amacı 1. Anıt resmin farklı dönemlerdeki yerini araştırabilme 2. Çağdaş sanat bağlamında anıt duvar resmi projesini oluşturabilme ve sunabilme yetisini kazanma
Dersin Tanımı Tarih boyunca anıt resim sanatın yeri ve önemini tanıtırken, çağdaş sanatın içindeki yerini araştırıp, bu bağlamda bir anıt resim projesini gelişteribilmek çağdaş sanat piyasası açısından son derece önemlidir.

Dersin İçeriği
1 Anıt resim sanatına giriş
2 İlkel sanat
3 Antik sanat
4 Antik sanatta Anıt resim sanatın yeri
5 Antik sanatta Anıt Duvar resmi
6 Orta çağda Anıt resim
7 Orta çağda Anıt resim
8 Ara sınavı
9 Rönesans'ta Anıt duvar resmi
10 Rönesans'ta Anıt duvar resmi
11 ORta ve Batı Avrupa sanatında Anıt duvar resmi
12 ORta ve Batı Avrupa sanatında Anıt duvar resmi
13 Çağdaş sanatta Anıt resim
14 Proje hazırlığı
15 Final
16
17
18
19
20

Dersin Öğrenme Çıktıları
1 Anıt resmin sanat tarihindeki yerini bilme ve araştırabilme
2 Anıt resmin Çağdaş sanat içindeki yerini araştırabilme
3 Anıt resimle ilgili araştırma yapabilme, proje oluşturabilme ve sunabilme
4 *
5 *
6 *
7 *
8 *
9
10

*Dersin Program Yeterliliklerine Katkı Seviyesi
1 Araştırma yöntem - tekniklerini bilmek ve alanında uygulayabilmek
2 Alanında proje geliştirmek, projesini uygulayarak hayata geçirebilmek
3 Alan içi ve çok alanlı takımlarda etkin çalışmak ve/veya liderlik rolü üstlenebilmek
4 Güncel yayınları, oluşum ve aktiviteleri takip etmek, katılımcı olabilmek
5 Evrensel, ulusal, yerel sanat ve tasarım değerlerinin farkında olabilmek
6 Herhangi bir sanat eserini çözümleyici ve eleştirel bakış açısı ile değerlendirebilmek
7 Estetik beğeni yetkinliğine sahip olmak ve bu yönünü sanat görüşlerine, tasarımlarına yansıtabilmek
8 Çağdaş sanat tasarım materyal ile tekniklerini kullanmak ve estetik bir ürün yaratabilmek
9 Etik kurallara uymak ve sosyal sorumluluk bilinci taşıyabilmek
10 Alanında paylaşıma açık sanatsal etkinlikler düzenlemek; Yaptığı çalışmaları diğerlerine etkili bir şekilde sunabilmek
11 Alanında kullanılan yeni yöntem -teknikleri bilmek ve özgün tasarımlarına ulaşmada kullanabilmek
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan Öğretim Faaliyetleri, Öğretme Metodları ve AKTS İş Yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 7 16 112
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 1 1 1
Ödevler 0 0 0
Sunum / Seminer hazırlama 0 0 0
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 1 1 1
Ara sınavlar 1 1 1
Proje (Yarıyıl ödevi) 1 1 1
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 1 1 1
Yarıyıl sonu sınavı 1 1 1
Araştırma 1 1 1
Toplam iş yükü     119
AKTS     5.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 30
Kısa sınav 0 0
Ödev 1 10
Yarıyıl içi toplam   40
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen Veya Zorunlu Okuma Materyalleri
Ders kitabı ALPATOV, N.V., dANTE VE GİOTTO DÖNEMİ RÖNESANS SANATI, 1939
Yardımcı Kaynaklar ALPATOV, N.V., dANTE VE GİOTTO DÖNEMİ RÖNESANS SANATI, 1939 çeşitli internet kaynakları

Ders İle İlgili Dosyalar