Dersin Adı Dersin Seviyesi Dersin Kodu Dersin Tipi Dersin Dönemi Yerel Kredi AKTS Kredisi Ders Bilgileri
HSK HAZIRLIK I Birinci Düzey ÇDE107 Zorunlu 1 4.00 4.00 Yazdır
   
Dersin Tanımı
Ön Koşul Dersleri Yok
Eğitimin Dili Türkçe
Koordinatör ÖĞRETİM ÜYESİ FEYZA GÖREZ
Dersi Veren Öğretim Eleman(lar)ı DR. ÖĞR. ÜYESİ DİDEM YILMAZ
Yardımcı Öğretim Eleman(lar)ı Yok
Dersin Veriliş Şekli Yüz yüze
Dersin Amacı Bu dersin amacı, bir dönem içinde önce HSK 1 (başlangıç seviyesi), ardından HSK 2 (orta-başlangıç seviyesine) geçişi sağlayarak öğrencilerin Çince dil yeterliliklerini kademeli olarak geliştirmektir. Ayrıca her iki düzeyde de HSK sınav formatına uygunluk ve sınav stratejileri konusundaki farkındalıklarını artırmak hedeflenir.
Dersin Tanımı Bu ders, bir dönem içinde ardışık olarak HSK 1 ve HSK 2 düzeylerini kapsayan bir hazırlık süreci sunar. Öğrencilerin Çince temel kelime bilgisi, dil bilgisi yapıları, dinleme, okuma, yazma ve konuşma becerilerini aşamalı olarak geliştirmeyi hedefler. Dönemin ilk yarısında HSK 1 düzeyine uygun yaklaşık 150 temel sözcük ve dil yapıları öğretilirken, ikinci yarısında HSK 2 düzeyine uygun yaklaşık 300 sözcük ve daha gelişmiş dil bilgisi unsurlarına geçilir. Ders süresince öğrenciler, HSK sınav formatına uygun alıştırmalar ve örnek sınavlarla desteklenerek, her iki düzeyin gerektirdiği dil yeterliliklerini kazanmaya yönelik sistemli bir biçimde yönlendirilir.

Dersin İçeriği
1 HSK I kitabının dinleme ve okumaya yönelik olan 1. ve 2. örnek HSK sınavı sorularının çözümü
2 HSK I kitabının dinleme ve okumaya yönelik olan 3. ve 4. örnek HSK sınavı sorularının çözümü
3 HSK I kitabının dinleme ve okumaya yönelik olan 5 ve 6. örnek HSK sınavı sorularının çözümü
4 HSK I kitabının dinleme ve okumaya yönelik olan 7. ve 8. örnek HSK sınavı sorularının çözümü
5 HSK I kitabının dinleme ve okumaya yönelik olan 9. ve 10. örnek HSK sınavı sorularının çözümü
6 HSK II kitabının dinleme ve okumaya yönelik olan 1. ve 2. örnek HSK sınavı sorularının çözümü
7 HSK II kitabının dinleme ve okumaya yönelik olan 3. ve 4. örnek HSK sınavı sorularının çözümü
8 HSK II kitabının dinleme ve okumaya yönelik olan 5. örnek HSK sınavı sorularının çözümü
9 Ara Sınav
10 HSK II kitabının dinleme ve okumaya yönelik olan 6. örnek HSK sınavı sorularının çözümü
11 HSK II kitabının dinleme ve okumaya yönelik olan 7. örnek HSK sınavı sorularının çözümü
12 HSK II kitabının dinleme ve okumaya yönelik olan 8. örnek HSK sınavı sorularının çözümü
13 HSK II kitabının dinleme ve okumaya yönelik olan 9. örnek HSK sınavı sorularının çözümü
14 HSK II kitabının dinleme ve okumaya yönelik olan 10. örnek HSK sınavı sorularının çözümü
15 HSK II kitabının dinleme ve okumaya yönelik olan 11. örnek HSK sınavı sorularının çözümü
16 HSK II kitabının dinleme ve okumaya yönelik olan 12. örnek HSK sınavı sorularının çözümü
17 Yarıyıl Sonu Sınavı
18 -
19 -
20 -

Dersin Öğrenme Çıktıları
1 HSK 1 ve HSK 2 sınav düzeylerine uygun yaklaşık 300–350 temel Çince kelimeyi tanır ve kullanır.
2 Temel ve orta başlangıç düzeyindeki dil bilgisi yapılarını anlar ve cümle içinde doğru biçimde uygular.
3 Günlük yaşamda karşılaşılabilecek basit iletişim durumlarını Çince sözlü ve yazılı olarak ifade eder.
4 HSK sınav formatına uygun dinleme ve okuma metinlerini anlayarak soruları doğru yanıtlar.
5 HSK 1 ve 2 sınavlarının yapısal özelliklerini tanır ve sınav stratejileri geliştiri
6 -
7 -
8 -
9 -
10 -

*Dersin Program Yeterliliklerine Katkı Seviyesi
1 Çince ses tonları, anlambilim, biçembilim, sözdizimi ve dilbilgisi kuralları hakkında bilgi sahibi olur.
2 Çin yazısının kökeni, evrimi, yazım kuralları ve sözcük anlamlarını öğrenir.
3 Çince konuşma, okuma, dinleme becerisi edinir ve bu becerisini ulusal ve uluslararası platformlarda kullanabilir.
4 Çin edebiyatının, kültürünün ve tarihinin gelişim süreci ile ilgili bilgi sahibi olur.
5 Dinleme, okuma ve çeviri yoluyla çeşitli tür ve konularda hedef dildeki pasajları veya metinleri kavrar ve analiz eder.
6 Bireysel olarak özellikle Çince – Türkçe, Türkçe – Çince çeviri alanında bağımsız çalışır veya ekip üyesi olarak sorumluluk alır.
7 Edebiyat, kültür, tarih vb. alanında uygulamalı ve kuramsal bilgileri çözümler ve yorumlar.
8 Özellikle Çin Kültürü alanındaki çeşitli sosyal, kültürel ve sanatsal etkinliklere katılır.
9 Çinceyi kullanarak alanındaki bilgileri izler ve ilgili alandaki uzman ve uzman olmayan kişi ve kuruluşlarla iletişim halinde olur.
10 Alanının gerektirdiği bilgisayar yazılımı ile birlikte bilgi teknolojilerini kullanır.
11 Çin dili edebiyatı ve kültürü alanındaki bilgileri kullanarak kendi ulusuna objektif bakmayı öğrenerek evrensel bilinç kazanır. Aynı zamanda her türlü kültüre saygı duyar, sosyal adalet bilinci kazanır, tarihi ve kültürel mirasına sahip çıkar.
12 Öğrencilere ödev hazırlama sorumluluk bilinci kazandırır.
13 Mesleki ve bireysel alanlarda yaşam boyu öğrenme becerisine ve yetkinliğine sahip olur.
14 Alanında edindiği bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir.
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan Öğretim Faaliyetleri, Öğretme Metodları ve AKTS İş Yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 13 4 52
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 5 1 5
Ödevler 7 1 7
Sunum / Seminer hazırlama 0 0 0
Kısa sınavlar 13 1 13
Ara sınavlara hazırlık 1 4 4
Ara sınavlar 1 2 2
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 1 8 8
Yarıyıl sonu sınavı 1 2 2
Araştırma 0 0 0
Toplam iş yükü     93
AKTS     4.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 40
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   40
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen Veya Zorunlu Okuma Materyalleri
Ders kitabı New HSK Level 1,New HSK Level 2,New HSK Level 3
Yardımcı Kaynaklar -

Ders İle İlgili Dosyalar