Dersin Adı Dersin Seviyesi Dersin Kodu Dersin Tipi Dersin Dönemi Yerel Kredi AKTS Kredisi Ders Bilgileri
FAYDALI VE ZARARLI BÖCEKLER Birinci Düzey BİY490 Seçmeli 8 3.00 3.00 Yazdır
   
Dersin Tanımı
Ön Koşul Dersleri Yok
Eğitimin Dili Türkçe
Koordinatör
Dersi Veren Öğretim Eleman(lar)ı Prof. Dr Aydın ŞÜZÜ TUNÇBİLEK
Yardımcı Öğretim Eleman(lar)ı Bölüm öğretim elemanları
Dersin Veriliş Şekli yüz yüze
Dersin Amacı Faydalı ve zararlı böceklerin insan yaşamına çeşitli yönlerden etkisini öğretir.
Dersin Tanımı Arı, ipek böceği ve diğer böceklerin biyolojisi, morfolojisi davranışları, böceklerin toplanması ve müze materyali olarak hazırlanması.

Dersin İçeriği
1 Entomolojik kavramlar ve böceklerin tanıtımı
2 Böcek insan ilişkileri
3 Böceklerde baş ve dış iskeletin yapısı
4 Böceklerde anatomik ve morfolojik incelenmesi
5 Döllenme, embriyonel gelişim ve morfogenez
6 Böceklerde duyu organları ve endokrin sistemi
7 Böcek takımlarının ve bazı önemli familyaların ayırt edici özelliklerinin incelenmesi
8 ARA SINAV
9 Arı yetiştiriciliği
10 Arı yetiştiriciliği
11 İpek böceği yetiştiriciliği
12 İpek böceği yetiştiriciliği
13 Böceklerin toplanması
14 Böceklerin müze materyali olarak hazırlanması
15 FİNAL SINAV
16
17
18
19
20

Dersin Öğrenme Çıktıları
1 Entomolojik kavramlar ve böceklerin tanıtımı yapabilecekler
2 Böcek insan ilişkileri öğrenecekler
3 Böceklerde anatomik ve morfolojik incelenmesi yapısını öğrenecekler
4 Döllenme, embriyonel gelişim ve morfogenez öğrenecekler
5 Arı ve İpek böceği yetiştiriciliği konusunda bilgi edinecekler
6 Arı ve İpek böceği yetiştiriciliği konusunda bilgi edinecekler
7
8
9
10

*Dersin Program Yeterliliklerine Katkı Seviyesi
1 Biyoloji alanındaki en güncel uygulama, araç-gereç ve diğer bilimsel kaynaklarla desteklenen ileri düzeyde bilgi ve kavrayışa sahip olur, bunları kullanabilir.
2 Biyoloji alanındaki kavramları, fikirleri ve verileri bilimsel yöntemlerle değerlendirebilme, karmaşık problem ve konuları analiz edebilme, tartışmalar yapabilme, kanıta ve araştırmalara dayalı öneriler geliştirebilme gibi yetkinlikler kazanır.
3 Alanı ile ilgili uzmanlık gerektiren bir çalışmayı bağımsız olarak yürütebilir.
4 Biyoloji alanındaki uygulamalarda karşılaşabileceği öngörülemeyen karmaşık durumlarda çözüm üretebilir.
5 Deney tasarlama, deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi kazanır.
6 Biyoloji ile ilgili sektörlerde sorumluluğu altında çalışanların mesleki gelişimine yönelik etkinlikleri planlayabilir.
7 Bilgiye erişebilme ve bu amaçla kaynak ve veri tabanları gibi bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanmayı öğrenir.
8 Bireysel olarak ve çok disiplinli takımlarda etkin çalışma ve sorumluluk alma özgüvenini kazanır.
9 Biyoloji alanındaki bilgi ve uygulamaları takip edebilecek ve meslektaşları ile iletişim kurabilecek düzeyde yabancı dil bilgisine sahip olur.
10 Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilincini; bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisini kazanır.
11 Sürdürülebilir kalkınma ve çevre koruma konularında yeterli bilgi ve bilince sahip olur.
12 Proje yönetimi, iş güvenliği, işçi sağlığı, sosyal güvenlik hakları, kalite kontrol ve yönetimi konularında yeterli bilgi ve bilinci kazanır.
13 Biyoloji alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözetme yeterliliğine sahip olur.
14 Biyolojik teknolojileri eğitime, endüstriye, tarıma, sağlık ve çevre problemlerine uygulayabilme konularında yeterli bilince sahip olur.
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan Öğretim Faaliyetleri, Öğretme Metodları ve AKTS İş Yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 2 28
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 14 1 14
Ödevler 2 5 10
Sunum / Seminer hazırlama 0 0 0
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 1 6 6
Ara sınavlar 1 2 2
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 1 24 24
Yarıyıl sonu sınavı 1 2 2
Araştırma 0 0 0
Toplam iş yükü     86
AKTS     3.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 100
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   100
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen Veya Zorunlu Okuma Materyalleri
Ders kitabı Gillott C., 2005 Entomology (Third Edition),Published by Springer, P.O. Box 17, 3300 AA Dordrecht, The Netherlands.
Yardımcı Kaynaklar Öncüer C., 1991. Tarımsal Zararlılarla savaş yöntemleri ve ilaçları. Doğruluk Matbaacılık. İzmir.260 s.

Ders İle İlgili Dosyalar