Dersin Adı Dersin Seviyesi Dersin Kodu Dersin Tipi Dersin Dönemi Yerel Kredi AKTS Kredisi Ders Bilgileri
TARİHİ ÇEVRE KORUMA VE RÖLÖVE PROJESİ İkinci Düzey MİM 515 Seçmeli 1 7.50 7.50 Yazdır
   
Dersin Tanımı
Ön Koşul Dersleri -
Eğitimin Dili Türkçe
Koordinatör
Dersi Veren Öğretim Eleman(lar)ı DOÇ. DR. GONCA BÜYÜKMIHCI
Yardımcı Öğretim Eleman(lar)ı -
Dersin Veriliş Şekli Teori + Uygulama
Dersin Amacı Öğrencilerin tarihi çevre koruma bilincinin arttırılması amacıyla seçilen bir yapıda rölöve ve hasar tespit çalışmaları yaparak, restorasyon projesine altlık oluşturacak nitelikte bir proje hazırlama yetisinin kazandırılması
Dersin Tanımı Öğrenciler seçmiş oldukları bir anıtsal yapı veya sivil mimarlık örneğinde rölöve ölçüm çalışmaları ve hasar tespit çalışmaları yaparak dönem sonunda yapının rölöve çalışmalarını teslim edeceklerdir.

Dersin İçeriği
1 Rölöve, restitüsyon, restorasyon ve konservasyon kavramları
2 Rölöve, restitüsyon, restorasyon ve konservasyon projesi hazırlama esasları ve yöntemleri
3 Rölöve çalışmalarında ölçüm ve projelendirme aşamasında dikkat edilecek hususlar, çalışılacak yapının seçilmesi
4 Arazi çalışması
5 Rölöve şema çalışmalarının ve ölçülerin kontrolü
6 Rölöve plan çalışmaları proje kritiği
7 Rölöve plan çalışmaları ve ölçü paftaları proje kritiği
8 Ara teslim
9 Rölöve kesit çalışmaları proje kritiği
10 Rölöve cephe çalışmaları proje kritiği
11 Rölöve detay çalışmaları proje kritiği
12 Hasar tespit paftaları hazırlama esasları
13 Hasar tespit çalışmaları proje kritiği
14 Hasar tespit çalışmaları proje kritiği
15 Genel kontrol ve sunum teknikleri
16
17
18
19
20

Dersin Öğrenme Çıktıları
1 Rölöve çalışmalarında dikkat edilecek hususların öğrenilmesi
2 Hasar tespit yöntemleri ve hasar tespit paftası hazırlama ilkelerinin öğrenilmesi
3 Seçilen bir yapının rölöve ve hasar tespit paftalarının hazırlanması
4 Rölöve ve hasar analizi raporlarının hazırlanması
5 .
6 .
7 .
8 .
9 .
10 .

*Dersin Program Yeterliliklerine Katkı Seviyesi
1 Mimari Tasarım
2 Konstrüksiyon/Yapı Bilgisi
3 Tarihi Çevre Koruma ve Belgeleme
4 Mimarlık Tarihi
5 Mimarlık Kuramı/ Bina Bilgisi
6 Malzeme Bilgisi
7 Kentsel Tasarım/Şehircilik
8 Sanat Tarihi
9 Binalarda Enerji Performansı ve Sürdürülebilirlik
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan Öğretim Faaliyetleri, Öğretme Metodları ve AKTS İş Yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 12 3 36
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 15 4 60
Ödevler 0 0 0
Sunum / Seminer hazırlama 0 0 0
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 1 10 10
Ara sınavlar 1 1 1
Proje (Yarıyıl ödevi) 1 10 10
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 3 6 18
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 1 20 20
Yarıyıl sonu sınavı 1 1 1
Araştırma 15 2 30
Toplam iş yükü     186
AKTS     7.50

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 100
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   100
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen Veya Zorunlu Okuma Materyalleri
Ders kitabı -
Yardımcı Kaynaklar History of Architectural Conservation. Routledge. 2002. by JUKKA. JOKILEHTO, Conservation of Historic Buildings by Bernard Feilden (2003)

Ders İle İlgili Dosyalar