Dersin Adı Dersin Seviyesi Dersin Kodu Dersin Tipi Dersin Dönemi Yerel Kredi AKTS Kredisi Ders Bilgileri
TARIMDA ELEKTRONİK VE OTOMATİK KONTROL İkinci Düzey BSM620 1 7.50 7.50 Yazdır
   
Dersin Tanımı
Ön Koşul Dersleri Lisans dersleri
Eğitimin Dili Türkçe
Koordinatör DOÇ. DR. BAHADIR DEMİREL
Dersi Veren Öğretim Eleman(lar)ı DOÇ. DR. BAHADIR DEMİREL
Yardımcı Öğretim Eleman(lar)ı Bölüm Öğretim Üyeleri
Dersin Veriliş Şekli Yüz yüze
Dersin Amacı Temel denetim teknikleri ve çalışma biçimlerini öğrenir
Dersin Tanımı Elektronik ve otomatik kontrol, temel kavramlar, denetim sistemlerinin türleri, yapısı, kullanım alanları ve çalışma biçimlerini ortaya koymaktır.

Dersin İçeriği
1 Elektronik ve otomatik kontrole giriş
2 Temel kavramlar ve tanımlar
3 Denetim sistemleri ve türleri
4 Denetim sistemlerinin yapısı ve kullanım alanları
5 Denetim sistemlerinini çalışma biçimleri
6 Denetim sistemlerinin tasarım ilkeleri
7 Temel denetim teknikleri
8 Ara sınav
9 Aç-kapa denetim
10 PID denetimi ve temel özellikleri
11 P, PI, PID denetim
12 PID denetim
13 İleri denetim sistemleri
14 PLC
15 Final sınavı
16
17
18
19
20

Dersin Öğrenme Çıktıları
1 Temel kontrol değişkenlerini tanımlayabilir
2 İleri denetim yöntemlerini tartışabilir
3 PID denetleyicisinin deneysel ayar yöntemlerini bilir
4
5
6
7
8
9
10

*Dersin Program Yeterliliklerine Katkı Seviyesi
1 Lisans programında edinilen birikime dayalı olarak, Çevre Mühendisliği bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirmek ve derinleştirmek.
2 Bilimsel araştırma planlama, uygulama ve değerlendirme becerilerine sahip olmak.
3 Değişik disiplinlere ait bilgileri Çevre Mühendisliği alanında edindiği bilgilerle harmanlayabilmek.
4 Proses ve süreç tasarımlarında yeni ve uygulama alanı bulabilecek fikir geliştirme ve uygulayabilme becerisine sahip olmak.
5 Çevre teknolojisinde uygulanan son teknolojiler hakkında kapsamlı bilgiye sahip olmak.
6 Lisans seviyesinde ders verebilme yetisine sahip olmak.
7 Bilişim teknolojisinden (sunum, yazım, istatistik ve grafik programları) etkin bir şekilde yararlanabilmek.
8 Alanı ile ilgili bir problemin çözümünde sorumluluk alabilecek yetkinliğe sahip olmak.
9 Bilimsel çalışmalarda eksik noktaları belirleyerek, çözüm noktasında izleyeceği yolun tayinini gerçekleştirebilecek altyapıya sahip olmak.
10 Uluslarası literatürü takip edebilecek terminolojiye hakim olmak.
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan Öğretim Faaliyetleri, Öğretme Metodları ve AKTS İş Yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 13 3 39
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 13 3 39
Ödevler 6 2 12
Sunum / Seminer hazırlama 0 0 0
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 13 3 39
Ara sınavlar 1 3 3
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 3 3 9
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 13 3 39
Yarıyıl sonu sınavı 1 3 3
Araştırma 0 0 0
Toplam iş yükü     183
AKTS     7.50

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 40
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   40
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen Veya Zorunlu Okuma Materyalleri
Ders kitabı Tarımsal Bilişim: İleri Tarım Teknolojileri
Yardımcı Kaynaklar Agriculture Automation and Control

Ders İle İlgili Dosyalar