Dersin Adı Dersin Seviyesi Dersin Kodu Dersin Tipi Dersin Dönemi Yerel Kredi AKTS Kredisi Ders Bilgileri
TEREYAĞI TEKNOLOJİSİ İkinci Düzey VBH 641 1 4.00 4.00 Yazdır
   
Dersin Tanımı
Ön Koşul Dersleri Herhangi bir ön koşul bulunmamaktadır.
Eğitimin Dili Türkçe
Koordinatör PROF. DR. YELİZ UÇAR
Dersi Veren Öğretim Eleman(lar)ı DOÇ. DR. YELİZ YILDIRIM
Yardımcı Öğretim Eleman(lar)ı -
Dersin Veriliş Şekli Yüz yüze
Dersin Amacı Bu dersin amacı tereyağı ile ilgili genel bilgilerin verilmesi ve tereyağı teknolojilerinin irdelenmesidir.
Dersin Tanımı Bu derste tereyağı teknolojisinin temel kavramları, tereyağı üretiminin esasları, görülen hatalar ve ilgili analizler, tereyağı çeşitleri, HACCP uygulamaları, paketleme, depolama gibi konular öğretilir.

Dersin İçeriği
1 Tereyağı Teknolojisinin Temel Kavramları
2 Tereyağı Üretiminin Esasları
3 Tereyağına işlenecek sütün nitelikleri, süt yağının globül yapısı, emülsiyon stabilitesi
4 Krema eldesi ve kremeya uygulanan ön işlemler
5 Kremanın olgunlaştırılması
6 Yayıklama ve malakse elde edilmesi
7 Paketleme, Depolama
8 Tereyağı Çeşitleri
9 Tereyağının Kalite Kontrolü
10 Tereyağında Görülen Fiziksel, Kimyasal Ve Mikrobiyolojik Kusurlar ve İlgili Analizler
11 Tereyağı teknolojisinde kullanılan gıda katkı maddeleri
12 Tereyağı tüketiminin halk sağlığı açısından önemi
13 Tereyağı ile ilgili yasal mevzuat
14 HACCP Uygulamaları
15
16
17
18
19
20

Dersin Öğrenme Çıktıları
1 Tereyağı yapımında kullanılacak sütün nitelikleri
2 Tereyağı yapımında karşılaşılacak sorunlar ve çözüm önerileri
3 Güvenli tereyağı üretimi için ihtiyaç duyulan hijyenik standartlar
4
5
6
7
8
9
10

*Dersin Program Yeterliliklerine Katkı Seviyesi
1 Hemşirelik felsefesini bilir
2 Hemşireliğin temel kavramları arasındaki ilişkiyi analiz eder
3 Hemşireliğin mesleki değerlerini içselleştirir
4 Hemşirelik alanında derin ve sistematik bir bilgi düzeyine sahip olur
5 Sağlık alanındaki modern, teknik ve bilgi teknolojilerini bilerek kanıta dayalı hemşirelik uygulamaları doğrultusunda bilgi ve becerisini kullanır
6 Grup içinde -lider ve/veya üye olarak- uyum içinde çalışır.
7 İş yaşamında yeni durumları çabuk öğrenir ve farklı beceriler geliştirir.
8 Geliştirdiği profesyonel hemşirelik bilincini hemşirelik bakımına yansıtır
9 Hemşirelik alanına katkı sağlayacak araştırmalar yapar
10 Hemşirelik alanına özgü bilimsel gelişmeleri izler
11 Hemşirelik alanına özgü eriştiği bilgiyi analiz eder
12 Kanıta dayalı uygulamaları hemşirelik bakımına yansıtır
13 Hemşirelik öğretiminin temel felsefesini bilir
14 Hemşirelik öğretiminde uygun öğretim ilke ve yöntemleri kullanır
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan Öğretim Faaliyetleri, Öğretme Metodları ve AKTS İş Yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 10 1 10
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 10 1 10
Ödevler 3 3 9
Sunum / Seminer hazırlama 0 0 0
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 8 1 8
Ara sınavlar 1 1 1
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 8 1 8
Yarıyıl sonu sınavı 1 1 1
Araştırma 0 0 0
Toplam iş yükü     47
AKTS     2.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 100
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   100
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen Veya Zorunlu Okuma Materyalleri
Ders kitabı İnternet erişimi
Yardımcı Kaynaklar O. Cenap Tekinşen, K. Kaan Tekinşen. (2005). Süt ve Süt Ürünleri. Selçuk Üniv. Basımevi, Konya.

Ders İle İlgili Dosyalar