1 |
Bitkilerin morfolojik ve anatomik yapılarını tanır,
|
2 |
Bitkilerde Maddelerin nasıl taşıdığını öğrenir
|
3 |
Bitkilerin üreme, çoğalma ve gelişme şeillerini anlar
|
4 |
Bitkilerin uyaranlara nasıl tepki vereceğini bilir
|
5 |
Canlıların temel özelliklerini ve biyolojik hiyerarşiyi açıklayabilir: Öğrenciler, canlılığı cansızlıktan ayıran temel özellikleri (organizasyon, metabolizma, büyüme, üreme, uyarılara tepki, adaptasyon) ve canlıların atomlardan biyosfere kadar olan organizasyon seviyelerini (atom, molekül, organel, hücre, doku, organ, sistem, organizma, popülasyon, komünite, ekosistem, biyosfer) tanımlayabilecektir.
|
6 |
Hayvanların temel özelliklerini ve sınıflandırılmasını ayırt edebilir: Öğrenciler, hayvanlar aleminin temel özelliklerini (ökaryotik, çok hücreli, heterotrof, hareket yeteneği, sinir sistemi vb.) ve omurgasız ve omurgalı hayvan gruplarını (süngerler, sölenterler, solucanlar, yumuşakçalar, eklembacaklılar, derisidikenliler, balıklar, amfibiler, sürüngenler, kuşlar, memeliler) temel özellikleri ve örnekleriyle birlikte ayırt edebilecektir.
|
7 |
Hayvanlarda yapı ve işlev arasındaki ilişkiyi açıklayabilir: Öğrenciler, hayvan vücudunu oluşturan temel yapıları (hücre tipleri, epitel doku, bağ doku, kas doku, sinir doku), temel organ sistemlerini (sindirim sistemi, solunum sistemi, dolaşım sistemi, boşaltım sistemi, sinir sistemi, endokrin sistem, üreme sistemi) ve farklı vücut planlarını (simetri, vücut boşluğu, segmentasyon vb.) açıklayabilecektir.
|
8 |
Hayvanlardaki fizyolojik süreçleri analiz edebilir: Öğrenciler, hayvanlardaki temel fizyolojik süreçleri (beslenme, sindirim, solunum, dolaşım, boşaltım, sinir sistemi, endokrin sistem, üreme) farklı hayvan gruplarındaki çeşitlilikleriyle birlikte analiz edebilecektir.
|
9 |
Hayvan davranışlarını ve iletişimini değerlendirebilir: Öğrenciler, hayvan davranışlarını etkileyen faktörleri (genetik, çevre, öğrenme vb.), temel davranış çeşitlerini (içgüdüsel davranışlar, öğrenilmiş davranışlar, sosyal davranışlar, üreme davranışları vb.) ve hayvan iletişim yöntemlerini (ses, görsel sinyaller, kimyasal sinyaller vb.) değerlendirebilecektir.
|
10 |
Ekoloji prensiplerini uygulayabilir: Öğrenciler, hayvanların ekosistemlerdeki rollerini (besin zinciri, avcı-av ilişkisi, simbiyoz vb.), adaptasyon ve hayvan biyoçeşitliliğinin önemini açıklayabilecektir.
|