Dersin Adı Dersin Seviyesi Dersin Kodu Dersin Tipi Dersin Dönemi Yerel Kredi AKTS Kredisi Ders Bilgileri
ATLETİK PERFORMANSIN ÖLÇÜLMESİ VE DEĞERLENDİRİLMESİ İkinci Düzey EGF 509 1 8.00 8.00 Yazdır
   
Dersin Tanımı
Ön Koşul Dersleri Yok
Eğitimin Dili Türkçe
Koordinatör
Dersi Veren Öğretim Eleman(lar)ı Bekir Çoksevim
Yardımcı Öğretim Eleman(lar)ı Dr.Ertuğrul Keklik
Dersin Veriliş Şekli İnteraktif, Sunumlar ve Eğitim CD''''leri
Dersin Amacı Atletik performans düzeyinin belirlenmesidir
Dersin Tanımı Atletik performansın ölçme-değerlendirme işlemidir

Dersin İçeriği
1 Performans ve Egzersiz kavramı
2 Performans testlerinin genel özellikleri
3 Fiziksel uygunluk ve yeteneğin belirlenmesinin önemi
4 Klinik testlerin özellikleri
5 Testlerin uygulanmasında dikkat edilecek hususlar
6 Testlerde kullanılan gereç, cihaz ve programlar
7 Temel fizyolojik profilin belirlenmesi
8 Efor testlerinde tercih kriterleri
9 Aerobik testler ve özellikleri
10 Harvard step, Harvard Pack, FVC 170 vb testler
11 Aerobik ölçümlerde kullanılan diğer testler
12 Eforda Oksijen tüketimi
13 MaksVO2 ölçme yöntemleri
14 Anaerobik testler ve özellikleri
15 Wingate, Margaria Calaman, Surgant Testleri
16 Anaerobik ölçümlerde kullanılan diğer testler
17 Ölçme ve değerlendirmenin nitelikleri
18 Final Sınav
19
20

Dersin Öğrenme Çıktıları
1 Atletik performans ve testler hakkında yeterlilik
2 Performans testi için gerekli alt yapıyı hazırlayabilme
3 Sağlıklı ve sağlık problemlilerde test seçimi yapabilme
4 Uygun performans testleri uygulayabilme
5 Sonuçları değerlendirebilme ve yorumlayabilme
6 Sağlıklı bir test uygulanabilmesi için bilgi, beceri ve tecrübeye sahip olabilme
7
8
9
10

*Dersin Program Yeterliliklerine Katkı Seviyesi
1 Veteriner Hekimliğin her alanında temel ve yeterli bilgi birikimine sahip olur, öğrendiği bilgileri etkin olarak kullanabilir,
2 Mesleğini uygularken bilimsel ve mesleki etik kurallarını ve hayvan haklarını gözetir,
3 Doğru bir tanı için yeterli klinik ve laboratuar bilgi birikimi ve becerisi kazanır, elde ettiği verileri değerlendirebilir,
4 Yeterli bilgi birikimi ve deneyimiyle çözüm üretebilir ve uygun sağaltım yöntemlerini kullanabilir,
5 Birey ve sürü sağlığı açısından koruyucu hekimliğin temel kurallarını bilir ve uygulayabilir,
6 Hayvan yetiştirme ve beslenme ilkeleri ile hayvan ıslahı konularında yeterli bilgi ve deneyim kazanır,
7 Veteriner hekimlik alanındaki halk sağlığı çiftlikten sofraya gıda güvenliği ve teknolojisi konularında yeterli bilgi ve beceri kazanır,
8 Veteriner hekimlik ile ilgili mevzuatı bilir ve mesleki problemleri farklı bakış açılarından analiz edebilir,
9 Meslektaşları, diğer meslek mensupları hasta sahibi ve işverenler ile iyi iletişim kurabilir,
10 Yazılı ve sözlü olarak kendisini iyi ifade edebilir, Yabancı dil ve bilişim teknolojilerini yeterince bilir ve kullanır,
11 Kendi kendine öğrenme araştırma ve uygulama yeteneğini kazanır ve hayat boyu öğrenmeyi ilke edinir,
12 Genel kültüre sahip, ülkenin sosyal ve ekonomik yapısı konusunda bilgili ve duyarlı olmayı ilke edinir,
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan Öğretim Faaliyetleri, Öğretme Metodları ve AKTS İş Yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 2 28
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 14 2 28
Ödevler 1 15 15
Sunum / Seminer hazırlama 2 15 30
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 1 10 10
Ara sınavlar 1 2 2
Proje (Yarıyıl ödevi) 1 15 15
Laboratuvar 5 2 10
Arazi çalışması 3 15 45
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 1 15 15
Yarıyıl sonu sınavı 1 1 1
Araştırma 0 0 0
Toplam iş yükü     199
AKTS     8.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 20
Kısa sınav 0 0
Ödev 1 20
Yarıyıl içi toplam   40
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen Veya Zorunlu Okuma Materyalleri
Ders kitabı M.P.Reiman, R.C.Manske: Functional Testing in Human Performance. Human Kinetics. USA, Canada, 2010.
Yardımcı Kaynaklar J.K.Ehrman, P.M.Gordon, P.S.Visich, S.J.Keteyian. Clinical Exercise Physiology. Human Kinetics. USA, Canada. 2010

Ders İle İlgili Dosyalar